hp proliant ml350 g5

Permalänk
Medlem

hp proliant ml350 g5

Nu har tjejen blivit tokig på dessa två! Jag skulle ha dom för att försöka lära mig lite.
Men slutade med att dom har stått och samlat damm och varit stora och fula vilket resulterade i min älskade sambos raseriutbrott!
Finns det något värde i två sådana eller är det tippen som gäller?
Ena sitter det 2 x 512gb ram och 2 x 72gbdiskar 10K.

Andra sitter det 3 x 2gb ram och 2 x 146diskar 10K.

Vänliga hälsningar.

Permalänk
Skrivet av EasterN:

Nu har tjejen blivit tokig på dessa två! Jag skulle ha dom för att försöka lära mig lite.
Men slutade med att dom har stått och samlat damm och varit stora och fula vilket resulterade i min älskade sambos raseriutbrott!
Finns det något värde i två sådana eller är det tippen som gäller?
Ena sitter det 2 x 512gb ram och 2 x 72gbdiskar 10K.

Andra sitter det 3 x 2gb ram och 2 x 146diskar 10K.

Vänliga hälsningar.

Vilka processorer har de? De har nog absolut något värde fortfarande, men G5 börjar kännas riktigt gammalt redan. Hittar du t.ex. ett externt RAID-kort (typ P400) så är denna mer värd än övriga servern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PirateKensai:

Vilka processorer har de? De har nog absolut något värde fortfarande, men G5 börjar kännas riktigt gammalt redan. Hittar du t.ex. ett externt RAID-kort (typ P400) så är denna mer värd än övriga servern.

Ena var en G6 såg jag nu. Inte en aning om vilken processor det sitter i, har inte startat dom. Trodde det var samma i alla vid ett visst namn.
Hur ser ett raidkort ut då?

Permalänk
Skrivet av EasterN:

Ena var en G6 såg jag nu. Inte en aning om vilken processor det sitter i, har inte startat dom. Trodde det var samma i alla vid ett visst namn.
Hur ser ett raidkort ut då?

G6 är betydligt mer användbar (vi kör ett par i produktion fortfarande). Kolla vid boot vad POST rapporterar för processor, står i klartext.
Ett externt RAID-kort ser ut nåt i stil med:

Dold text

(HP Smart Array P400 på bilden)

Dessa nyttjas ibland för sitt RAID6-stöd som de integrerade P400i saknar, och kan vara värda en hel del, speciellt om de har batteri och en stor RAID-cache anslutna.