Vilka SLI kort för 120hz stabilt med 2600k i BF4?

Permalänk
Medlem

Tycker det flyter på helt okej med min 2700k och ett 7970.
Får väl runt 50-60 fps på ultra i fullHD, inte orkat kolla mer exakt då spelet inte intresserade mig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av H4nsson:

Exakt, att uppgradera från 2600k till 4770k makes no sense enligt mig. Om man ska uppgradera från 2600k så är det minst 4930k som gäller, Men som sagt så kommer en 2600k förmodligen att fungera helt okej i BF4.

Angående grafikkort så är R9-280X cf ett ganska bra val, Eventuellt GTX 780 sli, Dock värt att nämna att GTX 780 kostar dubbelt så mkt som 280X och presterar ca 20% bättre.

Har man pengar och ev. vill ha de där 20-25% extra utan att överklocka så ser jag inte felet i det. Däremot att påstå att en 2600K inte håller måttet är bara okunskap. Speciellt om du överklockar.

Skrivet av drefk2000:

Oj, svår fråga. Titanx2 klarar det garanterat, 2x780 borde göra det också. Sen vet vi ju inte men r290x lär inte ha några problem.

Ps off-topic: är det bara jag som häpnar över den hårdvara som finns tillgänglig i dag. Det här kunde jag inte ens fantisera om när man satt där med min Amiga och senare 386-486

Skickades från m.sweclockers.com

Inte ens tillverkarna hade en aning om att man skulle komma så här långt. IBM bla. påstod att ingen skulle någonsin behöva mer än 128mb ram tex. Länge var 1Ghz den magiska gränsen när det kom till clock på processorer. Länge ansågs två kärnor vara omöjligt och vem tusan behövde DDR2? GDDR2? Etc. etc. etc. Detta är lite som magi. Det finns egentligen inget tak så länge som man låter teknologin gå framåt i bra takt och inte försöka för snabbt eller skjuta upp det för mycket.

Skrivet av maxkill:

Får försöka få upp den en bit till då kanske
Fast börjar bli knepigt med vad jag ska lägga volten för den där klocken.. Har för mig det inte gick så bra när jag körde över det jag har nu sist trots mer volt..

Behöver jag nya minnen isf som går i högre frekvens?

Finns de som nått 5Ghz och en bit över. Men då gäller det att du har tålamod, bra kylning (vatten antagligen) och framförallt haft tur att få ett bra exemplar som klarar av hög clock med till låg spänning. Långt ifrån alla tar sig över 4,8Ghz.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv

Jag undrar vad hårdvaruälvan Tvelander har att tillägga i denna tråd. Ska vi se om vi kan "summona" honom med den magiska ramsan?

Skrivet av Tvelander;:

Tvelander, Tvelander du med Titan i burken..
Vad har du att säga, kommer 2600k bli skurken?

OT: Ingen vet som sagt om 2600k kommer flaska i fullversionen av BF4 @ 120fps, men om man tittar på betaversionen så ser det ut som att det kan bli ganska tight om man inte klockar den rejält.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Har man pengar och ev. vill ha de där 20-25% extra utan att överklocka så ser jag inte felet i det. Däremot att påstå att en 2600K inte håller måttet är bara okunskap. Speciellt om du överklockar.

Inte ens tillverkarna hade en aning om att man skulle komma så här långt. IBM bla. påstod att ingen skulle någonsin behöva mer än 128mb ram tex. Länge var 1Ghz den magiska gränsen när det kom till clock på processorer. Länge ansågs två kärnor vara omöjligt och vem tusan behövde DDR2? GDDR2? Etc. etc. etc. Detta är lite som magi. Det finns egentligen inget tak så länge som man låter teknologin gå framåt i bra takt och inte försöka för snabbt eller skjuta upp det för mycket.

Finns de som nått 5Ghz och en bit över. Men då gäller det att du har tålamod, bra kylning (vatten antagligen) och framförallt haft tur att få ett bra exemplar som klarar av hög clock med till låg spänning. Långt ifrån alla tar sig över 4,8Ghz.

Roger.

Skrivet av MrNeikter:

Jag undrar vad hårdvaruälvan Tvelander har att tillägga i denna tråd. Ska vi se om vi kan "summona" honom med den magiska ramsan?

OT: Ingen vet som sagt om 2600k kommer flaska i fullversionen av BF4 @ 120fps, men om man tittar på betaversionen så ser det ut som att det kan bli ganska tight om man inte klockar den rejält.

Roger.

Permalänk
Skrivet av albindubech:

Crossfire R9 290X. Slår Titan med ett lägre pris, är ju ifs inte släppt än men det skall inte ha ett mycket högre pris än 780.

Nej. man ska ta prestanda tester med en nypa salt, då de är ofta överklockade och sen testat mot oklockade kort för att få det att se bättre ut.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Skrivet av Sneaky_rhino:

Nej. man ska ta prestanda tester med en nypa salt, då de är ofta överklockade och sen testat mot oklockade kort för att få det att se bättre ut.

http://www.sweclockers.com/nyhet/17757-amd-radeon-r9-290x-i-p...