köpte den nya eizo foris (tycker som förut)

Permalänk
Avstängd

köpte den nya eizo foris (tycker som förut)

edit:jag ger upp med lcd det är det värsta skräpet jag någonsin har sett (inget illa menat mot dem som tycker om dem) och jag hatar det innerligt ska hoppa över lcd och vänta på oled verkar inte finnas något för mig

tror jag nu ger upp med plattskärmar helt och hållet det verkar som jag är allergiska mot dem jag har inte ens hunnit testa den men jag märker direkt att den har samma insmetade problem som dell skärmen jag nyligen gjorde en tråd på sen svärtan som jag trodde skulle vara bra ser inget bra med den

är det så att det inte finns någon plattskärm som jag blir glad med? ska jag ge upp? jag börjar bli trött på detta jag vill sluta använda crt jag vill men jag kan inte

för övrigt så älskar jag igen byggkvaliten riktigt snygg skärm hade ett litet problem att de verkade som att inte skärmen var ihopsatt jag råkade trycka lite löst på framsidan medan den fortfarande var i sin skyddsplast och det lät och kändes som framsidan av skärmen klickades in som att den inte satt ihop innan

strömkabeln var otroligt svår att trycka in man fick använde väldigt mycket kraft för att den skulle kopplas in

och sist den kom inte med speciellt mycket i kartongen ström kabel hdmi usb kabel och ljud kabel ingen dvi eller liknande

jag har inte hunnit testa skärmen ännu så får återkomma när jag har gjort det har än så länge bara sett standby bilden problemet är att mitt grafikkort inte har hdmi uttag bara mini hdmi

finns det överhuvudtaget en plattskärm som är upp till mina förväntningar

bra färger
perfekta betrackningsvinklar
djup svärta
hög kontrast
ok till spel
skarp utan någon som helst insmetnings effekt av en för stark film på framsidan när den visar en ren färg så vill jag bara se färgen ren jämn perfekt färg utan massa smutsfläckar i bilden

finns det såna skärmar?

Permalänk
Avstängd

Det låter som du bestämt dig att crt är bättre och oavsett hur bra skärm du skaffar så blir du inte nöjd, för hjärnan lurar dig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trollhattan:

Det låter som du bestämt dig att crt är bättre och oavsett hur bra skärm du skaffar så blir du inte nöjd, för hjärnan lurar dig.

jag har svårt att tro det

men det kanske syns mindre när jag väl har testat den jag kan tyvärr inte koppla in den

ok nu hittade jag en mini hdmi kabel hade tur köpt en för koppling till tvn ska nu testa skärmen rejält

efter att ha sett svärtan närmare så är den blå aktig men det finns ingen backlight bleed vilket förvånar mig

Permalänk
Medlem

Fast du har ju inte testad den ännu, du kanske kommer tycka att den är riktigt bra.

Ska väl nämnas att HDMI är inget du ska eller vill använda till den skärmen, DVI-D duallink eller displayport är vad som gäller.

Räkna med att du får kalibrera den lite också, och justera färgtemperatur kanske,

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ggustavsson:

Fast du har ju inte testad den ännu, du kanske kommer tycka att den är riktigt bra.

Ska väl nämnas att HDMI är inget du ska eller vill använda till den skärmen, DVI-D duallink eller displayport är vad som gäller.

jag har testat hdmi nu och ja bilden är riktigt mörk varför skickade dem inte med dvi

nu har jag lyckats hitta en dvi kabel ja bilden blev betydligt bättre man har än så länge bara sett några sekunder av den

nä jag ger upp jag vet inte varför men jag kan inte acceptera den sortens bild

förlåt om jag gnäller vill bara hitta en plattskärm som kan ersätta min DÖENDE fw900 efter att min fw900 dör så har jag slut på alternativ och den är döende den har börjat visa tecken

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

jag har testat hdmi nu och ja bilden är riktigt mörk varför skickade dem inte med dvi

nu har jag lyckats hitta en dvi kabel ja bilden blev betydligt bättre man har än så länge bara sett några sekunder av den

Ja verkar skumt, med HDMI så blir skärmen begränsad till 60Hz om jag läste testet rätt.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ggustavsson:

Ja verkar skumt, med HDMI så blir skärmen begränsad till 60Hz om jag läste testet rätt.

tack för ditt råd jag vill helt enkelt hitta en skärm pågrund av en anledning jag kan snart inte ha min fw900 längre jag har än så länge testat 2 stycken plattskärmar pris runt 5000.kr

Permalänk
Medlem

Citerar mig själv (från din förra tråd):

Skrivet av Yrch:

Efter att ha följt alla dina trådar där du är på jakt efter den "perfekta" ersättaren till din Sony CRT (Trinitron) tror jag faktiskt att du aldrig kommer bli nöjd (på samma sätt som du blev väldigt missnöjd med din Panasonic Plasma du skaffade för ett tag sen). Och jag förstår dig faktiskt, jag sitter också på en CRT som huvudskärm (Trinitron här med) och jag har ännu inte hittat en skärm som jag hellre skulle vilja ha...

Så ett råd i all välmening, sluta spendera stora pengar på olika typer av bildskärmar/TV-apparater, för den "perfekta" bilden du eftersöker kommer du aldrig få i dagsläget med den teknik som finns tillgänglig för stunden. Var glad att du har en bra CRT (eller 4-5 stycken om jag inte missminner mig ), lugna dig nåt år tills OLED slår igenom och hoppas att du trivs bättre med den tekniken. Mycket talar för att OLED skulle passa dig bättre, även om jag misstänker att du inte kommer bli helt nöjd med en sådan skärm heller.

Dock tror jag att den här skärmen är den som har störst möjlighet att i dagsläget kunna prestera på en nivå som man som "CRT-nörd" skulle kunna bli nöjd med, så vi får väl hoppas att du gillar den efter att ha testa den lite mer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yrch:

Citerar mig själv (från din förra tråd):

Dock tror jag att den här skärmen är den som har störst möjlighet att i dagsläget kunna prestera på en nivå som man som "CRT-nörd" skulle kunna bli nöjd med, så vi får väl hoppas att du gillar den efter att ha testa den lite mer.

ok jag kan vara ärlig oavstet om någon tror att jag menar det eller inte

min fw900 går inte att jämföra med färgerna är gråare och bilden är helt enkelt sämre

jag frågade min pappa igen vad han tycker och han sa direkt att fw900'n såg bättre ut

så ja jag vet inte

det är säkert en riktigt bra skärm för andra men jag kan personligen inte säga det den glittrar smått om man tittar lite nära små fläckar prickar

nej jag ger upp

sen om min zt60 plasma den tvn är otrolig jag är väldigt nöjd med den men jag var noga med mina klagomål och för priset jag betalade så är den inte så otrolig som jag trodde

men den är riktigt nära om inte likvärdig min fw900 på många sätt och jag är väldigt nöjd med den

svärtan är djup

färgerna är starka (men inte lika som min fw900)

det jag hatar är brusandet och att allt rör dig

edit:VARFÖR ser allt ut som en målning har jag bara haft oturen att välja skärmar med otroligt stark anti glare film på?

edit igen:bakrunder ser ut som en målning (men inte på min fw900)

menyer och annat ser rätt ok ut

drog ner gammal till 2.4 och färgtemp upp till 8000 nu börjar det likna något bara lite mer ljus så är den rätt ok

sätta gamma på power är bäst

stor skillnad fortfarande mot fw900'n men ganska ok men inget jag skulle klara av att använda

Permalänk
Avstängd

jag försökte läsa hela ditt inlägg men jag kom bara halvvägs sen började min hjärna att säga ifrån allt blev jätte grötigt och svårt att förstå så jag skummade bara igenom resten av all text men jag tror att jag förstår ditt problem i det stora hela det är handlar om att du suttit alldeles för länge med crt det behövs en viss tids användning för att vänja om sig från crt till plattskärm för mig tog det några veckor men sen kändes det helt naturligt med plattskärm och idag förstår jag inte hur folk kan vilja ha en crt skärm särskilt inte med tanken på att det finns plattskärmar med väldigt låg input lag och hög hz men färgåtergivning blir fortfarande bättre på crt skärmar vad jag vet i alla falll

Nej men allvarligt, om du förväntar dig samma färgåtergivning i en plattskärm som i en CRT-skärm i den låga prisklassen så kommer du förmodligen alltid att bli besviken. Ska du ha en bra plattskärm med korrekt färgåtergivning, djup svärta, bra betraktningsvinkel osv så får du räkna med ca 10 000 kr men då är dessa skärmar oftast fullkomligt värdelösa för spel eftersom att de lider av hög input lag och hög responstid (gtg).

Om spel inte är första prio så finns Eizo ColorEdge CG243W, NEC MultiSync PA271W och HP DreamColor LP2480zx som vettiga exempel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Barren Wuffet:

jag försökte läsa hela ditt inlägg men jag kom bara halvvägs sen började min hjärna att säga ifrån allt blev jätte grötigt och svårt att förstå så jag skummade bara igenom resten av all text men jag tror att jag förstår ditt problem i det stora hela det är handlar om att du suttit alldeles för länge med crt det behövs en viss tids användning för att vänja om sig från crt till plattskärm för mig tog det några veckor men sen kändes det helt naturligt med plattskärm och idag förstår jag inte hur folk kan vilja ha en crt skärm särskilt inte med tanken på att det finns plattskärmar med väldigt låg input lag och hög hz men färgåtergivning blir fortfarande bättre på crt skärmar vad jag vet i alla falll

Nej men allvarligt, om du förväntar dig samma färgåtergivning i en plattskärm som i en CRT-skärm i den låga prisklassen så kommer du förmodligen alltid att bli besviken. Ska du ha en bra plattskärm med korrekt färgåtergivning, djup svärta, bra betraktningsvinkel osv så får du räkna med ca 10 000 kr men då är dessa skärmar oftast fullkomligt värdelösa för spel eftersom att de lider av hög input lag och hög responstid (gtg).

Om spel inte är första prio så finns Eizo ColorEdge CG243W, NEC MultiSync PA271W och HP DreamColor LP2480zx som vettiga exempel.

så om jag köper någon av dem så kommer jag garanterat att vara nöjd?

hellre bild kvalite över spel prestanda men sen bill jag ju inte att spel ska vara ospelbara

sen kan jag säga att det finns saker jag hatar med crt också

att dem är analoga behöver värmas upp att bilden flyttar sig fram och tillbaka så man behöver flytta tillbaka den (kanske har med att min fw900 är döende)

att skrivbords anändande ser dassigt och jag vet inte hur jag ska förklara överljust förstört

att färger blöder i svärtan om man har en vit fyrkant mitt i svart så lyser det runt om hela fyrkanten

när man drar mus pekare över svart så lämnar den en glöd som att det är en gammal glödlampa man rör på i mörker

men problemen en crt har kan jag utan problem acceptera pågrund av hur underbart fina starka färger den visar i spel och bakrunder så otroligt snyggt från alla håll och kanter jag kan inte ge upp det

gissar att mina krav är alltför höga

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zzcool:

jag har testat hdmi nu och ja bilden är riktigt mörk varför skickade dem inte med dvi

nu har jag lyckats hitta en dvi kabel ja bilden blev betydligt bättre man har än så länge bara sett några sekunder av den

nä jag ger upp jag vet inte varför men jag kan inte acceptera den sortens bild

förlåt om jag gnäller vill bara hitta en plattskärm som kan ersätta min DÖENDE fw900 efter att min fw900 dör så har jag slut på alternativ och den är döende den har börjat visa tecken

Du kanske kan hitta en FW 900 som inte är döende på blocket.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mange43:

Du kanske kan hitta en FW 900 som inte är döende på blocket.

om du hittar en fw900 åt mig säg gärna till

men det är lika med att hitta en guldklimp på vägen om man väl hittar en fw900 och den har varit på blocker i mer än några timmar så är den redan borta

jag kan få en ny begangnad fw900 till sverige men det kommer att kostra 15 000kr

fedex fraktade en helt ny fw900 till mig dem krossade den och pågrund av att jag inte sa till i tid (hade den på reparation) så bryr dem sig inte det minsta lilla dugg

säljaren har lovat en ny begangnad kallibrerad men det kommer kosta mig 15 000.kr

kan säga att jag är nöjd med skärmen i min xperia z1 förutom svärta och betrcktningsvinklar så är färgerna underbara att ha en stor version av den skärmen hade kanske jag blivit nöjd med

men sen kommer biten där spel ser ut som dem har pastellfärger

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

så om jag köper någon av dem så kommer jag garanterat att vara nöjd?

hellre bild kvalite över spel prestanda men sen bill jag ju inte att spel ska vara ospelbara

Nej du kommer inte bli garanterat nöjd, de skärmarna är till för folk som är verksamma inom bildbehandling och liknande där korrekt färgåtergivning är prio ett. Är väl i regel 60Hz och fokus har inte lagts på vare sig snabb panel eller lågt inputlag, så skall du spela på de lär du bli än mer besviken.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zzcool:

så om jag köper någon av dem så kommer jag garanterat att vara nöjd?

hellre bild kvalite över spel prestanda men sen bill jag ju inte att spel ska vara ospelbara

Finns ingen garantin på att du kommer bli nöjd. Där jag jobbar kör vi med ovanstående Eizo-skärmar för tillfället och alla är överens om att färgåtergivningen är väldigt bra på dessa skärmar men nackdelen är att de är skitfula (enligt mig), låg upplösning och dåliga för spel (inte för att vi spelar på dem så ofta men det händer ju).

För övrigt så är så gott som ingen skärm bra direkt ur kartongen utan de flesta behöver kalibreras med hårdvara.

Permalänk
Medlem

Har inte gått igenom hela tråden, men för bästa svärta ska du ju dels använda en VA-panel. Det är den tekniken som ger bäst svärta i dagsläget rent generellt, dock lite sämre färgåtergivning och betraktningsvinklar vs IPS. Dels ska du köpa en kalibrator och faktiskt kalibrera skärmen rätt, det är knappt några skärmar som är rätt kalibrerade från fabrik. Skriver enbart detta för du verkar ha väldigt höga krav på bildkvaliten Sen ska du ha en skärm som inte har någon AG-coating, då du vill få samma kännsla som på din CRT. AG-coating gör ju också att du förlorar lite svärta.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Barren Wuffet:

Finns ingen garantin på att du kommer bli nöjd. Där jag jobbar kör vi med ovanstående Eizo-skärmar för tillfället och alla är överens om att färgåtergivningen är väldigt bra på dessa skärmar men nackdelen är att de är skitfula (enligt mig), låg upplösning och dåliga för spel (inte för att vi spelar på dem så ofta men det händer ju).

För övrigt så är så gott som ingen skärm bra direkt ur kartongen utan de flesta behöver kalibreras med hårdvara.

min fw900 är inte kallibrerad alls den ligger i color preset easy 9300k den är väldigt okallbrerad jag vet inte hur den kan bli full kallibrerad men jag älskar färgerna i den nu

färgerna är starka men nog inte realistiska jag vet inte allt ser realistiskt ut men självklart har vit färg en svaaaag blå överton

jag vet inte om det ska vara så men snön i spelet mafia 2 och i just cause 2 var väldigt blå

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

min fw900 är inte kallibrerad alls den ligger i color preset easy 9300k den är väldigt okallbrerad jag vet inte hur den kan bli full kallibrerad men jag älskar färgerna i den nu

färgerna är starka men nog inte realistiska jag vet inte allt ser realistiskt ut men självklart har vit färg en svaaaag blå överton

jag vet inte om det ska vara så men snön i spelet mafia 2 och i just cause 2 var väldigt blå

9300k är inte en SVAG blåton, det är alldeles för kallt Men det är min åsikt. Om du tycker det känns bra så kör på det

EDIT: Man brukar köra 6500k i vardags, och 5000k om man jobbar mot tryck osv. 5000k är ungefär hur ett vitt papper ser ut i dagsljus. Men bara för att man ställt det på skärmen så behöver den faktiskt inte visa det, det brukar snarare sällan stämma, och måste kalibreras i efterhand ändå.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barren Wuffet:

jag försökte läsa hela ditt inlägg men jag kom bara halvvägs sen började min hjärna att säga ifrån allt blev jätte grötigt och svårt att förstå så jag skummade bara igenom resten av all text men jag tror att jag förstår ditt problem i det stora hela det är handlar om att du suttit alldeles för länge med crt det behövs en viss tids användning för att vänja om sig från crt till plattskärm för mig tog det några veckor men sen kändes det helt naturligt med plattskärm och idag förstår jag inte hur folk kan vilja ha en crt skärm särskilt inte med tanken på att det finns plattskärmar med väldigt låg input lag och hög hz men färgåtergivning blir fortfarande bättre på crt skärmar vad jag vet i alla falll

Nej men allvarligt, om du förväntar dig samma färgåtergivning i en plattskärm som i en CRT-skärm i den låga prisklassen så kommer du förmodligen alltid att bli besviken. Ska du ha en bra plattskärm med korrekt färgåtergivning, djup svärta, bra betraktningsvinkel osv så får du räkna med ca 10 000 kr men då är dessa skärmar oftast fullkomligt värdelösa för spel eftersom att de lider av hög input lag och hög responstid (gtg).

Om spel inte är första prio så finns Eizo ColorEdge CG243W, NEC MultiSync PA271W och HP DreamColor LP2480zx som vettiga exempel.

jag tyckte det var jobbigare att läsa det du precis skrev om jag ska vara ärlig...

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kilen81:

jag tyckte det var jobbigare att läsa det du precis skrev om jag ska vara ärlig...

Om du på fullaste allvar inte fattade varför jag skrev som ett arsle i första stycket så borde du inte få ha tillgång till internet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

ok jag kan vara ärlig oavstet om någon tror att jag menar det eller inte

min fw900 går inte att jämföra med färgerna är gråare och bilden är helt enkelt sämre

jag frågade min pappa igen vad han tycker och han sa direkt att fw900'n såg bättre ut

så ja jag vet inte

det är säkert en riktigt bra skärm för andra men jag kan personligen inte säga det den glittrar smått om man tittar lite nära små fläckar prickar

nej jag ger upp

sen om min zt60 plasma den tvn är otrolig jag är väldigt nöjd med den men jag var noga med mina klagomål och för priset jag betalade så är den inte så otrolig som jag trodde

men den är riktigt nära om inte likvärdig min fw900 på många sätt och jag är väldigt nöjd med den

svärtan är djup

färgerna är starka (men inte lika som min fw900)

det jag hatar är brusandet och att allt rör dig

edit:VARFÖR ser allt ut som en målning har jag bara haft oturen att välja skärmar med otroligt stark anti glare film på?

edit igen:bakrunder ser ut som en målning (men inte på min fw900)

menyer och annat ser rätt ok ut

drog ner gammal till 2.4 och färgtemp upp till 8000 nu börjar det likna något bara lite mer ljus så är den rätt ok

sätta gamma på power är bäst

stor skillnad fortfarande mot fw900'n men ganska ok men inget jag skulle klara av att använda

det grötiga är nog antiglare filtret - du får leta efter en blank skärm. Qunix skärmen som folk klockar >96Hz med ips ska gå få tag på som blank om jag inte såg fel när jag följde länken här på forumet, den kanske du borde prova.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AndersBlomdahl:

det grötiga är nog antiglare filtret - du får leta efter en blank skärm. Qunix skärmen som folk klockar >96Hz med ips ska gå få tag på som blank om jag inte såg fel när jag följde länken här på forumet, den kanske du borde prova.

en skärm utan någon film alls rent glas har jag mest förtroende i min fw900 har ingen glarefilm eftersom jag drog loss den

Permalänk
Hedersmedlem

Något som vore intressant i sammanhanget är hur du har ställt i de CRT-skärmar som du har och har haft. Jag tycker mig ana väldigt hög ljusstyrka och ordentligt uppskruvad färgtemperatur åt det kalla hållet.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Hittade detta på 4 sekunder med google- http://www.ebay.com/ctg/Sony-GDM-FW900-24-Widescreen-CRT-Moni...
Om du nu vill ha en ny fw9000.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nccish:

Hittade detta på 4 sekunder med google- http://www.ebay.com/ctg/Sony-GDM-FW900-24-Widescreen-CRT-Moni...
Om du nu vill ha en ny fw9000.

Skickas inte till Sverige.
Hämta en i Hamburg kan ju vara värt:
http://www.ebay.de/itm/Sony-GDM-FW900-24-Rohrenmonitor-/28119...

dock av bilderna så ser den ju lite trasig ut.

Permalänk
Skrivet av zzcool:

en skärm utan någon film alls rent glas har jag mest förtroende i min fw900 har ingen glarefilm eftersom jag drog loss den

Jag ber om ursäkt i förväg, detta är inte on topic:

Jag tycker det är intressanta saker du tar upp, och diskussionen är givande för mig som nörd. Men, snälla, använd interpunktion. Det blir SÅ mycket lättare att läsa och att förstå vad du försöker säga. Vill inte vara "den", men jag har verkligen svårt.

Visa signatur

Case: Fractal Design R3 Define * MoBo: MSI P67A-C45 * CPU: Intel i5 2500K @4.5 GHz (CM Hyper Evo 212+, Gentle Typhoon P'n'P, max 63c Prime95) * GPU: Asus GTX 580 DirectCUII * RAM: Corsair 8 GB 1600 MHz * PSU: Corsair HX 750W * SSD: Plextor M5 Pro 256GB + Intel 320 Series 120GB * Monitor: Asus PB278Q 2560x1440 27" * Övrigt: Logitech z506 5.1, Logitech G400, Roccat Arvo

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OSkar000:

Något som vore intressant i sammanhanget är hur du har ställt i de CRT-skärmar som du har och har haft. Jag tycker mig ana väldigt hög ljusstyrka och ordentligt uppskruvad färgtemperatur åt det kalla hållet.

34 ljus 100% kontrast 9300k färg temp

Skrivet av nccish:

Hittade detta på 4 sekunder med google- http://www.ebay.com/ctg/Sony-GDM-FW900-24-Widescreen-CRT-Moni...
Om du nu vill ha en ny fw9000.

problemet är frakten jag har redan en ny begangnad som jag kan få hitskickad men det kommer att kosta mig 15 000.kr verkar som jag inte har något val

tack fedex för att ni krossade min helt nya fw900 (den kom i original kartong och var helt ny vito säljaren hade enbart använt den i ett fåtal timmar för kallibrering) som jag betalade över 30 000.kr för att få till sverige

genom ont

Skrivet av Fleet_of_Mind:

Jag ber om ursäkt i förväg, detta är inte on topic:

Jag tycker det är intressanta saker du tar upp, och diskussionen är givande för mig som nörd. Men, snälla, använd interpunktion. Det blir SÅ mycket lättare att läsa och att förstå vad du försöker säga. Vill inte vara "den", men jag har verkligen svårt.

tack jag ska försöka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barren Wuffet:

Om du på fullaste allvar inte fattade varför jag skrev som ett arsle i första stycket så borde du inte få ha tillgång till internet.

Isåfall var du extremt otydlig med det. Speciellt eftersom resten av texten lät helt allvarlig. Klarar bara inte av folk som rättar andra och sen skriver som krattor själva. Ursäkta mig då.

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Medlem

EIZO FORIS FG2421 240 Hz Gaming Monitor den du köpt ??

Citat:

The FORIS FG2421 comes with a new feature called Turbo 240 that surpasses the 120 Hz refresh rate of conventional gaming monitors. Turbo 240 converts 120 Hz signals to 240 Hz by controlling the blinking of the LED backlight. This high refresh rate along with a response time of less than 1 ms produces the smoothest image display available on a gaming monitor.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fleet_of_Mind:

Jag ber om ursäkt i förväg, detta är inte on topic:

Jag tycker det är intressanta saker du tar upp, och diskussionen är givande för mig som nörd. Men, snälla, använd interpunktion. Det blir SÅ mycket lättare att läsa och att förstå vad du försöker säga. Vill inte vara "den", men jag har verkligen svårt.

Skrivet av Alpha77:

EIZO FORIS FG2421 240 Hz Gaming Monitor den du köpt ??

efter att ha vant mig vid svärtan så är den ganska otrolig så den biten är väldigt positiv den är väldigt djup

man kan ställa in black level i menyn men under 70 gör ingen skillnad så den är på 70 är riktigt nöjd med svärtan

färgerna är faktiskt helt ok MEN dem är ganska mörka och tråkiga jag undrar om inte det går att dra bort antiglare filmen på den för dubbelt så starka färger och bättre bild

problemet nu är efter att jag har fått bilder att se bra nog ut så ser menyer tex som sweclockers sidan fruktansvärt ut allt har en väldigt stark suddig rosa överton