Permalänk
Medlem
Skrivet av cornelius86:

Ska iväg till nettonet skulle du kunna skriva namn på en kabel som passar du får gärna länka mig genom nettonnets sida

Det är en subwoofer med inbyggt steg vilket gör att den har 2xRCA för input så det du behöver är antingen en http://www.netonnet.se/art/koppla-och-anslut/ljud/ljud-adaptr... tillsammans med din nuvarande kabel. I din förstärkare skall det vara kopplat mot pre-out.

alternativt en 2RCA->1RCA men det såg jag ingen på netonnet och det vet jag inte ens om det finns faktiskt.

lycka till

Permalänk
Medlem

Du kan behöva ställa om i förstärkaren vad för typ av frontar du har också..

På min Yamaha HTR-4065, Kan ja inte ha "Full" på frontarna, För då spelar inte suben, Men ställer ja om front = small, Så spelar den..

Som ovanstående kommentarer skriver, Den ska va kopplar i den Lila kontakten på förstärkaren, Subwoofer Pre-Out..

Edit: Använd en Ykabel, lättast eftersom du har en RCA kabel, Så köper du en 1Hane - > 2Hona, o stoppar i änden vid förstärkaren..

Visa signatur

| B550 | R5-3600 | Kingston 1Tb M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas Scale |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B |
| iPhone 16 Pro 128Gb |

Permalänk
Skrivet av Pake:

Hmm, står i beskrivningen att den har högnivåingångar. pre out är lågnivå.
Du får läsa i manualen vad RCA-ingångarna på subwoofern tar emot. Om det är hög- eller lågnivå.

Är inte hemma just nu ska läsa manualen när jag kommer hem, men vad betyder då om den högnivåingångar är det andra kablar som gäller då eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cornelius86:

Är inte hemma just nu ska läsa manualen när jag kommer hem, men vad betyder då om den högnivåingångar är det andra kablar som gäller då eller?

Högnivå är vanlig högtalarkablar..

Visa signatur

| B550 | R5-3600 | Kingston 1Tb M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas Scale |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B |
| iPhone 16 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cornelius86:

Högnivå =högtalarkabel från högtalarutgången på förstärkaren,

men strunta i det, koppla en av dina två ledare, röd eller vit spelar ingen roll till SUBWOOFER, (lila) ut och sen samma färg på kontakt i ändra änden till valfri RCA in på subwoofern. En kabel kommer då vara oanvänd men det gör inget i detta fall.

Visa signatur

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt. Bertrand Russell

Permalänk
Skrivet av zorrzoor:

Det är en subwoofer med inbyggt steg vilket gör att den har 2xRCA för input så det du behöver är antingen en http://www.netonnet.se/art/koppla-och-anslut/ljud/ljud-adaptr... tillsammans med din nuvarande kabel. I din förstärkare skall det vara kopplat mot pre-out.

alternativt en 2RCA->1RCA men det såg jag ingen på netonnet och det vet jag inte ens om det finns faktiskt.

lycka till

Ja men ska kolla den från nettonnet så jag återkommer sen hoppas iaf det löser sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av cornelius86:

Ja men ska kolla den från nettonnet så jag återkommer sen hoppas iaf det löser sig

Köp nu inget innan du kopplar rätt som de flesta här försöker få dig att göra.

Visa signatur

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt. Bertrand Russell

Permalänk
Skrivet av pjäxa:

Köp nu inget innan du kopplar rätt som de flesta här försöker få dig att göra.

Tack så mycket alla för hjälpen, allt löste sig köpte inget använde samma kabel anslöt i ''pre out L ''räckte me att jag bara stoppa in en kabel.. mvh

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av cornelius86:

Tack så mycket alla för hjälpen, allt löste sig köpte inget använde samma kabel anslöt i ''pre out L ''räckte me att jag bara stoppa in en kabel.. mvh

Du får ljud men inte rätt ljud om du kopplar så, dels får du bara basen från vänstra kanalen och dessutom kan det bli fel signal om det finns LFE kanal på källan.
Vad är det som gör det så omöjligt att koppla in basen rätt via subutgången ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Precis! Använder du någonsin förstärkaren för att avkoda flerkanalsljud så skall subben vara på subwoofer out. Ren stereo? Visst, kör den på left OCH right pre out.

Får du inget ljud i basen via subwoofer out? Skriv så fall vilka inställningar du har gjort i din förstärkare och vilka andra alternativ som finns så kommer det lösa sig! Ja just ja. Tänker du köra höger vänster så blir det ju så klart till respektive höger vänster på subben.

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Rekordmedlem

Kom att tänka på en sak till som gör det olämpligt att koppla via frontutgången, filterfunktionen slås ut, endera måste du köra topparna fullregister eller så filtreras basen bort, dessutom fungerar inte avståndsinställningen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Man behöver ingen speciell sub-kabel, vilken RCA-kabel som helst funkar.

Funkar gör det ja.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595