Permalänk
Medlem

VGA Switch Card

Jag har ett Asus M4A78-E (MK Asus M4A78-E SAM3 780 ATX) och har köpt ett nytt 7970.

Jag upptäckte i manualen att jag behöver ett VGA switch card. Det lär ha följt med när jag köpte moderkortet, men jag kan inte hitta något i kartongen.
http://us.estore.asus.com/index.php?l=product_detail&p=3394

Dessa finns att beställa från USA, men grafikkortet kommer imorgon och jag undrar om det är möjligt att beställa direkt från er för att slippa frakten från USA?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dyll:

Jag har ett Asus M4A78-E (MK Asus M4A78-E SAM3 780 ATX) och har köpt ett nytt 7970.

Jag upptäckte i manualen att jag behöver ett VGA switch card. Det lär ha följt med när jag köpte moderkortet, men jag kan inte hitta något i kartongen.
http://us.estore.asus.com/index.php?l=product_detail&p=3394

Dessa finns att beställa från USA, men grafikkortet kommer imorgon och jag undrar om det är möjligt att beställa direkt från er för att slippa frakten från USA?

Hej,

Helt ärligt så har vi inga lösa tillbehör på Asus Nordiska kontor och vi kan inte heller bedriva säljverksamhet till slutkunder. Det ser dessvärre ut som att Amerikanska eStore är det enda stället kortet finns att få tag på. Vanligtvis så skickar de inte utanför Nordamerika, men om du kontaktar dem så tror jag de ska vara hjälpsamma och göra ett undantag. http://us.estore.asus.com/index.php?l=page_view&p=contact_us

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack för svaret. Jag mailade och frågade men de ville inte skicka utanför Nordamerika av någon anledning. Det finns ingen möjlighet att ni kan hjälpa till?

Edit: Jag hittade mitt switch card till slut. Lite trist dock att Asus vägrade hjälpa en kund som ville betala både för tillbehöret samt frakten...

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dyll:

Tack för svaret. Jag mailade och frågade men de ville inte skicka utanför Nordamerika av någon anledning. Det finns ingen möjlighet att ni kan hjälpa till?

Edit: Jag hittade mitt switch card till slut. Lite trist dock att Asus vägrade hjälpa en kund som ville betala både för tillbehöret samt frakten...

Jag har kontaktat Asus North America men de har inte hunnit svara ännu, så hjälp får du, det tar lite bara lite tid (har gått 43 h). Även om Asus är ett globalt företag så bedriver varje land/region sin verksamhet lokalt. Det är inte så enkelt som att Nordiska kontoret bara ringer upp Amerikanska och saken är biff. Dock bra att du hittade VGA Switch-kortet till slut.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jo. jag förstår att det kan vara komplicerat. Tack för engagemanget.

Visa signatur