Kommer Apple fixa Ios 7?

Permalänk

Kommer Apple fixa Ios 7?

Undrar om Apple kommer fixa Ios 7 med tiden? Då jag har en 4s som inte wifi vill fungera och vissa appar går ej att starta..

Eller kommer det finnas något sett att nedgradera till Ios 6?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av juniorjesper:

Undrar om Apple kommer fixa Ios 7 med tiden? Då jag har en 4s som inte wifi vill fungera och vissa appar går ej att starta..

Eller kommer det finnas något sett att nedgradera till Ios 6?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inte hört att där är några större problem med ios 7, förutom då wifi-problemen men 4s.
Är det att wifiknappen är utgråad?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Testat en återställning. Jag har då inga problem med ios7 varken med wifi eller appar. Tror inte de hade släppt ett om det var ett känt problem.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem
Skrivet av webbson:

Testat en återställning. Jag har då inga problem med ios7 varken med wifi eller appar. Tror inte de hade släppt ett om det var ett känt problem.

Lite krashande appar har jag råkat ut för på min 4S, men inga wifi-problem.
Instämmer om återställning.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Moderator
Forumledare

Ett tips om du ska återställa. Kör inte tillbaka säkerhetskopian direkt, kolla om allt fungerar efter återställningen innan du kör tillbaka säkerhetskopian.
Om du kan hade jag säkerhetskopierat via icloud, har varit med om några korrupta säkerhetskopior genom itunes förr

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Den här iPhonen jag har nu är en 4s som wifi fungerar till och från men oftast ör 'utgråad' men en vän hade också sin 4s som hon återställde och prövade även det mesta, och dessutom så hade hon ingen 'wifi-adress' heller.. Men den här har det..
Känner några som deras fungerar utan problem med ios 7, och min tidigare iPhone 4 fungerade utan problem fast med lagg..

Även kan telefonen hänga sig om man håller på med att försöka ta på wifi när den inte är utgråad..
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Hmm. Skumt. Har inga problem med min iphone 5 iaf.

Permalänk
Medlem

Jag som själv har en iPhone 4s i hopp om att snart kunna byta mig upp till en Nexus 5 upplever otroliga problem, ostabilt där kameran är fruktansvärt seg och kraschar när man tar bilder. Smsappen kraschar även den, mobilen bara stänger av sig utan någon anledning. Tycker att iOS 7 bara skulle ha släppts till iPhone 5 och uppåt. 4an och 4s bör köra på en nedbantad version.

Permalänk
Medlem

Låter skumt, min mamma har en 4S med iOS7 och både Wifi och 3G fungerar felfritt.

Har aldrig hört henne klaga om några buggar heller, vanligtvis frågar hon direkt när hon har några problem med teknik.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Fjordlax:

Jag som själv har en iPhone 4s i hopp om att snart kunna byta mig upp till en Nexus 5 upplever otroliga problem, ostabilt där kameran är fruktansvärt seg och kraschar när man tar bilder. Smsappen kraschar även den, mobilen bara stänger av sig utan någon anledning. Tycker att iOS 7 bara skulle ha släppts till iPhone 5 och uppåt. 4an och 4s bör köra på en nedbantad version.

Håller med, som man gjorde men 3 och 3gs tidigare. 4/4s hanterar ios 7 riktigt dåligt måste jag säga

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Har en iPad 2 med wi-fi problem, får gå in och slå av/på wifi hela tiden för att det ska fungera.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

Jag har en 4S via jobbet men jag har som tur är inte upplevt några problem sen jag uppgraderade till ios7. Tycker den är ganska rapp också.
Men min ipad2 klarar inte av 7:an lika smidigt. Jävlar vad långsamt allt går!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

kör själv 2 iphone 4s och ipad 2 wifi med ios7 utan problem, skumt att du upplever det

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Jag hade inga större problem med min 4S, var väl någon appkrasch då och då. Nu sitter jag inne med en 5S där allt fungerar helt underbart. Kan vara att iOS7 är dåligt optimerat för 4/4S däremot

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk

Tack för svar

Idag har wifi varit "ut gråad"

Men tänkte nu göra en Backup/Återställning i Itunes, och undrar om jag ska ladda ner Ios 7 som en ipsw från någon annan hemsida eller hur ska jag göra? ^^

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk

Läste även i kommentarena på den här sidan http://www.idg.se/2.1038/1.527581/strulande-wifi-efter-ios-uppdatering att man fixade det via:

Värm upp baksidan av hela 4s med en hårtork tills varning för hög temperatur visas. Fortsätt värma ytterligare 90 sekunder. Stäng av och låt svalna, starta och gör en hård omstart (ström och hemknappen tills äpplet visas). Nu ska wi-fi fungera igen. Detta har fungerat för mig på två olika iPhone 4s.

Dold text
Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

iOS 7 orsakar "överhettning" på WiFi antennen på IP4S och till slut så "bränns" den sönder. Det är p.g.a iOS 7 skickar för stark signal till Ip4S wifi antennen och orsakar överhettning. Apple byter ut den mot en ny, om fortfarande garanti kvar och känt problem på IP4S med iOS7. Apple känner till detta problem och därför byter ut mot en ny utan tjafs.
http://www.mactrast.com/2013/10/ios-7-causing-wi-fi-issues-iphone-4s-owners/

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Min kompis 4s har ganska många problem med ios7.
Krascher, lagg, frysningar osv...

Permalänk

Har sett att Ios 7.0.4 kommit ut, inte har det hjälpt?
Skulle verkligen vilja få telefonen att fungera igen..

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk

Den enda jag egentligen hatar med iOS7 är Voice control/Siri, HOME knappen råkar ibland hållas inne när man går med telefonen.
Jag hade det inaktiverat via en Cydia app i IOS6, men det finns ju ingen jailbreak till det nya

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av juniorjesper:

Har sett att Ios 7.0.4 kommit ut, inte har det hjälpt?
Skulle verkligen vilja få telefonen att fungera igen..

Om det stämmer med överhettning på wifikretsen så är det hårdvaran och då måste man tyvärr lämna in den.
Apples produkter har 12 mån garanti men du kan starta ett reklamationsärende (dock inte garanterat att det går genom) och påvisa att det är ios 7 som är roten till problemet. Det bästa hade nog varit att vända sig direkt till en Apple butik om du kan.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Är det bara att låta bli wifi helt tills Apple släpper en ny fix/uppdatering?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Ios 7 kräver mer därav upplevs det väldigt segt på iphone 4 och 4s , hade själv 2 st 4s i familjen, men vi bytade till 5c så fungerar det smidigt igen.
Vet ett par stycken som har 4,4s som upplever samma seghet med ios7.

Belastar väl telefonen mer därav att den upplevs trött.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

Jag har en iPhone 4s med ios7 det ända problemet jag har är att min hotspot fungerar som den vill ibland fungerar den eller efter massa om starter på hotspot

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av juniorjesper:

Är det bara att låta bli wifi helt tills Apple släpper en ny fix/uppdatering?

Nej, inte om det är ett hårdvarufel.

Skrivet av Sandia:

Jag har en iPhone 4s med ios7 det ända problemet jag har är att min hotspot fungerar som den vill ibland fungerar den eller efter massa om starter på hotspot

Tyvärr samma sak på ios 5 och 6 (speciellt 6), iaf med mina 4:or och 5:an

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Om man skulle få igång wifi igen med iOS 7 på 4s, vågar man använda det då eftersom det finns risk att man bränner sönder den?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk

Pratade med en kille på Apples support.
Hur ska man göra om det inte går att nedgradera till Ios 6 som fungerar förutom att köpa en ny telefon med Ios 6?

Här är våran chatt..

Hej, Jag heter Benjamin. Vänta ett ögonblick medan jag läser de kommentarer du skickat.

Hej Jesper! Du verkar ha stött på problem vid återställning/uppdatering?

Hej, jag uppdaterade nyligen min iPhone 4s till Ios 7.0.3 och Wifi har slutat fungera. Wifi knappen är grå och går inte att aktivera.

Finns det något sett att fixa detta?

Oj då, tråkigt att höra. Har du testat att återställa telefonen som en ny telefon (måste ha säkerhetskopia i iTunes) bara för att se om problemet kvarstår?

ja det har jag gjort och en vän har samma problem. Och har prövat återställt nätverksinställningarna. Har även läst "iOS 7 orsakar "överhettning" på WiFi antennen på IPhone 4S och till slut så "bränns" den sönder. Det är p.g.a iOS 7 skickar för stark signal till Iphone 4S wifi antennen och orsakar överhettning.

Ibland fungerar wifi till och från men vågar inte använda det om chippet överhettas..

I detta fall skulle jag vilja att du ringer in till supporten för övriga alternativ. Särskilt när du återställt telefonen som ny.

Är det sant att iOS 7 skickar för stark signal till wifi?

på iPhone 4s?

Inte vad jag hört talas om faktiskt, och jag har svårt att tänka mig det

Gjord en ren återställning via iTunes när jag uppdaterade kan jag lägga till

Kommer Apple att släppa en ny uppdatering som löser detta? Då telefonen fungerar utmärkt med iOS 6?

Det har kommit en 7.0.4 nyligen faktiskt!

Ska jag pröva uppdatera och se om det löser sig?

Ja, det tycker jag absolut! Annars får du ringa 0771-199519

Okej ska göra det. Men känns lite surt när Apple släpper en mjukvaru-uppdatering som ska strula så telefonen blir oanvändbar inom vissa områden.

Jag förstår, ja, det är ju väldigt irriterande när ens saker inte fungerar som de ska. Men testa att uppdatera och återkom om det inte hjälper!

Ska pröva uppdatera och tack för hjälpen!

Dold text
Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Om man skulle få igång wifi igen med iOS 7 på 4s, vågar man använda det då eftersom det finns risk att man bränner sönder den?

Bästa är att nedgradera till iOS6 så länge och undvik att uppgradera till iOS7. Sök bara på downgrade iOS7 to iOS6.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Tyvärr samma sak på ios 5 och 6 (speciellt 6), iaf med mina 4:or och 5:an

Ja jag har märk det innan också men jag ar inte använt hotspoten så mycket

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Om det stämmer med överhettning på wifikretsen så är det hårdvaran och då måste man tyvärr lämna in den.
Apples produkter har 12 mån garanti men du kan starta ett reklamationsärende (dock inte garanterat att det går genom) och påvisa att det är ios 7 som är roten till problemet. Det bästa hade nog varit att vända sig direkt till en Apple butik om du kan.

Japp dom har 12 månader på Apple. Men vi har 3år reklamations rätt i Sverige.
Och man tycker ju tämligen att om WiFi kretsen pajar pga Apples egna programvara och det till på köpet är ett känt fel.
Så ska det inte vara några som helst problem att få det fixad inom dom 3 åren.

Så gå och reklamera den om du har problem.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die