Liten och snabb i7 i mini-ITX chassi

Permalänk
Medlem

Liten och snabb i7 i mini-ITX chassi

Lista på dela på prisjakt.nu förhoppningsvis kan alla se den.

Det ska bli en tyst och snabb mini-ITX dator, inga delar är helt bestämda ännu. Jag vill inte gå upp en storlek till micro-ATX, så inga förslag på lådor som har plats för så stora saker.

Kompletteras senare med CPU-fläkt och eventuellt grafikkort. Windows 7 licens äger jag redan, Photoshop köps nog om någon månad. Annars blir det mest PC-BSD som kommer att användas.

Blu-Ray och punkter.
Permalänk
Medlem

Nu ska jag beställa dator. Några funderingar? Det som återstår är kylpasta och Blu-Ray. Grafikkort och CPU-kylare köps in så småningom.

Länk till Prisjakt.nu: Tyst och snabb mini-ITX dator.

Permalänk
Medlem

Vad ska du ha den till? För den kommer inte klara mkt utan grafikkort

Permalänk
Medlem

Programmering och enklare redigering i Photoshop utan extremt krävande filter. Om nu inte CPU:n klarar av filterberäkningar. Spel sker ytterst sporadiskt och då turn baserat eller Humble Bundle spel.

Permalänk
99:e percentilen

Överväg en Samsung 840 Evo istället. Du kommer inte märka någon skillnad, men den är billigare. SanDisk är säkert jättebra, men Samsung kan jag gå i god för: Jag har byggt sex datorer med Samsung 840 och alla går som tåget.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Överväg en Samsung 840 Evo istället. Du kommer inte märka någon skillnad, men den är billigare.

Det blir samma pris om du lägger till fraktkostnad. Eller samma pris om jag skulle köpa från en affär som har den i lager.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Ghwomb:

Det blir samma pris om du lägger till fraktkostnad. Eller samma pris om jag skulle köpa från en affär som har den i lager.

840 Evo kostar 1419:-. Du har fri frakt genom Mecenat eller så kan du kanske hitta en 50 kr rabattkod någonstans.

Men kör på SanDisk om du vill! God Jul!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Låter litet och fint, jag byggde en liknande i sånt chassi häromåret med ett Radeon 7750 också:
http://www.sweclockers.com/galleri/9911-lll-liten-lian-li

(surfar på den nu, blev "köksdator, står i ett skåp och är dörrn stängd bygger värmen upp, annars håller den sig både tyst och sval även när barnen kör helikoptersimulator med mer)

Berätta hur Ditt bygge gick om det vart något...?

Visa signatur

Dell XPS 17 - RTX 2060 - 4k touch - ersätter MSI GS73VR efter tre år
Byggen: Simply Red med 950 Pro - Liten Lian Li

Permalänk
Medlem

Det blev Lian Li PC-Q03B här också.