Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Problem med en lenovo

Det hela började med att jag satt och spela left 4 dead 2 och hela datorn plötsligt frös.

När jag hade startat om den så var alla mina bilder och filmer borta, inställningarna i program var borta och skrivbordet hade original bilden och inställningar, däremot var mina spel på steam kvar men datorn gick otroligt segt.

Nästa gång jag startade om hade samma sak hänt, alla inställningar var resettade och datorn var seg som sirap.

Startade om igen och då ploppade det upp att datorn startade med en temporär profil. Då googlade jag fram denna lösning: http://support.microsoft.com/kb/947215/sv

Jag följde metod 1 på länken ovan och skulle sen starta om datorn, men då ställde den sig och tugga på installerar uppdateringar 1 av 4 stäng inte av blablabla, lessnade efter 5 minuter och tvångsavstängde den.

När jag sen skulle starta den så kom det fram genomför startreparation för något hade ändrats eller starta som vanligt, prövade starta som vanligt några gånger men varje gång kom den bara en liten bit sen blinkade en bluescreen till och datorn stängdes av.

Prövade då startreparationen och efter att den blev klar kom jag till något som ser ut som inloggningsskärmen men utan någonstans att logga in, kan röra runt musen men det händer aldrig något.

Vad ska jag göra nu då? Startar jag om den så måste jag göra startreparationen igen och samma sak händer att jag kommer till en blå skärm men kan inte göra något eller pröva starta som normalt men då blinkar en bluescreen till och datorn stängs av.

Operativet är windows 7 och datorn en lenovo thinkpad l430.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem

Ska man behöva formatera om hela datorn? Hittar gärna en annan lösning då jag inte har någon skiva till den just nu.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X