Permalänk
Medlem

min func tappar kontakten helt random.. ibland flera gånger i timmen, ibland 1 gång om dagen.. då måste jag plugga om musen för att den ska fungera igen.. tycker inte det är ok för en sådan här mus..

sedan har den redan börjat bli sliten där kabeln börjar vid musen.

Visa signatur

New:| 4930k 6 core @ 4.4ghz | 16gb corsair platinum 1866mhz | Asus X79 Deluxe | sli 780 lightning | Cooler master v1000w+ | Corsair 540 air |

old:| i7 2600k @ 4.5ghz | 16gb Corsair Vengeance | MSI-P67A-GD65 | MSI GTX680 Lightning | Corsair TX650 | Fractal Design R3 |

Permalänk

Har bara haft Funcs musmattor, men är mer än nöjd med dem, köpte första 1030 surface som var blå orange och den lever än så vitt jag med hos mitt ex som fick den, själv har jag en äldre svart som jag tagit till jobbet och en av dom nyare 1030 hemma, inget att klaga på på någon av dem.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Func
Skrivet av str8forthakill:

Har faktiskt lite feedback angående era dubbelsidiga musmattor. http://www.inet.se/produkt/6110036/func-surface-1030-large-r2... till exempel. vilket är den jag har.

Efter cirka ett års användande nu så märks det tydliga variationer i själva musmattan, i mitten är det som en ö och det sjunker ned runtom den och upp vid kanterna igen. faktum är att gummisakerna på undersidan som förhindrar att mattan åker runt förstör hela musmattan efter ett tag, det är som en bergdalbana och helt oacceptabelt. Bottendelen måste tillverkas av något hårt, inte mjuk plast vilket ni använder nu.

Och ni kallar det "perfektionerad". Ja sist jag kollade var perfekta musmattor platta vilket gav en jämn och fin yta. Ironiskt nog är det fina paketet musmattan kom i en bättre musmatta atm.

Detta gäller samtliga era dubbelsidiga musmattor. Saknar min icemat, efter tio år var ytan fortfarande slät och fin. Tills den gick i golvet och katastrof, glas överallt. Skulle vilja ha en glasbotten istället, men likadan på alla andra vis. Där man kan byta ytor av olika slag/betälla ytor separat. En modulär musmatta med glasbotten som grund, heh. Det bästa av två helt olika produkter kombinerade.

Kontakta vår support så hjälper de dig, vi tackar även för kritiken

Mvh, Func Teamet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Func:

Kontakta vår support så hjälper de dig, vi tackar även för kritiken

Mvh, Func Teamet

Support kan inte ändra ett fel i designen med materialet som används.
Botten bör göras av metall/glas. Felaktigheter i vad musmattan ligger på förs över direkt till ytan med eftersom plasten är så mjuk.

Lyckades få tag på en original icemat idag. En vanlig tunn mjuk tygmatta som ligger på den ger en gudomlig upplevelse. Helt plan yta. Sitter och håller i eran musmatta här och tänker på hur bra det skulle vara om bottendelen var gjord av glas.

Permalänk
Func
Skrivet av LaFace:

min func tappar kontakten helt random.. ibland flera gånger i timmen, ibland 1 gång om dagen.. då måste jag plugga om musen för att den ska fungera igen.. tycker inte det är ok för en sådan här mus..

sedan har den redan börjat bli sliten där kabeln börjar vid musen.

Hej LaFace,

Kontakta supporten så hjälper de dig

Mvh, Func Teamet

Permalänk
Medlem

Hej

När släpper ni HS-260 lurarna? Jag sitter och väntar på mina från Webhallen
Verkar vara försening på försening....... Riktig sugen på att få hem dom nu.

Permalänk
Func
Skrivet av bonehead:

Hej

När släpper ni HS-260 lurarna? Jag sitter och väntar på mina från Webhallen
Verkar vara försening på försening....... Riktig sugen på att få hem dom nu.

Vi hoppas att de ska hitta ut till återförsäljare denna veckan

Mvh, Func Teamet

Permalänk
Medlem

Japp, nu har min andra MS-3 flippat ur.

Jag har fått sladd glappet, när sladden böjs framme vid musen dör musen i i cirka 5 sekunder innan den hoppar igång igen.
Mitt scroll hjul fungerar inte helt hundra heller, den registrerar inte alla rullningar och sen registrerar den dubbelt, märks tydligt om man tex. spelar FPS och ska scrolla fram nästa vapen, vilket den inte gör sen dubbel registrerar den och man får fram fel, hyfsat störande.

Jag köpte musen den 12 December 2013

Jag kontaktade supporten idag (15 februari), ska bli spännande och se när (och om) man får svar.

Supporten svarade den 18 februari.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Sett att man ska ha garanti på 2 år för en FUNC MS-3 R2. Om man sedan registrerar produkten stod det att man skulle få längre garantitid, hur lång då?

Visa signatur

Fractal Design Meshify Mini C | Corsair RMX750X | Asrock B550M Steel Legend | AMD Ryzen 9 5900X | Corsair Vengenacne RB PRO SL 32GB | Kingston NV1 M.2 2TB | Be Quite! Dark Rock 4 Pro | EVGA RTX 3070 XC3 ULTRA

Permalänk
Func
Skrivet av Mendoz:

Sett att man ska ha garanti på 2 år för en FUNC MS-3 R2. Om man sedan registrerar produkten stod det att man skulle få längre garantitid, hur lång då?

Om du väljer att registrera produkten får man ett års extra garanti.

Permalänk
Medlem

Hej

Har ni gjort något åt kvaliten på Func Ms3 R2? Musen ser otroligt skön ut men man kan inte köpa en mus som folk skriver att den går sönder efter 2 månaders användning, har ni någon ny mus på gång?

/Tacksam för svar

Permalänk
Func
Skrivet av bosis1:

Hej

Har ni gjort något åt kvaliten på Func Ms3 R2? Musen ser otroligt skön ut men man kan inte köpa en mus som folk skriver att den går sönder efter 2 månaders användning, har ni någon ny mus på gång?

/Tacksam för svar

Hej Bosis1,

Japp R2an skall ses som en förbättring dvs. en revisions uppdatering, vi har:
* Bytt ut OMRON switcharna från tre till tio miljoner hållbarhetscykler
* Förstärkt sladdinfästningen som en del kunder haft problem med
* Bytt ut scrollhjuls komponenten vilket ger ett mer distinkt scroll hjul, bättre taktil feedback när man scrollar helt enkelt
* Bättre Win8 funktionalitet iom att vår nya firmware (1.22) är förinstallerad
* Iom den nya mjukvaran/firmwaren så finns även funktionalitet att spela in muskommandon samt att makro inspelningslängden har förlängts från 20 till 255 kommandon per makro
* RGB LED'en under scrollhjulet har byts ut och ger en jämnare spridning på ljuset

Mvh, Func Teamet

Permalänk
Medlem

Sådär nu har jag beställt en Func r2 ifrån inet hoppas den är hållbar nu:)

Permalänk
Medlem

Redigerar mitt inlägg när jag insåg att jag faktiskt inte ens betalat för musmattan, utan jag fick den på köpet med min första MS-3.

I vilket fall har min Surface 1030 fått en ö i mitten, som blivit så pass stor så botten på musen skrapar i när den åker över, med en MS-3 R2.

Detta på mindre än 1 år.

Är detta åtgärdat i senare upplagor av modellen eller får man se sig om efter ett annat märke?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Samma fel för mig kan inte logga in och registrera produkten står bara Returnto 126

Fixa detta

Permalänk
Medlem

Nu funkade det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Redigerar mitt inlägg när jag insåg att jag faktiskt inte ens betalat för musmattan, utan jag fick den på köpet med min första MS-3.

I vilket fall har min Surface 1030 fått en ö i mitten, som blivit så pass stor så botten på musen skrapar i när den åker över, med en MS-3 R2.

Detta på mindre än 1 år.

Är detta åtgärdat i senare upplagor av modellen eller får man se sig om efter ett annat märke?

Det är ett fel med materialet bottendelen byggs av, går ej att åtgärda utan nytänkande. Eller snarare sagt äldre metoder som inte involverar plast. Även metall som alu är för mjukt och kommer orsaka en ojämn yta relativt fort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Det är ett fel med materialet bottendelen byggs av, går ej att åtgärda utan nytänkande. Eller snarare sagt äldre metoder som inte involverar plast. Även metall som alu är för mjukt och kommer orsaka en ojämn yta relativt fort.

Det hade ju gått att, även om det är en ful lösning, sätta fler gummi fötter under för att sprida ut belastningen mer.

Fanns samma problem på dom gamla mattorna? Har dom åtgärdat det i 1030 R2?

Såg nu att det är en gummibas som håller mattan istället för hårdplast som på den första, och det är 2 år garanti så kanske värt att testa R2 versionen.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Det hade ju gått att, även om det är en ful lösning, sätta fler gummi fötter under för att sprida ut belastningen mer.

Fanns samma problem på dom gamla mattorna? Har dom åtgärdat det i 1030 R2?

Såg nu att det är en gummibas som håller mattan istället för hårdplast som på den första, och det är 2 år garanti så kanske värt att testa R2 versionen.

Även med fler gummifötter kommer ytan att bli imperfekt och ojämn med tid, hela underytan måste vara slät eller glashård.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Även med fler gummifötter kommer ytan att bli imperfekt och ojämn med tid, hela underytan måste vara slät eller glashård.

Sant, undra om ramen på R2 är bättre, den är ju i mjuk gummi men ger den stöd över hela borde det väl fungera.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Func
Skrivet av Sweede:

Sant, undra om ramen på R2 är bättre, den är ju i mjuk gummi men ger den stöd över hela borde det väl fungera.

Surface 1030 R2 är gjord i mjukare TPE just för att få bukt med öbildningen som endel kunder drabbats av. Foten i mitten av mattan är även den borttagen för att inte samma problem ska uppstå även här.

Mvh, Func Teamet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Func:

Surface 1030 R2 är gjord i mjukare TPE just för att få bukt med öbildningen som endel kunder drabbats av. Foten i mitten av mattan är även den borttagen för att inte samma problem ska uppstå även här.

Mvh, Func Teamet

Låter bra, då kanske man vågar sig på en ny 1030.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Bästa supporten EVAAAAAR! Min mick gick sönder på mitt Func HS-260, så jag kontaktade support och frågade om det gick att köpa en ny mick på nåt sätt. Dem skrev tillbaka efter mindre än fem minuter och sade att de bara behövde få kvitto så skickade en ny mick direkt! Så nu är den här två dar senare! Perfekt!

Visa signatur

Damn those Greymanes to Oblivion...

Permalänk
Medlem

Hallå! Kul att se er här:) köpte mig en func 1030 2006/2007 den hänger med än! Bästa musmattan:) lådan är också kvar, använde den senast idag. Då jag ska flytta så packa ner musmattan iden dock har jag tappat bort den lilla metallbiten som ska hålla i mus sladden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem

Tjenare, min Func MS3 (rev 1) har problem med scrollen. Den hackar ibland och scrollar åt fel håll var femte scroll.
Det är väldigt störande men kan fixas genom att blåsa vid skrollhjulet ganska hårt. Är detta ett vanligt problem?

(4 månader gammal, vunnen mus köpt av vän så ej kvitto så kan inte göra något men vill veta om det finns något man kan göra ändå.)

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Func
Skrivet av Jaa_kola:

Hallå! Kul att se er här:) köpte mig en func 1030 2006/2007 den hänger med än! Bästa musmattan:) lådan är också kvar, använde den senast idag. Då jag ska flytta så packa ner musmattan iden dock har jag tappat bort den lilla metallbiten som ska hålla i mus sladden.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Tjenare, min Func MS3 (rev 1) har problem med scrollen. Den hackar ibland och scrollar åt fel håll var femte scroll.
Det är väldigt störande men kan fixas genom att blåsa vid skrollhjulet ganska hårt. Är detta ett vanligt problem?

(4 månader gammal, vunnen mus köpt av vän så ej kvitto så kan inte göra något men vill veta om det finns något man kan göra ändå.)

Kontakta vår support så hjälper de er

Mvh, Func Teamet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Tjenare, min Func MS3 (rev 1) har problem med scrollen. Den hackar ibland och scrollar åt fel håll var femte scroll.
Det är väldigt störande men kan fixas genom att blåsa vid skrollhjulet ganska hårt. Är detta ett vanligt problem?

(4 månader gammal, vunnen mus köpt av vän så ej kvitto så kan inte göra något men vill veta om det finns något man kan göra ändå.)

Skrivet av Func:

Kontakta vår support så hjälper de er

Mvh, Func Teamet

Tänker lämna ett stort tack!
Jag kontaktade Funcs support för 5 dagar sedan. Johan var trevlig och hjälpsam och ska skicka en ny mus åt mig om jag klippte sladden av min gamla som jag nu gjort. Om allt går bra (står shipment pending) och jag får en ny mus inom kort så är detta den bästa supportkontakten jag haft hittills.

(Musen blev värre och värre för varje dag så mycket härligt att slippa det problemet. )

Edit: Musen är skickad och väntad leverans är imorgon. Fantastiskt!

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Func:

Kontakta vår support så hjälper de er

Mvh, Func Teamet

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Tänker lämna ett stort tack!
Jag kontaktade Funcs support för 5 dagar sedan. Johan var trevlig och hjälpsam och ska skicka en ny mus åt mig om jag klippte sladden av min gamla som jag nu gjort. Om allt går bra (står shipment pending) och jag får en ny mus inom kort så är detta den bästa supportkontakten jag haft hittills.

(Musen blev värre och värre för varje dag så mycket härligt att slippa det problemet. )

Även jag har exakt samma problem på min andra mus, verkar som ett vanligt vidkommande problem med R1, är R2 bättre på denna fronten?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Func
Skrivet av DavidtheDoom:

Även jag har exakt samma problem på min andra mus, verkar som ett vanligt vidkommande problem med R1, är R2 bättre på denna fronten?

Kontakta supporten så hjälper de dig

Mvh, Func Teamet

Permalänk
Medlem

Har haft min Ms-3 r2 i snart 2 månader och har redan börjat glappa nå rejält vid sladd utgången på musen.. ska man kontakta återförsäjaren eller func?`

mvh krille

Visa signatur