Spotify via tradera

Permalänk
Medlem

Spotify via tradera

Tjenixen,

Har kollat på spotify och såg att det säljs via tradera men själva sättet låter skumt att dem ska lägga in det genom att själva logga in på användarens konto för att fixa det, låter väldigt suspekt även om dem inte kan göra så mycket. Trodde man skulle få en kod man lägger in själv men så går det inte till eller att man fåt en konto laddat med 1 månad premium, låter också skumt eller hur funkar detta?

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Damir2d:

Tjenixen,

Har kollat på spotify och såg att det säljs via tradera men själva sättet låter skumt att dem ska lägga in det genom att själva logga in på användarens konto för att fixa det, låter väldigt suspekt även om dem inte kan göra så mycket. Trodde man skulle få en kod man lägger in själv men så går det inte till eller att man fåt en konto laddat med 1 månad premium, låter också skumt eller hur funkar detta?

Varför inte bara köpa på spotify.com? 99:-/mån är en piss i havet.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Ju så kan man också göra men jag vill gärna veta hur det ska vara möjligt då generators är fake för spotify

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Damir2d:

Ju så kan man också göra men jag vill gärna veta hur det ska vara möjligt då generators är fake för spotify

Det finns värdecheckar med X månader spotify på.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damir2d:

Det är inte möjligt, det är bara bluff och båg, finns ingen anledning att ens diskutera i Hur dom lurar dig, dom gör det bara.
Finns värdecheckar etc, men troligtvis är det inte det ifall dom ska logga in på ditt konto etc.

Som ovanstående sa, betala för Spotify, är värt varje krona ifall du verkligen vill ha det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Det är inte möjligt, det är bara bluff och båg, finns ingen anledning att ens diskutera i Hur dom lurar dig, dom gör det bara.
Finns värdecheckar etc, men troligtvis är det inte det ifall dom ska logga in på ditt konto etc.

Som ovanstående sa, betala för Spotify, är värt varje krona ifall du verkligen vill ha det.

Problemet är att dem inte lurar, har en kompis som testat och det funkar så på något sätt får dem det att fungera men verkar ej vara att dem ger en kod så hur funkar det då?

Visa signatur

Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Cirka 38 SEK per månad är ännu mer piss i havet (tänker på Grooveshark Anywhere).

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

betalar med stulna cc kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damir2d:

Problemet är att dem inte lurar, har en kompis som testat och det funkar så på något sätt får dem det att fungera men verkar ej vara att dem ger en kod så hur funkar det då?

Vet inte om det fungerar längre. Men i Spotifys början kunde man hacka till sig premium genom Telia.
Man gjorde helt enkelt så att man gick in på Telias hemsida, skrev in sitt login där. Därefter skulle man fylla i ett personnummer (man behövde inte vara kund på telia för att göra detta), så det var bara att logga in på sitt upplysningskonto och ta vilket random personnummer som helst.

Därefter la dom till 1 års premium på ens konto.

Var många som utnyttjade detta, att välja en gammal persons personnummer gjorde det hela rätt så säkert. Gamla personer kollar inte alltid på vad räkningen innehåller, bara varifrån den kommer. Eftersom många gamla har Telia som telefonoperatör till deras fasta telefoner så funderade många av dom inte ens utan bara betalade.

Efter att jag hade upptäckt denna missen hos Telia så informerade jag dem om det och bad dem att omgående rätta till problemet.

Råkade nämligen ut för det själv. En god vän frågade om jag ville ha premium, var väl 15 år och hade inte så gott om pengar. Tackade givetvis ja. Blev så imponerad av att det fungerade så tjatade på honom om hur han hade gjort, när han väl berättade de blev jag förbannad på honom. Kontaktade Spotify och Telia och berättade om det hela och hur det hade gått till. Bad om att få mitt premium avstängt och sa till att jag kommer gå till media med detta om ni inte rättar till det.

Min vän hade gjort detta åt ett 40 tal personer, han hade hämtat personnummer på äldre människor som alltså hade blivit lurade att betala 1200 kr för något dom inte hade en aning om vad det var eller vem som hade gjort det.
La man sen beställningen genom en VPN var det ju inte ens möjligt för telia att hitta vem det var som hade gjort det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Airikr:

Cirka 38 SEK per månad är ännu mer piss i havet (tänker på Grooveshark Anywhere).

Är både billigare och mindre bra, men det är irrelevant för den här tråden.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Dock med överhängande risk för kraftig motvind. Då är det mer värt med 99/månad.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Säkert stulna sådana spotifykort man köper på ICA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Säkert stulna sådana spotifykort man köper på ICA.

Vet inte hur det fungerar med dom korten från ICA, men får man inte koden man ska använda genom ett kvitto i kassan?

Låter ju idiotiskt att ha så pass dyra saker (ändå värda runt 1200 kr ju) som är så små och lätta att ta om det inte finns någon säkerhet på dom.
Var år och dar sedan jag hade kontantkort, men när jag hade det så fick man ett kvitto i kassan med koden, dessa var ju ändå mycket billigare och mindre värdefulla.

Man la helt enkelt fram korten på kassabandet och sen fick man en kod på sitt kvitto som man använde för att ladda sitt kontantkort.

Någon som har koll på hur "Spotify i butik" fungerar får gärna svara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GrezZeR:

Vet inte hur det fungerar med dom korten från ICA, men får man inte koden man ska använda genom ett kvitto i kassan?

Låter ju idiotiskt att ha så pass dyra saker (ändå värda runt 1200 kr ju) som är så små och lätta att ta om det inte finns någon säkerhet på dom.
Var år och dar sedan jag hade kontantkort, men när jag hade det så fick man ett kvitto i kassan med koden, dessa var ju ändå mycket billigare och mindre värdefulla.

Man la helt enkelt fram korten på kassabandet och sen fick man en kod på sitt kvitto som man använde för att ladda sitt kontantkort.

Likadant som kontantkort gör, man får koden på kvittot efter man betalt, så ingen mening att sno papperslapparna

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rockz:

Likadant som kontantkort gör, man får koden på kvittot efter man betalt, så ingen mening att sno papperslapparna

De där plastkorten man kan köpa, är inte det sådana med "skrapfält" på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rockz:

Låter betryggande att dom inte har gått ifrån det systemet. Då borde inte ens anställd personal kunna sno hem såna koder, då man måste betala för att få ut det aktuella kvittot med koden, betalar man med tomt kort så får man ju bara ut ett kvitto som säger att köpet inte genomförts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Grooveshark är verkligen skumt.

Om Veronica Maggio är GoaTrance så heter jag Bengt-Åke

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GrezZeR:

Koden står på kortet men aktiveras inte förrän det scannas i en kassa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Grooveshark är verkligen skumt.

Om Veronica Maggio är GoaTrance så heter jag Bengt-Åke

http://i.imgur.com/Swdn5Ai.png

Grooveshark är nästan 100% användardrivet. Allt som läggs upp där, läggs upp av användarna. När man är inloggad, så kan man rösta om den specifika genren är fel eller inte, och även lägga till egna genre för gruppen/artisten/sångerskan. Jag röstade nyss ner för just den genren och föreslog istället "pop music".

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Grooveshark är nästan 100% användardrivet. Allt som läggs upp där, läggs upp av användarna. När man är inloggad, så kan man rösta om den specifika genren är fel eller inte, och även lägga till egna genre för gruppen/artisten/sångerskan. Jag röstade nyss ner för just den genren och föreslog istället "pop music".

Det visste jag faktiskt inte.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Telia exploten som redan är nämnd fanns förut och det finns/fanns (har inte kollat upp statusen) en ny exploit för någon vecka sedan. Vet inget mer om exploit:en än att det är en bug i Spotifys betalningssystem. Folk sålde/säljer 1 års premium för ca 5-10$. Det är alltså en exploit och den kanske kommer bli fixad och du blir av med kontot.

Dessutom går det att köpa Spotify premium för ca 32 kr via andra länder, har dock inte prövat det

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Det visste jag faktiskt inte.

Man kan inte veta allt

Visa signatur

Permalänk

Hittade detta på eBay, en svensk som säljer spotify 12månader för 190:-
Ej testat att köpa något själv då jag redan har Spotify genom Telia.
Men riktigt billigt var det iaf.

http://www.ebay.com/itm/Spotify-Premium-account-12-months-/16...

Fanns också för 160:-

http://www.ebay.com/itm/1-YEAR-SPOTIFY-PREMIUM-ACCOUNT-/15122...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Man kan inte veta allt

I sanning

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Låter lite konstigt, du borde nog inte dela kontouppgifter.

Men annars kan det också vara att dom befinner sig i ett land där spotify är billigare.
Jag betalar t.ex. ungefär 42kr för spotify (lagligt), mitt konto är registrerad i någon av östländerna, där det kostar 4.9 Eur/månad.
Så säljaren kanske gör något likadant.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av awqawq:

Men annars kan det också vara att dom befinner sig i ett land där spotify är billigare.
Jag betalar t.ex. ungefär 42kr för spotify (lagligt), mitt konto är registrerad i någon av östländerna, där det kostar 4.9 Eur/månad.

Så du registrerade Spotify kontot i ett annat land och bara köpte? Och vilken betalningsmetod valde du?

Prövade personligen att göra samma sak idag men fick felet att mitt VISA kort (Swedbank) inte var från det landet. Och när jag prövade paypal så var inte mitt konto registrerat från det landet. Dock så var Spotify kontot svenskt.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av awqawq:

Jag vet inte riktigt hur du lyckas med detta, Då det är helt omöjligt att använda ett svenskt bankkort som betalning för ett land som Malta tex. Dem kräver att kortet/kontot är från samma land som kontot är registerat i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Varpå det befinner sig i en juridisk gråzon då viss musik finns där som artisterna inte vill ska finnas där då alla kan ladda upp som dom vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

grooveshark är ju dock totalt värdelöst i både mjukvara och bibliotek jämfört med spotify. inte för att jag använder någon av dom längre - jag har gått över till plex och mitt egna bibliotek på ca 1TB

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

Varpå det befinner sig i en juridisk gråzon då viss musik finns där som artisterna inte vill ska finnas där då alla kan ladda upp som dom vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Jadå. Det gör den och det är därför den har varit nära på att stängas ner helt, men Grooveshark har en tendens att hållas kvar i liv.

Visa signatur