Kabel krångel med Acer G246HL 24" monitor.

Permalänk
Medlem

Kabel krångel med Acer G246HL 24" monitor.

Hej!

Jag blev för ca. en vecka sedan ägare till en Acer G246HL 24 tum monitor.

MEN det är något som inte stämmer när jag använder en HDMI kabel eller DVI D dito. Jodå, bild kvaliteten finns det inget att klaga på. Har den kopplad till ett HD 7850 kort.

Problemet är att så länge jag använder en digital signal kabel så kan jag inte justera bild läget fullt ut. Har en linje på ca 2 mm på höger sidan och upptill av skärmen. Och med en HDMI eller DVI D kabel, så kan jag inte använda skärmens justerings möjligheter eftersom de är inaktiva. I Catalyst Control Centrets under och över scannings funktion, så räcker inte skjut reglaget till för att fixa detta heller. Har prövat ett antal olika drivrutin versioner. Men icke!

Och Acer.se, när man mailar dem svarar inte heller. Men Acer har ju redan fått betalt av mig så då skiter väl de i det hela verkar det? Iaf. fall så länge det inte handlar om ett garanti jobb dvs.

Känns super surt att ha köpt kabel för 350:- och de inte funkar! Iof. Den tjocka och väl skärmade VGA kabeln jag har sedan min förra monitor är ju o.k. bild kvalitetsmässigt. Men inte riktigt som de digitala kablarna inte. DVI kabeln, köpte jag när HDMI kabeln inte funkade eftersom en del personer med samma problem på nätet sade att en DVI kabel var lösningen. Fan tror det!?

Har någon här ett tips som kan reda ut detta problem? Då blir jag riktigt glad!

Edit. Såg först nu att jag lagt tråden i fel forum avdelning. Ber om ursäkt för detta och ber admin. flytta den till rätt ställe.