Varför föreslå överklockning till någon som är på en väldigt tight budget? Hur mycket kommer man kunna överklocka med standardfläkt, billigt moderkort samt billigt nätagg? Framförallt när en 760K måste överklockas rätt rejält för att matcha en Intel CPU som kör på >=3GHz.
Svårt att hitta vettiga tester på Pentium G modellerna, men tittar man på detta test som bl.a. innehåller i3-4130 så får man nog en ganska hyfsad bild. Pentium G3220 är runt 10% långsammare i saker som max använder 2 CPU-trådar och kanske 30% långsammare i saker som använder alla CPU-trådar.
Notera att i3-4130 är snabbare än FX-4350 i alla "vanliga" program och i alla spel. Är bara testerna som är triviala att köra på alla CPU-kärnor (som Cinebench, filmkodning etc) som det blir jämt.
Notera också att för spel så är det även jämt mellan i3 och FX 8350 (och då är ändå 8350 konsekvent snabbare än 4350 på spel). Spel skalar notoriskt dåligt med CPU-kärnor, de absolut mest avancerade spelen har någon form av skalning på fler än 4 CPU-trådar, men det är definitivt ingen linjär skalning.
En FX-4350 är något högre klockad än en 760K + FX-4350 har 8MB L3 cache, så man lär nog få upp 760K i runt 4.4-4.5GHz innan den ens matchar FX-4350. L3-cachen i "Bulldozer"-designen är i.o.f.s. så pass långsam att det inte är någon större katastrof att A10/7x0K saknar den, men några % gör den kanske.
Det absolut viktigaste för en CPU-cache är inte bandbredd eller storlek, det är latens. Att Intel bara har 256kB i sin L2-cache beror på att det är omöjligt att göra en stor cache med väldigt låg latens, L2 i Haswell har en latens på runt 12 CPU-cykler medan L3-cachen ligger på runt 20 CPU-cykler (lägre i Pentium som har en mindre L3, någon cykel högre i i7 som har en större L3). Intels L3 är fortfarande extremt snabb, den har ganska exakt samma latens som AMD har i sin L2-cache!
Håller definitivt med de som föreslår billig CPU + så dyr diskret GPU som budget tillåter om man överhuvudtaget överväger att spela. A10 (eller intels iGPU) fungerar utmärkt för surf, film och de enklaste spelen, men även riktigt billiga diskreta GPUer är fortfarande bättre i moderna spel.