Logitech introducerar universaltangentbordet Harmony Smart Keyboard

Permalänk
Melding Plague

Logitech introducerar universaltangentbordet Harmony Smart Keyboard

Ett nytt tangentbord från Logitech kan användas för att styra hundratusentals olika typer av underhållningsenheter, däribland persondatorer, mediaspelare och spelkonsoler.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ser lite för plastigt ut för att jag skulle lägga 1250 spänn...
Lite mer skulle man allt vilja ha för de pengarna

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem

1250 för den där? Herregud...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Dålig stil av Logitech att använda ett tangentbord från 2011 (som nu kostar under 300 kr) till att återskapa det till en "premium" produkt med en hubb och appar.

Visst är det trevligt med en sådan lösning, men är inte priset lite väl högt satt?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk
Medlem

Priset! Vad i helvete??

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Köp direkt! För 500kr...

/R

Permalänk
Medlem

De borde jobbat mer med material o design för det priset. Känns lite tidigt 2000-tal att bara leverera teknik o tro att folk ska kasta pengar över dem.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Känns väl lite onödig, har smart remote och xbmc remote installerad på min telefon och den klarar väl i stort sett av allt det där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem

Nu har jag Harmony med hub och allt, men detta lockar verkligen inte, dels har man fjärren men även telefonen som kan styra allt, ser egentligen inte vitsen med detta tangentbord, dock hade väl jag lagt prislappen runt 500kr eller lägre, men det ser inte ut att bli en hit detta.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Man får väl se vad som händer med prisbilden över tid, det är ju trots allt en helt ny produkt. När/om det kommer under halva det nuvarande priset kan det nog kännas som en motiverbar uppgradering i vardagsrummet, där jag har ett K400 till HTPCn.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Oj på priset! Letar själv just nu efter ett tangentbord till HTPCn. Eftersöker dock ett mekaniskt trådlöst MED touchpad...

Permalänk

Är de allvarliga med det priset? Snacka om dyrt för lite plast.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Kunde kanske ha lagt till en hundring eller två i stället och höjt kvalitén på tangentbordet. Glas / alu hade ju ökat "vill ha" faktorn många gånger om.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tbax:

Kunde kanske ha lagt till en hundring eller två i stället och höjt kvalitén på tangentbordet. Glas / alu hade ju ökat "vill ha" faktorn många gånger om.

Skickades från m.sweclockers.com

Tangentbord av glas? (och alu)

Låter mindre praktiskt viktmässigt när det rör sig om ett trådlöst tangentbord för soffan.

Men jag får medge att jag känner av min oförmåga att tänka mer än fyrkantigt här ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Jag väntar fortfarande på en ersättare (från vem som helst) till mitt Logitech DiNovo Mini.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Är ju lite mer än ett tangentbord. Funkar ju med TV apparater och annat jox.

här är en bättre video som förklarar lite mer:
http://www.youtube.com/watch?v=YExGwqFVST4

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Jag väntar fortfarande på en ersättare (från vem som helst) till mitt Logitech DiNovo Mini.

Håller med. Ett bra tangentbord men en uppgradering hade varit intresseant

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Avstängd

Ni som gnäller på priset. En Logitech harmony smart kostar en bit över tusen kronor och här får man med ett tangentbord. Vad tycker ni är bättre då? Jag frågar inte för att starta en debatt utan för att jag letar efter just det här. Jag satt nämligen igår kväll och tänkte att jag skulle starta en tråd här och fråga om någon visste var man kan få tag på exakt en sådan här produkt.
Én multifjärr och ett tangentbord i samma enhet. Det finns ju massor av sådana produkter på Ebay som man kan styra sin mediapc med... Men en som man kan styra sin hemmabio, tv, spelkonsoll och nexabelysning med också så man faktiskt har en (1) kontrollenhet.
Jag har i alla fall inte hittat någon. Och om de är ensamma om den här produkten så är ju priset inte längre så högt.

Såvida inte någon här visar vilken idiot jag är som inte upptäckt deras enkomponentslösning för bara en femhundring eller en som kostar lika mycket men är bättre så jag köper den här så fort den släpps.

Stavfel och meningsbyggnad.
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tbax:

Kunde kanske ha lagt till en hundring eller två i stället och höjt kvalitén på tangentbordet. Glas / alu hade ju ökat "vill ha" faktorn många gånger om.

Skickades från m.sweclockers.com

fördelen med k400 är att den är så liten och lätt. Man kan tappade den lätt från soffan utan att den ska pajja.

Designmässigt tycker jag som andra här, den ser tråkig ut. Dock är det nåt jag behöver så det kan bli köp.

Nån som fattade vad hubben ska användas till?

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Avstängd
Skrivet av huxflux:

fördelen med k400 är att den är så liten och lätt. Man kan tappade den lätt från soffan utan att den ska pajja.

Designmässigt tycker jag som andra här, den ser tråkig ut. Dock är det nåt jag behöver så det kan bli köp.

Nån som fattade vad hubben ska användas till?

Hubben är samma som redan finns på logitechs tidigare smarta fjärrkontroller. Fjärren kommunicerar med hubben via RF och hubben kommunicerar med USB/RF/IR/BT med de enheter man vill styra. På det sättet så behöver man aldrig sitta och sikta med fjärren för att någon enhet är dold bakom en högtalare eller bara är petig med siktandet. Du kan vara i ett annat rum med dörren stängd.

Kolla här: http://www.logitech.com/sv-se/product/harmony-ultimate?crid=6...

Permalänk
Medlem

fast med solceller som k760

Skulle vilja ha denna fast med solceller också, så man slipper batterier.
Då skulle mitt det få ersätta mitt apple tangentbord touchpad och alla fjärrkontroller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Tangentbord av glas? (och alu)

Låter mindre praktiskt viktmässigt när det rör sig om ett trådlöst tangentbord för soffan.

Men jag får medge att jag känner av min oförmåga att tänka mer än fyrkantigt här ;).

Har haft ett Dinovo Edge och det va iaf värt pengarna. Det tappades i golvet fler än en gång och höll, vet inte varför du tror att något i plast skulle hålla bättre. Varför lägga 1200:- på något som ser ut att komma från Rusta eller Ö&B.

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tbax:

Har haft ett Dinovo Edge och det va iaf värt pengarna. Det tappades i golvet fler än en gång och höll, vet inte varför du tror att något i plast skulle hålla bättre. Varför lägga 1200:- på något som ser ut att komma från Rusta eller Ö&B.

Även Dinovo Edge är gjord av plast (ej glas);).

Men jag håller med om att looken på produkten i nyheten inte känns nå vidare premium. Visserligen är det väl snarare mediahubben man betalar för men prislappen stämmer väl inte helt in med finishen på helheten ändå.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Men jag förstod inte, det är ett tangentbord man kan koppla till en dator (i detta fall en HTPC). What's the deal? Det har vi kunnat göra länge.

Att de lagt till en knapp för pause och play, pfff jösses.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

Men jag förstod inte, det är ett tangentbord man kan koppla till en dator (i detta fall en HTPC). What's the deal? Det har vi kunnat göra länge.

Att de lagt till en knapp för pause och play, pfff jösses.

Ehm, kollade du ens på videon?

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Ehm, kollade du ens på videon?

Javisst, vad hade jag missat menade du?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Avstängd

Har ett k400 till HTPCn i vardagsrummet redan... Känns lite mer prisvärt för 290kr trots att jag behöver starta TVn med en vanlig fjärr.

Finns ju även bluetooth tangentbord till t ex PS3 för ca 500kr.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att den var FUL?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.