Permalänk
Medlem

Bygglogg : White Tranquility

Uppdateras i takt med hur bygget uppdateras, low-res mobilbilder väntas i denna bygglogg. När det är färdigt kommer fina ordentliga bilder läggas upp i ett galleri.

En liten presentation till detta då, jajemän!
Länge har jag strävat efter att göra i ordning min dator, på riktigt. Få tyst på den så att säga. Så med hjälp av Johan Nyman (C4B12) och BitFenix kommer detta nu ske. Första gången jag skall sleeva så detta ska väl bli intressant att testa på i vilket fall som helst.

Nu är det såhär att chassit jag använder (BitFenix Survivor) tyvärr inte har ett fönster. Man måste ju kunna se sina fina komponenter, right? Äsch, jag tycker iallafall det är tufft, så vafan, fram med akrylskivan, sticksågen och borret så det är ju bara att köra!

Specifikationer

GPU: MSI GeForce GTX 780 TwinFrozr Gaming
CPU: Intel i7 3770k
RAM: Corsair Vengeance LP 2x4gb 1600Mhz
PSU: Corsair RM750
Mobo: Asus Sabertooth Z77
Storage: 2x 500gb HDD, 180gb SSD
Kylning: 2x 200mm Bitfenix Spectre PRO, BitFenix Recon (white) Fläktkontroller, be quiet! Dark Rock PRO 3
Ljudkort: Creative SoundBlaster Z

Sponsorer

Sådär... Jag sa något om fönster, så varför inte börja där och så tar vi mer imorgon?

Inget fönster

Fönster! Jag vet att u-listen till vänster är lite kinkad och skum, men var mest en lösning för att demonstrera hur det blev.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Medlem

Update!

Uppdaterings time? Uppdaterings time!

Nåväl, gjort lite mer på fönstet, men knappast något nämnvärt. Dock har jag målat RAM minnen idag, ska snart måla en gång till då detta är bara en grund sprayning. Här kommer lite bilder!

Lite väl blå för min smak...

Första av, easy peasy.

Nu ska dom torka, sen en gång till. Och om det fortfarande läcker blått igenom blir det en gång till!

Mer av detta kommer vid ett annat tillfälle. Hare gött! //Philip

Extrabild för att BitFenix Recon är sexig som fan.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Frida 🥐

Ska bli kul att följa! Lycka till Philip

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoyadog:

Ska bli kul att följa! Lycka till Philip

Tyty Sojahund. ^^

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk

Ska följas!
Antar du siktar på ett vitt färgtema. Lite nyfiken om du ska ge dig på att färga be quiet kylaren?
Hur du än väljer att göra, lycka till!

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem
Skrivet av AltUnderCtrl:

Ska följas!
Antar du siktar på ett vitt färgtema. Lite nyfiken om du ska ge dig på att färga be quiet kylaren?
Hur du än väljer att göra, lycka till!

Svart, vitt och rött tema, med fokus på vitt. Så kommer behålla färgen på CPU kylaren. Men tack!

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Medlem

Update! 2.0

Inte mycket har hänt, cash problem och inte kunnat få hem Sleeve. Men! Jag har fixat ram stickorna och flyttat över datorn till sitt rätta hem.
Bilder kommer, inget på färdiga datorn än då jag är lat och jag behöver ny U-List i vilket fall som helst.

I den gamla datorn, gillar prollen.

Bara jag som tycker att MSI korten är sexiga som faaan?

Damn, damm. Detta är ju då efter jag tagit bort H80. Blä.

Minnen + Kylare på. Nomnom.

Fick detta i posten idag. Sleeva.se slog nog precis Inet med hästlängder i godis. Tack!

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.