Naval Strike försenat (släppt 31/3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Just detta ställer ju frågan ifall de har någon slags QA innan de släpper patchar? ganska svårt att missa sådana buggar, räcker ju med att man spelat 1-2 minuter.

Troligtvis är de underbemannade på Dice. Är ju rätt vanligt att bemanningen är tight nuförtiden hos företagen. Man kanske helt enkelt inte hinner kolla upp detta?

Eller så är de bara inkompetenta

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyzed:

...
...

Alla som har köpt premium har ju köpt naval strike med leveransdatum 25 mars 2014 enligt DICE! Så berätta för mig varför ska jag vänta 2 veckor extra bara för att DICE inte kan hålla leveransdatum!? Det tycker jag är att lura kunderna! Varför satt de inte bara ett leveransdatum som de kunde leverera till?

Har tolkat premium som att man får alla dlc i ett paket. Och 2 veckor tidigare access än icke premium users.
Har nog aldrig tagit ett release datum för ett spel så allvarligt som vissa verkar göra.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Engman78:

Har tolkat premium som att man får alla dlc i ett paket. Och 2 veckor tidigare access än icke premium users.
Har nog aldrig tagit ett release datum för ett spel så allvarligt som vissa verkar göra.

Ja, så tolkar jag det också. Men betyder det att de inte behöver hålla release datum som de själva har satt? Om det nu va så jävla svårt släppa på de datum som de själva går ut med. Då tycker jag att de inte borde gå ut med ett release datum eller sätta ett datum som de kan hålla sig till!

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robocrap:

Troligtvis är de underbemannade på Dice. Är ju rätt vanligt att bemanningen är tight nuförtiden hos företagen. Man kanske helt enkelt inte hinner kolla upp detta?

Eller så är de bara inkompetenta

OM man inte testar spelet eller patchen man ska släppa live till miljoner spelare innan man släpper den så är man inkompetent.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Nått känns off.
Kan inte sätta fingret på vad bara, men nått är fel och det känns fel :S

Permalänk
Medlem

spelade nyss men efter 5 min så kom den klassiska.

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem

har crash varje match fortfarande.... stabilt ! inte spelat på flera veckor men inget har förändrats.. skall prova göra en clean install på os:et å se om de funkar...

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Jag har spelat i flera timmar utan problem. Killcam verkar fixad och jag har inte märkt av några andra buggar.

Permalänk

Testade precis... FPS ligger stadigt på 24... Så tänkte, kanske bara är nya banorna... Så körde en annan bana.. 40 FPS... Tänkte vafan nu då...

Så ändrade till DX 11 och satte igång "40" banan igen och hamnar över 100 FPS vilket är normallt.. Får bli att testa Naval nu.

edit: Rubber och lagg...

Problem 1: Mantle funkar ej längre varken på nya eller gamla banor...

Problem 2: Rubber och lagg på nya.......

edit: 2
Uppdaterade till 14.3 Beta från 14.2 (version 3 typ), drivrutiner och nu fungerar DX11 bra. Mantle har jag inte testat men kanske också fungerar vad vet jag.

Fler som kör Mantle som upplever problem? Crossfire 290 och 4770k...

Permalänk
Medlem

funkade bättre gången efter. utan krash

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk

Det är ju rätt sjukt att Battlefield fortfarande buggar järnet efter 5 månader på marknaden.
Dock mindre buggar på PS4 vilket jag är tacksam över

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Det är ju rätt sjukt att Battlefield fortfarande buggar järnet efter 5 månader på marknaden.
Dock mindre buggar på PS4 vilket jag är tacksam över

PS4 eller Xbone är ju "fixed", DICE/EA vet ju förutsättningarna på dom plattformarna. Med PC är det en annan visa; vilket win OS? Vilken GPU DX? RAM? Drivrutinsversioner? etc. Lite mer variation på PC-platformen kan man säga.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Kör 14.3 & Mantle. Har spelat 2,5 tim nu utan problem

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Har inte spelat på ett tag, funkar ju bättre nu än vad det gjorde förra gången jag spelade iaf.. men damagen av hydra rockets måste ha buffats (skadar väll mer än dubbelt mot vad det gjorde förut?)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Lost island är en helt horribel karta, den har t.o.m. ngn slags bloom dimma som tar bort scope glare på den mest sniper vänliga kartan i historien?

Permalänk

Första expansionen jag gillar

Permalänk
Medlem

Mortar-banan är mysig och påminner om en karta i bf1943!

Permalänk

Riktigt rolig expansion. Nu flyter det extremt bra oxå. ingen rubberbanding eller lag numera. sisat crashen hade jag i början av Januari. Skönt att det tagit sig nu

Visa signatur

PC + XBOX360 + WII U + PS4

Permalänk
Medlem

Bra expansion men svår

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

De nya banorna är de snyggaste hittills i BF4 tycker jag. De börjar verkligen få till Crysis-känsla på vattnet. Roliga att spela också. Dock ser banorna väääldigt likadana ut, det känns som man fått 2 st nya banor och inte 4 som det egentligen är.

Permalänk

jag kan inte ladda ner expansionenet, har premium wtf?

Visa signatur

I7 4790K 4,5 ghz ASUS STRIX GTX 970x2 SLI MMSI Z97-S02 INET EDITION ATX HyperX Savage 16GB (2x8GB) CL11 2400Mhz XMP 2x Samsung 250GB SSD 500gb HDD Corsair CX600 Fractal Design Define R5

Corsair Mus och Tangentbord

Permalänk

Ganska cool expansion må jag säga. Men det finns en jäkla massa båtar och helikoptrar (är ju trots allt naval strike) och de som inte sitter i fordon campar med snipervapen på någon ö. Var man än är så hör man DMR-kulorna vina förbi.

Carrier Assault är lätt bäst! En blandning av conquest och rush, kan ju inte bli bättre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sprawler:

Ganska cool expansion må jag säga. Men det finns en jäkla massa båtar och helikoptrar (är ju trots allt naval strike) och de som inte sitter i fordon campar med snipervapen på någon ö. Var man än är så hör man DMR-kulorna vina förbi.

Carrier Assault är lätt bäst! En blandning av conquest och rush, kan ju inte bli bättre!

Märks att dom lagt allt fokus på naval strike, rush var inte speciellt bra, och TDM på operation mortar(?) är katastrofalt dåligt

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Tycker detta är det bästa DLC:t som släppts, både sett till BF3 och BF4. Det döljer förvisso inte faktan att spelet i sig är trasigt på många andra sätt, men banorna känns roliga och det kan bli rätt intensivt om båda skeppen går ner samtidigt. Jag gillar att vi slipper alla mängder av fordon och att det är mycket infatry-pangande istället, något som kanske inte alla delar med mig. Jag gillar inte att man dummat ner det jämfört med titan-mod, även fast det det nog var ganska väntat. Allt ska vara så enkelt och gå så fort som möjligt.

Tycker man har gjort ett bra jobb och det känns en aning mer genomtänkt än de tidigare DLC:erna som bara kastats ut för sakens skull.

Permalänk
Medlem

håller med, riktigt kul nu när allt funkar. har mer fps nu med efter senaste Nvidia uppdateringen!

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av HampZZ:

håller med, riktigt kul nu när allt funkar. har mer fps nu med efter senaste Nvidia uppdateringen!

HampZZ ditt lilla monster, tror jag har dig som nemesis ett par gånger.. känns som att du jagar mig ibland haha

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

jag jagar alla =O)
då ska du spela med Jagardaniel han e helt hopplös.

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem

Har folk utan premium fått NS än?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Har folk utan premium fått NS än?

Kom igår eller nåt

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Bf4 är sjukt känsligt för dåliga överklockningar, så om ngn vet att ni är på gränsen till stabilt kanske ska dra ner hastigheterna lite.