Permalänk
Medlem

Maximus V Formula

Hej! Jag vet inte jag kan ställa frågan här eller hur jag ska göra. Men jag har ägt detta moderkort i 1 år ganska exakt.
Och för ca 4 dagar sedan så fick jag för mig att installera allt på min dator via UEFI, för det skulle göra det hela snabbare.

Sagt som gjort så ominstallerade jag allt. Allt funkade bra, tills jag skulle installera drivrutiner från hemsidan till mitt nätverkskort.
Datorn fryser sig direkt när jag accepterat licens och mätaren börjar att röra sig.
Tänkte att det blivit något fel, ominstallerar - samma fel.
Köper ett extern nätverkskort från Intel - samma problem.
Får även samma fel (Att allt fryser sig när jag ska installera Logitech programvara för tantentbord och headset)

Tänkte att det var inställningarna på UEFI som gjorde datorn galen. Nollställde allt och köra via det "gammla" sätet.
Men samma fel där också, fryser sig när jag ska installera drivrutiner från sidan till nätverkskortet och Logitech programvara.
Provade köra in nyaste BIOS - samma fel fryser vid de 2 installationerna.
Provade ett äldre BIOS - Samma fel.

Jag orkade inte bry mig, så jag tänker aja, skiter väll i att installera dem då det funkar med de drivrutinerna som kommer med Windows 8.1 Pro
Men då ligger min dator och skapar pingspikes på nätverket.
Jag har provat med att instlaler aom windows på olika hårddiskar SSD och Mekanisk.
Känns som jag gjort allt jag kan.

Vad kan ha gått fel?

Permalänk
Avstängd

provat nollställa bios innan du instalerade allt igen.

som du beskriver detta nu låter det exakt som mitt trasiga modekort. Datorn frös vid minsta instalation av drivrutiner. Men låt nu inte mig skrämma dig utan nollställ bios och försök sen igen

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Arimond:

Hej! Jag vet inte jag kan ställa frågan här eller hur jag ska göra. Men jag har ägt detta moderkort i 1 år ganska exakt.
Och för ca 4 dagar sedan så fick jag för mig att installera allt på min dator via UEFI, för det skulle göra det hela snabbare.

Sagt som gjort så ominstallerade jag allt. Allt funkade bra, tills jag skulle installera drivrutiner från hemsidan till mitt nätverkskort.
Datorn fryser sig direkt när jag accepterat licens och mätaren börjar att röra sig.
Tänkte att det blivit något fel, ominstallerar - samma fel.
Köper ett extern nätverkskort från Intel - samma problem.
Får även samma fel (Att allt fryser sig när jag ska installera Logitech programvara för tantentbord och headset)

Tänkte att det var inställningarna på UEFI som gjorde datorn galen. Nollställde allt och köra via det "gammla" sätet.
Men samma fel där också, fryser sig när jag ska installera drivrutiner från sidan till nätverkskortet och Logitech programvara.
Provade köra in nyaste BIOS - samma fel fryser vid de 2 installationerna.
Provade ett äldre BIOS - Samma fel.

Jag orkade inte bry mig, så jag tänker aja, skiter väll i att installera dem då det funkar med de drivrutinerna som kommer med Windows 8.1 Pro
Men då ligger min dator och skapar pingspikes på nätverket.
Jag har provat med att instlaler aom windows på olika hårddiskar SSD och Mekanisk.
Känns som jag gjort allt jag kan.

Vad kan ha gått fel?

Lustigt att det bara är vid installation av nätverkskortets drivrutiner och Logitech-programvara som datorn fryser. Vad är det för modell på nätverkskorten och tangentbordet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS_Caroline:

Lustigt att det bara är vid installation av nätverkskortets drivrutiner och Logitech-programvara som datorn fryser. Vad är det för modell på nätverkskorten och tangentbordet?

Del är det ju det intregerade (Heter det så?) nätverkskortet. Sen köpte jag ett nytt http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=344561

Mitt tangentbord är ett G110 men det sker också när man installerar till headetet som är ett G35

Men visst, det är konstigt.

Ska dock hem snart då jag jobbar nu, och prova som förregående skrev, Göra en reset på bios och sen installera, men funkar inte det är jag utan idéer.

Permalänk
Medlem

Jag har nu ominstallerat datorn efter nollat bios, men fortfarande problem.
What to do? Måste kortet bytas ut?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Arimond:

Jag har nu ominstallerat datorn efter nollat bios, men fortfarande problem.
What to do? Måste kortet bytas ut?

Avinstallera LAN-kortets drivrutiner, högerklicka sedan på nätverkskortet i enhetshanteraren och låt Windows Update söka efter drivrutiner till den. Om det inte funkar, sök upp ditt LAN-korts drivrutiner på Intels sida.

Visa signatur