Permalänk
Medlem

[C# Program] Have You

Tjo,
har knåpat ihop ett litet program som inte är något särskilt.
Programmet är gjort pga jag glömmer ganska ofta att ta min medicin (ganska dumt men, ja), så jag kom på idén att göra något som stör mig lite när jag sitter vid datorn för att påminna mig om att ta medicinen. Kanske är någon annan som har samma problem men kanske inte orkat göra något åt det, så tänkte att jag lägger upp det här också

Vad som krävs är .NET Framework 4.0, vilket dom flesta borde ha på sin dator vid dethär laget så
Källkod finns med ifall du vill göra något med programmet.
Har även funderingar på att lägga till så man kan lägga till flera saker som man måste bli påmind om under dagens gång...

Filer (Från dropbox):
HaveYou.rar EXE-fil
HaveYou_Source.rar Source Code

Ge tips på förbättringar eller liknande om ni har något att påpeka om programmet.

EDIT:
Hur det fungerar:
Varje dag så reset:ar man "checken" om man har tagit medicinen. Jag har valt att ha reseten kl 8:00 då jag har datorn på 24/7.
Så ett tips är att sätta sin timer att resetta när man vet att man startar datorn. T.ex om du vet att du garanterat har datorn igång runt 16:00, ställ klockan någon minut efter 16 för att vara säker att den blir "reset:ad".

//AJL

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

Kul initiativ!

Behöver faktiskt ett sådant här själv. Har tänkt att göra ett liknande faktiskt, men ska prova ditt!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW