Permalänk
Medlem

Köpråd chassi

Har ett Obsidian 900D som jag ska sälja, men inte helt hundra på vilket chassi jag ska byta ut det med.
Vill att det ska ha ett fönster, kollar just nu på ett 750D då jag gillar designen av 900D bara att 900D är ALLDELES för stor.
Någon som har en bild på 750D bredvid ett 900D? Så man ser exakt hur mycket mindre ett 750D är.

Men ja, jag är öppen för förslag på andra chassin som man inte fått upp ögonen för.
Samt någon som vet skillnaden i övrigt på 750D, vad motiverar det 1500kr högre priset på 900D egentligen? Kan ju inte vara enbart storleken...
Tänkte så man inte får hem det och blir helt besviken.

Mvh

edit: Har en annan fråga, har ett Corsair CX 750W, 4 månader gammalt. Jag är inte helt hundra men jag TROR att det är vad som låter i min dator. Har en på facebook som sålde sitt Corsair TX 750W för 150kr då han skrotat sin dator. Vore det ett bra köp? Han sa att det var ett "par år gammalt". Eller vore det riskabelt då det är gammalt? TX borde väl vara ganska mycket bättre än CX, eller?

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Tx är bättre än cx. Men det det är gamla hx serien som är bra. Annars skulle jag köpa ett bra agg i typ ax om du vill ha corsair. Evga har en prisvärd serie också .
Angående chassi så är obsidian 750 ganska djup den också. Det är svårt att veta vad du är ute efter. Personligen gillar jag obsidian 750. Men jag kommer gå på 760t istället då den är något mindre men uppbyggd på samma sätt som obsidian 750d

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Mjo, men tänkte mest byta ut CX mot TX då jag fick den för 150 kronor. Men vet inte hur det är att köpa begagnade nätagg?
Jo, alltså om 750D är ganska mycket mindre än 900D så vill jag definitivt köra på den. Men har inte hittat någon bild där man ser dom side-by-side dessvärre.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080