Kommer inte in på uplay, bara för mig?

Permalänk
Medlem

Kommer inte in på uplay, bara för mig?

Köpte precis Watch dogs och håller på installera. Kom till start meny och allt men sedan la datorn av. Startar igen allt funkar, men jag kan inte connecta till uplay samt att deras hemsida verkar lagga som fan!
Bara jag som har svårt att connecta till uplay?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver32:

Köpte precis Watch dogs och håller på installera. Kom till start meny och allt men sedan la datorn av. Startar igen allt funkar, men jag kan inte connecta till uplay samt att deras hemsida verkar lagga som fan!
Bara jag som har svårt att connecta till uplay?

Samma här, gissar på att det är flera som vill spela Watch dogs

Permalänk

Nej, jag har också haft det hela dagen. Det är antagligen p.g.a. alla som ska in och spela Watch Dogs.

Permalänk
Medlem

Samma här, hoppas trycket lättar snart.

Permalänk
Medlem

FAN! Är as taggad och vill verkligen att skiten funkar idag!

Permalänk
Medlem

Samma här fast ja hann att aktivera spelet och sedan så var min nyckel använd och spelet inte aktiverat, ser fram emot trassel med Ubisofts kundtjänst...

Visa signatur

Cpu: Intel Core I5 3570K @ 4.2Ghz Moderkort: ASUS P8Z77 - V SSD: Corsair 60gb HDD: WD Green 2TB Nätagg: Corsair RM 750w Gpu: EVGA 780 ACX Cpu Kylare: ANTEC H20 620 Ram: Corsair Vengeance 8GB (2x4)Chassi: FD Arc Midi R2

Permalänk

För dom kunde ju inte ha använt någon plattform som redan fungerade? Typ Steam?
Här har man till och med köpt spelet fysiskt i butik med skivor, men näe, det räcker inte. Man måste tamefan registrera sig på en till tjänst som inte kommer att fungera vettigt i 6 månader. Och kan man starta spelet utan detta skit då? nepp!

Visa signatur

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Chef:

För dom kunde ju inte ha använt någon plattform som redan fungerade? Typ Steam?
Här har man till och med köpt spelet fysiskt i butik med skivor, men näe, det räcker inte. Man måste tamefan registrera sig på en till tjänst som inte kommer att fungera vettigt i 6 månader. Och kan man starta spelet utan detta skit då? nepp!

Samma här, köpte också i butik. Ångra mig skulle köpt på steam. Steam har aldrig krånglat för mig, någonsin!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Chef:

För dom kunde ju inte ha använt någon plattform som redan fungerade? Typ Steam?
Här har man till och med köpt spelet fysiskt i butik med skivor, men näe, det räcker inte. Man måste tamefan registrera sig på en till tjänst som inte kommer att fungera vettigt i 6 månader. Och kan man starta spelet utan detta skit då? nepp!

Ubisoft har använt sig av uplay ett bra tag nu, även om du köper spelet via steam måste du gå via uplay för att lira det. Men håller fullständig med, värdelös och onödig tjänst.

Permalänk
Medlem

Grabbar jag är idag eran räddare i nöden! Deras senaste update ändrade deras inställningar. Ni har ju kunnat spela offline mode innan dock. Tkr det dom gjorde är sjukt men vill ni komma online så gör detta:
Klicka ur boxen på inställningar/nätverk där det står: Allow Uplay to use a proxy connection to access the internet.
Varsågoda grabbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malik86:

Grabbar jag är idag eran räddare i nöden! Deras senaste update ändrade deras inställningar. Ni har ju kunnat spela offline mode innan dock. Tkr det dom gjorde är sjukt men vill ni komma online så gör detta:
Klicka ur boxen på inställningar/nätverk där det står: Allow Uplay to use a proxy connection to access the internet.
Varsågoda grabbar

Ja, eller näe... Funkar precis lika illa som tidigare..

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Skrivet av Oliver32:

Samma här, köpte också i butik. Ångra mig skulle köpt på steam. Steam har aldrig krånglat för mig, någonsin!

Polaren köpte via Steam. Lika mycket strul via Steam, han fick ju bara en spelkod att lösa in i UPlay.

Visa signatur

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100

Permalänk
Medlem

Steam gick ner runt jul när man körde gratis Left 4 dead 2 erbjudandet, så inte "ens" Steam klarar av en massiv mängd anrop.

Visa signatur

/havoc

Permalänk

Lugna ner er, det är ändå inte lika illa som Games for Windows var.

Visa signatur

Intel i5-4670K, 4,4 GHz || DeepCool Maelstrom 120 || ASUS Z87I-PRO || MSI GTX 980 Ti Gaming 6G || Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 2x4GB || Samsung SSD 850 EVO 240 GB || EVGA Supernova G2 850 W || Fractal Design Define R5 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Ja, eller näe... Funkar precis lika illa som tidigare..

Mm jag vet bara för dom fixade problemet. Så nu ska du kryssa i rutan igen. Och då ska du kunna logga in. Funkar i alla fall för mig.