Billig men bra/tyst fläkt för utblås, finns det?

Permalänk

Billig men bra/tyst fläkt för utblås, finns det?

Tjenare! Tänkte höra mig för om någon har någon bra erfarenhet med fläktar av de billiga slaget?
Då jag har en utblås fläkt som inte är korrekt balanserad/sönder? och ger ett sorts brummande ljud (ibland) och ibland ett ljud som liknar ett hjul i obalans. Så tänker köpa en ny fläkt och sätta där istället men vilken?

Sitter en Fractal Design 140mm fläkt där just nu så är den sämre än den så vill jag helst undvika den men då kanske man måste gå upp i prisklass rätt mycket?

Hade tänkt mig en budget till fläkten på "runt" 150kr (uppskattas om fläkten finns att beställa på inet då jag funderar på att köpa ett nytt tangentbord också)
min smärtgräns går vid runt 200kr-220kr om fläkten kan motiveras vara värd den summan

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Permalänk

Vad tror ni om Noctua's redux fläktar? finns det någon bra för denna applikation?

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Skrivet av Admiraltoker:

Tack! Ska kolla upp lite info om den

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Admiraltoker:

Har haft en sån och den är inte speciellt tyst, inte ens med volt-reglaget man får med :/.

Skrivet av Brightsin:

Vad tror ni om Noctua's redux fläktar? finns det någon bra för denna applikation?

Noctua is the shit, har du råd så köp.