Rise of the Tomb Raider

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Rebooten är inte pjåkig alls. Det inre samma pusselspel men storyn och stämningen är ju hur grym som helst.

Skickades från m.sweclockers.com

Köpte förra till xone och blev häktad, dock var slutet på den versionen lite för enkel däremot att komma till sutet var inte det enklaste på medium. Kanske inte direkt klurigt däremot beroendeframkallande speciellt när man dog bara för att man hade slut på ammo eller gör lite fel. Det jag saknade i remake versionen var en kniv istället för enbart ishackan. Släpps nu på fredag så man får väl hoppas på att spelet är tillräckligt bra.

Permalänk
Medlem

Fasen, såg review på IGN och blev riktigt sugen, men åkte på en rejäl faceplant när jag märkte att M$ verkar ha köpt sig 1 år exklusivitet.

En sak om en utvecklare pga kapacitetsbrist inte kan multiutveckla något, men att medvetet låsa en titel till en platform är ju bara smutsigt.
Inte direkt så att man blir sugen på att köpa en xboner, nu blir man ju istället bara irriterad på MS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Fasen, såg review på IGN och blev riktigt sugen, men åkte på en rejäl faceplant när jag märkte att M$ verkar ha köpt sig 1 år exklusivitet.

En sak om en utvecklare pga kapacitetsbrist inte kan multiutveckla något, men att medvetet låsa en titel till en platform är ju bara smutsigt.
Inte direkt så att man blir sugen på att köpa en xboner, nu blir man ju istället bara irriterad på MS.

Är du säker på att det är 1 år och inte över julen bara?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Är du säker på att det är 1 år och inte över julen bara?

Är väl sagt efter jul till pc och ett år till ps4, men tror inte det är officiella ord än?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Är du säker på att det är 1 år och inte över julen bara?

1 år / Holiday 2016 enligt den här:
http://www.polygon.com/2015/7/23/9023339/rise-of-the-tomb-rai...

Dock är den ju från juli så kan ju ha hänt saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

1 år / Holiday 2016 enligt den här:
http://www.polygon.com/2015/7/23/9023339/rise-of-the-tomb-rai...

Dock är den ju från juli så kan ju ha hänt saker.

Vi får hoppas att det inte stämmer.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

1 år / Holiday 2016 enligt den här:
http://www.polygon.com/2015/7/23/9023339/rise-of-the-tomb-rai...

Dock är den ju från juli så kan ju ha hänt saker.

Nytt rykte: Rise of the Tomb Raider Comes to PC in January http://www.ign.com/articles/2015/12/14/rise-of-the-tomb-raide...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Köpte förra till xone och blev häktad, dock var slutet på den versionen lite för enkel däremot att komma till sutet var inte det enklaste på medium. Kanske inte direkt klurigt däremot beroendeframkallande speciellt när man dog bara för att man hade slut på ammo eller gör lite fel. Det jag saknade i remake versionen var en kniv istället för enbart ishackan. Släpps nu på fredag så man får väl hoppas på att spelet är tillräckligt bra.

Ursäkta, blev du häktad för att ha köpt en xbone? Köpte du stulet eller?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Coolt, jag gillar föregångaren.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nu när de slänger med spelet vid köp av GTX 970/980 http://www.geforce.co.uk/games-applications/pc-games/rise-of-... blir jag nyfiken på hur uppskruvade inställningar i 1080 det billigare kortet av de två kommer att klara av. Är det för mycket att hoppas på extra allt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Intressant att det nu blev en Nvidia-bundlad titel. Medan de öppet snackat om att de jobbat med AMD för hårfysiken även i uppföljaren. Kul om spelet kör med både AMD och Nvidia splashloggor innan spelet startar

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem

"the GeForce GTX 970 not only delivers a High level of graphical fidelity at over 60 frames per second, it's also super smooth with no stuttering or stalls, giving you a fluid, responsive gaming experience." (1920 x 1080)

- http://www.geforce.com/whats-new/articles/rise-of-the-tomb-ra...

Permalänk
Skrivet av Roighan:

"the GeForce GTX 970 not only delivers a High level of graphical fidelity at over 60 frames per second, it's also super smooth with no stuttering or stalls, giving you a fluid, responsive gaming experience." (1920 x 1080)

- http://www.geforce.com/whats-new/articles/rise-of-the-tomb-ra...

Värt att notera att de benchat med 6GB varianten, hoppas det inte drar allt för mycket minne

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

hmm.. ska man vänta tills min 1440p skärm kommer eller ska man spela direkt vid release?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av Orici:

hmm.. ska man vänta tills min 1440p skärm kommer eller ska man spela direkt vid release?

Vad snackar du om? Klart det ska spelas vid release

Spelet går nu att förladda på Steam

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Entusiast

Verkar riktigt krävande detta. Hoppas sweclockers testar spelet lite.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Lego Master
Skrivet av hersses:

Jag gillar mer det mänskliga beteendet hos henne snarare än det "mänskliga utseendet" som ni vill kalla det, även om hon ser bra ut. I de första spelen så framstår hon mer som en psykopat eller nått. Det är normalt för en person att må dåligt om man upplevde så mkt skit som hon gjorde på den där jäkla ön. Jag har för mig att när Ken Levine pratade om hur de ville ha Elizabeth i Bioshock Infinite så sa han nått i stil med att "when a character starts to behave robotic the player just shut them off, they don't really care what happens to them". Nu är detta inget direktcitat utan jag baserar det på vad jag minns från ett klipp.
Men jag tycker det stämmer rätt bra och om man nu spenderar 6+ tim med Lara så blir ju upplevelsen bara bättre om man börjar tycka om henne. Tänk själv hur tråkigt det vore att spendera 6 tim med en kaffekokare mer eller mindre

Ah, relatera till karaktärer...
Jag minns när jag och en polare lirade igenom TR1 o TR2 för många år sedan, vi lirade hot seat co-op, typ, turades om att spela.
En tyst överenskommelse vi hade var att om att den som spelade svor över hur Lara fumlade ett hopp eller i största allmänhet var otrevlig mot henne, så fick den andra slå honom. Bara för att någon är digital är det ingen ursäkt att vara otrevlig.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Ah, relatera till karaktärer...
Jag minns när jag och en polare lirade igenom TR1 o TR2 för många år sedan, vi lirade hot seat co-op, typ, turades om att spela.
En tyst överenskommelse vi hade var att om att den som spelade svor över hur Lara fumlade ett hopp eller i största allmänhet var otrevlig mot henne, så fick den andra slå honom. Bara för att någon är digital är det ingen ursäkt att vara otrevlig.

Haha. Ni inser ni var lika politisk korrekta som Todd och Rod Flanders.

För övrigt köpte jag Rise nu. skulle hålla mig men gillade rebooten så mycket att jag inte kunde låta bli. 30 pundarinos på greenman var för bra för att motstå. Så ligger preloadat på datamaskinografen nu

Permalänk
Lego Master

350 spänn på Kinguin för Rise och 10 random steam-keys. Fick hela 2140-serien, inkl 2150 och 2160, plus en drös andra som jag aldrig hört talas om. Inte illa pinkat för en onsdagskväll.

Preloadar hemma just nu, får se om det blir tid att lira lite ikväll.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd

@Shudnawz:

vad är en steam key? köper sällan spel kan tilläggas

Permalänk
Medlem
Skrivet av captur605:

@Shudnawz:

vad är en steam key? köper sällan spel kan tilläggas

En steamnyckel som du skriver in i steam.
Inne i steam trycker du på games>activate a product on steam och skriver bara in den så kommer spelet hamna på ditt steamkonto.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av captur605:

@Shudnawz:

vad är en steam key? köper sällan spel kan tilläggas

Vad Clintan sa ovan. Det är i praktiken samma som de gamla fina CD-nycklarna man fick stämplade på baksidan av manualen eller på insidan av fodralet till skivan, med skillnaden att steam-keys endast används för att aktivera spel på ditt steam-konto.

Kinguin har en merförsäljningsploj där man för en relativt liten summa (27kr när jag beställde) kan lägga till 10 slumpmässiga steam-keys som kan vara precis vad som helst, oftast mindre eller äldre spel, men fortfarande kul grejjor.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

va faen!

Tillgänglig: 28 januari
Det här spelet blir upplåst om ungefär 5 timmar
(i skrivande stund..)

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

@Blackie känner samma sak! Spelet släpps alltså 18.00 svensk tid?

Visa signatur

i5 3570K, GTX 670 med Arctic Accelero twin turbo II, HyperX 8GB RAM 1600mhz, 128GB SSD, 1TB HDD, Phanteks Enthoo Evolv

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntLeth:

@Blackie känner samma sak! Spelet släpps alltså 18.00 svensk tid?

Verkar så.. :/

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Lego Master
Skrivet av AntLeth:

@Blackie känner samma sak! Spelet släpps alltså 18.00 svensk tid?

Bra skit, då hinner jag hem och mata/lägga lilleman innan jag får panik över att jag inte sitter och spelar än. ^^

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Fler som köpt från kinguin.net ???

369Kr är ju överkomligt.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Fler som köpt från kinguin.net ???

369Kr är ju överkomligt.

Inget emot kinguin men köp det billigare från en grön sida istället GMG med rabbatkod har/hade (köpte igår) det för 364kr.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|