Visst funkar Wii u konsoll man köper i usa i sverige förutom att svenska spel

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hurtigbullen:

Det kommer med 2 nätdelar till Wii U. En nätdel till konsollen och en laddare till gamepaden. Laddaren är enbart för 240V och har en fast elkabel med stickpropp. Om kabeln är fast i konsollens nätdel kommer jag inte ihåg (orkar inte rota fram den ur TV-bänken).

Hej!

Det är som Sony gjorde med PS3 konsolerna, bytte klisterlappen för att förhindra export från USA....
Läs mer om det nedan, och en visning om Wii U från USA och dess adapter öppnade.

http://www.ign.com/blogs/chuck0latte/2012/12/12/wii-u-power-a...

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Ja, det kostar, nej skatt är bra, annars skulle inte samhället fungera med vägar, vård, skola etc så skatten/moms kommer inte försvinna.

Det finns begagnade Wii U med, och Wii U är inte ny i dagsläget utan är snart 2 år gammal konsol, och det har totalt sålts lite över 6.1 miljoner exemplar av Wii U konsolen världen över.

Knappast, alla paket behandlas lika (ska behandlas lika) och allt annat vore tjänstefel och grund för avskedning.

Nej det blir inte billigare att importera en enhet från USA när frakten, moms och tull tillkommit.
benämning, tull, moms
TV-spel (konsoll) 0-3,5 % 25 %

Ett riktvärde när man beräknar på att beställa saker från USA är att ta $ priset gånger 10 eller 11, så får man fram ungefär vad det landar på i svenska kronor i slutet.

Så slutsatsen: Köp en begagnad Wii U i Sverige.

10 eller 11 kr är överdrivet mycket. Moms och tull ger mindre än 9kr. Frakten plussar man på efteråt för den beror på helt andra saker än produktens pris.
Så pris i dollar * 9 ger ett hyfsat bra pris (utan frakt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

10 eller 11 kr är överdrivet mycket. Moms och tull ger mindre än 9kr. Frakten plussar man på efteråt för den beror på helt andra saker än produktens pris.
Så pris i dollar * 9 ger ett hyfsat bra pris (utan frakt).

Bara man kommer ihåg att tull och moms tas ut även på frakt och försäkring.

Jag köpte t.ex. en liten pryl från Kina som kostade typ US$12-15, men med frakt, försäkring och avgifter så landade skiten på bortåt en femhundring innan jag hade den i handen. Kan tyckas mycket, men det var en reservdel i plast som jag inte lyckades få tag i nån annanstans än från tillverkaren så frakten blev skitdyr.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hurtigbullen:

Bara man kommer ihåg att tull och moms tas ut även på frakt och försäkring.

Jag köpte t.ex. en liten pryl från Kina som kostade typ US$12-15, men med frakt, försäkring och avgifter så landade skiten på bortåt en femhundring innan jag hade den i handen. Kan tyckas mycket, men det var en reservdel i plast som jag inte lyckades få tag i nån annanstans än från tillverkaren så frakten blev skitdyr.

Hej!

Så slutligen så landar vi på ca 10-11 kr i genomsnitt när man räknar produktens pris inkl frakt, och sen tull och moms på det.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Hej!

Så slutligen så landar vi på ca 10-11 kr i genomsnitt när man räknar produktens pris inkl frakt, och sen tull och moms på det.

Det är lika rätt eller fel som 9 kr. Beror ju på dollarkurs och tullsatsen. Det mesta jag importerat har varit tullfritt och då passar nog 9 kr bättre. Förr i tiden räknade jag 10 kr/dollar. Numera brukar jag helt enkelt lägga på 30% och 100 kr på priset (inkl frakt) så brukar det bli hyffsat rätt, men det beror som sagt på tullsatsen.

Vad det gälller Wii U specifikt så tror jag att det är TARICs varukod 9504 50 00 00 "Videospelskonsoler och videospelmaskiner, andra än sådana enligt nr 9504 30" som är tillämplig och i så fall är det ingen tull vid import från USA (någon som är mer insatt kanske kan rätta mig om jag ha fel). Mao borde det räcka med att lägga på momsen och sen en hundring eller två i avgifter.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Det beror på speditören. Om man hämtar paketet på posten så betalar man det när man hämtar paketet. När jag hämtade ut mitt högkapacitetsbatteri till gamepaden så kom det en faktura med ett brev på posten ca 2 veckor efter jag hämtat ut det. Den gången tror jag det var skickat med Fedex.

Fick betala direkt när jag hämtade ut paketet.. 100kr postavgift + tull.
Var inte Nintendo utan andra prylar.

Permalänk
Medlem

@coopish:

Ska sälja sega sen med

Permalänk
Medlem

Jag har både SNES, Nes och Sega emulator så jag behöver inga fysiska spel