Spelar ni i 3D? nVidia 3D Vision/AMD HD3D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kryptan/Lund
Registrerad
Nov 2004

Spelar ni i 3D? nVidia 3D Vision/AMD HD3D

Hallå.

Jag undrar om ni kör 3D på era spel? Det heter 3D Vision/AMD HD3D väl?

Om så är fallet:

1. Vad har ni för hårdvara?
2. Fungerar det som det.. bör?
3. Hur upplever ni det mot vanlig 2d?
4. Vilka spel kör ni?
5. Vilken fps har ni?
5. Annat.

Tack för svar.

CPU: I7 2600k @ 4.4ghz med Noctua NH-D14 GPU: GTX 1070 med Accelero Xtreme III @2 120mm cf-v12hp hydro dynamic @skitsnabbt. MODERKORT: Gigabyte GA-Z77X-UD3H. RAM: 16GB DDR3 PC19200/2400MHz@2133MHz. HÅRDDISK: Samsung 850 EVO 250GB SSD, Intel SSD 320 Series 160GB , 4 Mekaniska. MONITOR:1 Samsung S27A950D 3D" MONITOR:2 Samsung 2693HM 25,5" MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2009

Japp!

Har enbart testat spel med inbyggd stereoskopisk 3d (s3d), inte t ex Tridefs programvara, och jag kan bara svara för spel på Radeonkort.

1. Radeon HD7870, Phenom II X4 955, 8 GB RAM, spelar på Panasonic Viera (plasma-tv via HDMI, aktiv 3d)

2. Ja, det tycker jag. Visst upplevs lite ghosting här och där, men oftast är det inte störande.

3. Bättre i de spel jag testat. Efter ett tag tänker man inte på att det är djup i bilden, det känns bara mer naturligt. Kommer nog att köra alla spel som går att köra i stereoskopisk 3d, det ser helt enkelt mycket bättre ut.

4. Eftersom jag enbart testat de spel som har inbyggd s3d som funkar automatiskt på Radeonkortet så har jag testat/kört:
HD3D-spel:
Tomb Raider: ser fantastiskt bra ut i s3d i själva spelet, med TressFX Hair. Kan numer inte tänka mig att spela Tomb Raider om det inte är i stereoskopi! Dock är det lite ojämnt med kvaliteten i menyerna, det går att anstränga sig för att få ihop bilderna på t ex vapen, artefakter etc, men det är som att de använt andra inställningar, och att de ska "sticka ut" i rummet för mycket.
Battlefield 3: singleplayer helt ok, s3d även i mp, men mp i BF3 är väl ganska dött nu? Iofs roligt att gå runt i t ex Karkand i s3d - som det ska se ut.
Obs: Höger/vänster bild skiftade, byt i menyn på tv:n eller sätt på glasögonen uppochner för att få rätt bild till rätt öga.
Doom 3 BFG: ganska mycket ghosting i mörka partier troligen pga höga kontraster, men inget som stör. Kasst lasersikte, men det är ju inget speciellt för s3d-versionen...
Deus Ex: Human Revolution, Director's Cut: Helt ok s3d i spelet, lite äldre känsla i grafiken i sig
Trine 2: Enbart testat, ser bra ut.
RealD 3d-spel:
Daylight: testat, funkar bra. Intressant eftersom det är ett Nvidia-sponsrat spel. Det använder teknik från RealD som ju oftast förknippas med filmer som Guardians of the Galaxy, Boxtrolls etc, men stereoskopin funkar bra även på Radeon alltså.

5. Jag har inte några fps-siffror att ge, men Tomb Raider som har ett test låg runt 60 i 720p. HDMI-standarden stödjer framförallt två 3d-format: 1080p@24hz som 3D Bluray körs i, men även 720p@60Hz. Eftersom 24 Hz är för långsamt och laggar så använder jag 60 Hz i 720p för spel i s3d. Det bästa vore ju såklart 1080p@60Hz viket går att få över Displayport, men det hade för min del inneburit att jag hade varit tvungen att investera i en 3d-skärm från Samsung (som jag inte vet om den finns längre). Min hårdvara i övrigt hade nog inte riktigt orkat med det heller, så det fick bli 720p@60Hz på plasma-tv och aktiv 3d, vilket alltså funkar utmärkt.

6 Annat. Ska man spela andra spel än de som funkar från början måste man ha en särskild programvara, i AMD's fall får man förlita sig på Tridef. Jag har köpt den, men inte testat. Är också osäker på utvecklingen, det verkar som att Tridef nu mer satsar på mobil/Android/OculusRift, och även Nvidia får kritik av sina användare för att de inte satsar så mycket på 3D Vision heller. Därför är det så intressant att RealD 3d verkar funka, eftersom det uppenbarligen verkar funka på båda tillverkarnas grafikkort. Efter vad jag läst så ska det numer finnas stöd för s3d inbyggt i DirectX 11.1, och kanske är det så RealD 3d fungerar? Jag vet inte, men det funkar alltså direkt ur boxen. Det finns ett par spel till som har stöd för HD3D: Sleeping Dogs, Crysis 3, Dirt Showdown, Dirt 3, Sniper Elite v2, Two Worlds II och möjligtvis fler, men det är spel jag inte testat. Kan ju vara bra att ligga på speltillverkarna så det lägger in stöd för s3d från början i sina spel.

Har du ett Radeonkort, en 3d-tv med medföljande glasögon och något av spelen ovan är det ju bara att koppla upp och testa! Inget mer behövs.

Länkar:
Tridef: http://www.tridef.com/
HD3D: http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/AMDHD3DFAQ.asp...
RealD: http://reald.com/content/consumer-electronics.aspx

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2009

Har nu även testat
Sleeping Dogs: Definitive Edition: jag blir inte riktigt klok på Sleeping Dogs, i vissa partier är det mycket ghosting, precis som i Doom 3, men jag upplever det mer störande här, kanske pga de detaljrika miljöerna? Iofs så är en plasma-tv inte riktigt optimal för snabba s3d-spel, så spelet kanske inte ska lastas för att skärmen inte helt hänger med. Ett irriterande designval är dock att vägvisarna i spelet är i 2d, dvs på samma djup som bildskärmen, vilket innebär att de hamnar ur fokus när man spelar och ser in i bilden. Original-Sleeping Dogs lär också ha haft inkonsekvenser med konvergensen, vilket innebar att själva 3d-effekten varierade i olika delar av spelet. Får se hur det utvecklar sig, spelet i sig är det inget fel på.

Ang Daylight, så kan jag tillägga att det är det första spelet som använder Unreal 4-motorn, och RealD 3D är inbyggt från 2012 i Unreal 3-motorn och från början i Unreal 4-motorn. T ex lanserades rymdstridssimulatorn SOL: Exodus som det första RealD 3D-spelet för Unreal 3. Vet inte om det bara är att slå på och av i alla spel, det kan vara så, men bra stereoimplementering kräver lite mer genomtänkt speldesign än så. Det finns iaf konsolkommandon tillgängliga, möjligtvis bara för utvecklare:
http://reald.com/content/game-developer-toolkit-commands.aspx

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kryptan/Lund
Registrerad
Nov 2004

Tack så jättemycket bopp. Fantastiskt att du tog tid tid att skriva allt.

Har kört igenom Tomb Raider i 3D. Helt jävla underbart

CPU: I7 2600k @ 4.4ghz med Noctua NH-D14 GPU: GTX 1070 med Accelero Xtreme III @2 120mm cf-v12hp hydro dynamic @skitsnabbt. MODERKORT: Gigabyte GA-Z77X-UD3H. RAM: 16GB DDR3 PC19200/2400MHz@2133MHz. HÅRDDISK: Samsung 850 EVO 250GB SSD, Intel SSD 320 Series 160GB , 4 Mekaniska. MONITOR:1 Samsung S27A950D 3D" MONITOR:2 Samsung 2693HM 25,5" MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kryptan/Lund
Registrerad
Nov 2004

Provade The Witcher 3 i 3D nu. Gick inte helt bra. Fungerade men behöver justeras.

CPU: I7 2600k @ 4.4ghz med Noctua NH-D14 GPU: GTX 1070 med Accelero Xtreme III @2 120mm cf-v12hp hydro dynamic @skitsnabbt. MODERKORT: Gigabyte GA-Z77X-UD3H. RAM: 16GB DDR3 PC19200/2400MHz@2133MHz. HÅRDDISK: Samsung 850 EVO 250GB SSD, Intel SSD 320 Series 160GB , 4 Mekaniska. MONITOR:1 Samsung S27A950D 3D" MONITOR:2 Samsung 2693HM 25,5" MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kryptan/Lund
Registrerad
Nov 2004

Någon som spelar i 3D nu? Något nytt kul spel kanske?

CPU: I7 2600k @ 4.4ghz med Noctua NH-D14 GPU: GTX 1070 med Accelero Xtreme III @2 120mm cf-v12hp hydro dynamic @skitsnabbt. MODERKORT: Gigabyte GA-Z77X-UD3H. RAM: 16GB DDR3 PC19200/2400MHz@2133MHz. HÅRDDISK: Samsung 850 EVO 250GB SSD, Intel SSD 320 Series 160GB , 4 Mekaniska. MONITOR:1 Samsung S27A950D 3D" MONITOR:2 Samsung 2693HM 25,5" MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av SCORPIUS:

Någon som spelar i 3D nu? Något nytt kul spel kanske?

Dessvärre har jag har inte så många nya spel att testa. Har en backlog att arbeta igenom först, och då känns det dumt att lägga ut pengar på nya spel som ändå kommer att bli liggande. Passar på att köpa när de blir lite äldre och billigare. Frågan är väl dock om jag kan hålla mig från nya Rise of the Tombraider om det släpps med s3d när det kommer till pc, med tanke på hur bra det förra var, både som spel och i s3d. Som du ju också märkte.

Jag köpte iaf Trine 3: The Artifacts of Power när det var rea på Steam i helgen. Det kom ut den 20:e augusti i år, och får väl klassificeras som nytt. Har även övergått till Win 10, i övrigt är allt som ovan. Testade i 720p@60Hz med AMD HD3D, men Trinespelen har även stöd för Nvidia 3D Vision (och iZ3D som väl är utdött nu?).

Trine 3: The Artifacts of Power är det första Trinespelet där du rör dig i tre dimensioner. Testade bara första nivån, men det såg bra ut. Lite ovant med att förflytta sig även i djupled. En del tycks ha problem med det, med kritik som "lätt att missbedöma riktningar och avstånd vid hopp till avsatser". Det är väl inte helt otroligt att det isf blir lättare att spela med stereoskopiskt djupseende?

Trine: Enchanted Edition: Ja, jag gjorde ett återbesök till det första spelet. Även det fick lite kärlek i form av stereoskopisk 3d efter att Trine 2 fått det. Det innebär att alla tre spelen i serien (Trine, Trine 2 och Trine 3) nu går att köra i stereo. Testade ett par nivåer från början, såg enbart lite konstigheter i bakgrunden på ett par snurrande kugghjul, annars såg det bra ut.

Trist att musen laggar så mycket i 1080p@24Hz, annars hade det här varit spel som funkat utmärkt i den upplösningen.

Vad använde du för att spela Witcher 3 i stereo? Har dessvärre inte testat Tridef än.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2009

Har nu även testat
Crysis 3: Jag blir lite förvirrad av Crysis 3. Efter att ha ställt in 3d på driver i spelet och initialt kickat igång 3d i tv:n går spelet igång i 3d, men det står 1080p, 60 Hz, x,v.Colour och 3D på skärmen. 3d över HDMI brukar ju vara 720p@60Hz eller 1080p@24Hz? HDMI 1.4b fick visserligen tillägg för 1080p@60Hz per öga, och från vad jag nu läst verkar det som att HD7000-serien (iaf vissa kort) som jag använder även stöder HDMI 1.4b. Uppenbarligen är det alltså 1080p, 60Hz och 3d. Om det stämmer.

Men det är mer förvirrande. Sista patchen till Crysis 3 kom med en ny variabel:
"HD3D supported was added this patch for users that want to enable r_StereoAMD3D. When a user turns this cvar on, if they have hardware 3d support for their graphics card and monitor, the game will automatically lock itself into 3D mode. On the other hand if the cvar is turned off then this won’t have any impact and the user can still select side-by-side or interlaced in the 3D menu options."
Om jag gör en egen user.cfg och lägger in r_StereoAMD3D = 1 går spelet igång i 3d i 1080p@24Hz. Varför isf inte i 1080p@60Hz? Det funkade ju innan jag lade in variabeln.

Det flyter på bra, trots att jag maxar grafikinställningarna på allt utom kantutjämning, men det beror nog mest på att den stereoskopiska 3d:n i Crysis inte är äkta. Det är en sorts inbördes skyffling av pixlar baserad på djupinfomationen som ger en hyfsad approximation av 3d på plana ytor, men som inte kan representera all den oberoende informationen man får från två separata synvinklar. En sorts 2.5d. Fördelen är att prestandaförlusten är minimal. Det går alltså att spela Crysis 3 i 1080p i "3d". Crytek själva kallar det "Post Stereo/ SSRS (Screen Space Re-Projection Stereo)". Från CryEngine:
The image for the second eye is extracted from the first eye by offsetting pixels based on the depth. This is the only mode affordable on consoles. Status: Fully implemented. (tick)"

I CryEngine finns nämligen variabeln:
r_StereoMode: Sets stereo rendering mode, "0": Off, "1": Dual rendering, "2": Post Stereo.

Det man vill ha är såklart "Dual Rendering":
The scene is rendered twice for the left and right eye, using an asymmetric frustum (off-center projection). This is the preferred mode for PC and when quality is more important than performance. Status: Fully implemented. (tick)

Tyvärr kom den här implementeringen till CryEngine efter sista patchen till Crysis 3, och att sätta r_StereoMode = 1 verkar inte göra någon skillnad i spelet. Viss varning för att leka med variablerna r_StereoMode och r_StereoAMD3D, CryEngine fipplar med drivrutinerna, och efter ett spelpass fick jag ominstallera dem för att kunna ändra upplösningen. Något blev inte helt rätt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kryptan/Lund
Registrerad
Nov 2004

@bopp: Tack så jättemycket för att du fortsätter att uppdatera denna tråden med dina erfarenheter. Kul att du provar dig fram och spelar i 3D
Lite trist att det är så svalt intresse för det. Verkar som höga fps är prioriteringen i spel här.

Själv ska jag snart ta mig tid att prova Fallout 4 i 3D.
Återkommer om det.

CPU: I7 2600k @ 4.4ghz med Noctua NH-D14 GPU: GTX 1070 med Accelero Xtreme III @2 120mm cf-v12hp hydro dynamic @skitsnabbt. MODERKORT: Gigabyte GA-Z77X-UD3H. RAM: 16GB DDR3 PC19200/2400MHz@2133MHz. HÅRDDISK: Samsung 850 EVO 250GB SSD, Intel SSD 320 Series 160GB , 4 Mekaniska. MONITOR:1 Samsung S27A950D 3D" MONITOR:2 Samsung 2693HM 25,5" MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2009

@SCORPIUS: Viktigaste nyheten för mig ang Tomb Raider; det fick s3d-stöd i senaste patchen! Kanske dags att testa?
http://steamcommunity.com/games/391220/announcements/
We have just released the fourth PC patch for Rise of the Tomb Raider, build 1.0.629.3. This patch focuses primarily on adding stereoscopic 3D rendering. We know it was a favorite feature for many of our players on the previous Tomb Raider and based on your feedback we are bringing this to you now in Lara’s latest adventure.
...
Stereoscopic 3D rendering support added.
Supports explicit side-by-side rendering for 3D TVs.
Supports NVIDIA 3DVision or AMD HD3D (On Steam version).
Supports Windows DXGI 1.2 Stereo 3D (On Windows Store version).

Mitt förtroende är för Square Enix och Crystal Dynamics är återställt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2009

Uppdaterar tråden med att även
Deus Ex: Mankind Divided har stereoskopisk 3d som alternativ i sin grafiska meny.

Kanske inte så överraskande. med tanke på att förra Deus Ex hade s3d, och att det är Nixxes som gjort portningen till pc. dvs samma företag som arbetar med Rise of the Tomb Raider och även förra Tomb Raider. Nu är det tydligen en omarbetad version av Dawn Engine, samma motor som användes till Hitman, så det får mig att fundera på om även Hitman: Absolution har s3d, vilket verkar kunna vara fallet. Och även Thief, som också har behandlats av Nixxes. Får återkomma med dessa spel när jag testat dem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2016

Måste säga att The Witcher 2 är sjukt snyggt i 3D med Nvidias 3D vision.

Det enda spel som jag upplevt "wow..." och bara gått omkring i omgivningen för att uppleva djupet och detaljrikedomen när man kryper runt i vegetationen. Kom av mig från storyn i spelet helt

Så snyggt att det nästan blir för mycket, men lite beroende på vart i spelet man är oxå.

Starcraft 2, har jag för mig ser oxå bra ut i Nvidias 3D Vision, inte lika överväldigande som i The Witcher 2, men absolut värt att testa.

Everquest fungerar oväntat bra i stereoskopisk 3D, gammalt spel utan 3D i åtanke, men som via någon konstig konvertering i DirectX 9c ändå lyckas få ihop det godtagbart ändå.
Får tänka på att spelet släpptes redan 1999

Har en hel bunt med nyare spel som jag faktiskt inte har testat i 3D än, tror jag testade Dota 2 för ett år sedan. Det var ok, men det blir för rörigt i team fights.

Dishonored fungerade väl ok, spelet är dock så mörkt från början, så det blev vääääldigt mörkt med Nvidia Visions 3D glasögon.

Har inte testat, men kan tänka mig att Overwatch ser bra ut.

EvE Online ser horribelt ut med Nvidia 3D Vision, riktigt riktigt illa.

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H @120Hz | Nvidia GTX 1080 FE | Random RGB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2009

Nu var det dags igen.

Det var ett tag sedan jag spelade i s3d, men jag skaffade Rise of the Tombraider (20-årsjubileumsutgåvan med artbook) när det kom ut nu i veckan, och testade. Mina intryck är baserade på spelande fram till första lägerelden, så en mild spoilervarning utfärdas. Först en glad överraskning rent tekniskt, och det är att HD3D över HDMI är uppdaterad i RotTR och det går alltså, precis som i Crysis 3, att spela i 1080p@60Hz. Förra Tomb Raider (2013) var begränsat till 720p@60Hz eller 1080p@24Hz. Stort plus alltså!

Trots att mitt nuvarande system inte är i toppklass, flöt det på väldigt bra i s3d i 1080p@60Hz under DirectX 12. Förvånansvärt bra; inställningarna var maxade på allt utom AA, där jag använder FXAA. I benchmarktestet, som även det går att köra i s3d, märks dock mina snåla 2 GB grafikminne i tredje testsekvensen (Geothermal Valley), där ett fåtal texturer får poppa in efterhand. Visst hackar det till ibland, men under själva spelandet händer det i princip bara vid snabba scenbyten i cinematiska sekvenser som inte påverkar spelandet. Fullt spelbart alltså.

Grafiskt ser det mesta väldigt, väldigt bra ut, precis som i föregångaren, med ett fåtal anmärkningar. Vid vissa vyer uppstår en effekt som kan liknas vid att se bilden genom ett äldre glasfönster, där glaset har vissa partier med imperfektioner. Jag kan inte se något upprepat mönster, isf kunde det ha berott på någon transformationsalgoritm. Ett tag tänkte jag att orsaken var FXAA, eftersom det är en "utsmetande" teknik över hela bilden, men det finns där även utan FXAA eller med MSAA. Kanske dis i luften som påverkar ögonen olika?

Det syns tydligast vid statiska halvlånga vyer. Ett exempel är utomhusvyn över The prophets tomb, eller i andra delen av benchmarktestet, Syria, och i viss mån även i Geothermal Valley, Nu när jag upptäckt effekten ser jag att tendensen finns där även i 2d, skillnaden är att det står ut mer när du får det från två synvinklar i 3d. Det är dock inte så störande vid spelande (och var mer märkbart i 720p än i 1080p), men jag undrar vad orsaken är eftersom det inte var så i det förra spelet.

Det andra är värre, vad jag skulle kalla ett typiskt tvådimensionellt fusk, betydligt fulare. Det gäller lavinen i bergen och vattnet som forsar ut till slut från The prophets tomb, dvs två cinematiska sekvenser där du bara är åskådare. Jag tror att lavinen respektive vattnet renderats i förväg, och att de omsorgsfullt infogats i den tredimensionella världen där de spelas upp som en film. Det märks inte i 2d.

Slår man däremot på s3d, ser det som att både lavinen och vattnet är projicerade på en glasskiva som inte alls ligger i samma djup som det övriga i bilden, utan på en tänkt hud-nivå. Inte alls snyggt - och ett riktigt fulfusk som jag trodde var borta i dessa tider av virtuella världar i sann 3d. Speciellt som resten av spelet är i snygg s3d är det beklagligt, och jag hoppas att det inte inträffar för ofta. Det nya tillägget Croft Manor ska ju dessutom vara anpassat för Playstation VR, så Crystal Dynamics/Nixxes kan ju sann 3d, men det kanske var för krävande, eller inte gick att göra de här partikeleffekterna i realtid i spelmotorn? Förhoppningsvis är det inga laviner inne i Croft Manor.

På det hela taget dock väldigt bra stereoskopi, och spelbart även på ett äldre system. Precis som John Carmack sa på sin Oculus Connect 3 keynote, handlar det inte alltid om att vara perfekt i grafiken, snarare att ge kunna ge ett reellt mervärde till användarna. Och det gör den stereoskopiska 3d:n i Rise of the Tomb Raider definitivt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2009

Inspirerad av Nixxes 3d-behandling av de två Tomb Raider- och de två Deus Ex-spelen beslutade jag att undersöka två andra spel ur min backlog på Steam som de också varit inblandade i: Hitman: Absolution och Thief. Som jag misstänkte hade de också stöd för stereoskopisk 3d direkt från påsen. Återstår att kolla upp om de även gav Lara Croft: The temple of Osiris stereoskopiskt stöd (får passa på under nästa Steamrea).

Alla Nixxes pc-spel verkar vara uppbyggda med samma logik: när du startar spelet får du tillgång till en options-meny där du kan ställa in dina önskade inställningar innan du kör igång spelet, som t ex stereoskopi, upplösning och refresh rate. Både Hitman: Absolution och Thief stödjer 720p@60Hz och 1080p@24Hz, men dessvärre är startmenyn buggig - det går inte att starta i 1080p@24Hz. Spelet skickar ut 25Hz, det blir ingen bild, bara ljud. För att kringå det felet är det dock bara att starta i 720p och 60Hz, sedan gå in i displaymenyn inne i spelet och ändra till 1080p och 24Hz. Hitman: Absolution blev rätt direkt, för Thief krävdes en omstart, men sedan fungerade det med. Båda spelen gick att maxa grafiskt utan några problem. Och båda spelen har benchmarks som fungerar i stereo.

Hitman: Absolution vinner mest på den ökade upplösningen, spelet blir renare och 3d:n snyggare från att ha känts lite klumpig och grov i 720p. Jag upplevde inte heller sänkningen till 24Hz som ett större problem. Spelet är dock från 2012, och grafiken därefter. Det använder spelmotorn Glacier 2. Kanske beror det på det att allt känns lite mer "plastigt", och 3d:n känns nästan lite överdriven. Det går dock, som i alla Nixxes spel jag testat, att ändra 3d-inställningarna "djup" och "styrka" (convergence) i menyn till det man tycker passar sin personliga smak.

Thief blev såklart också snyggare med högre upplösning, men det var ju snyggare redan från början, förmodligen tack vare att det använder Unreal Engine 3, och att det är ett nyare spel, från 2014. Utveckling hade gått framåt, och jag antar att de kunde bygga vidare på erfarenheterna de hade fått från Tomb Raider när de gjorde sin portning. Den stereoskopiska 3d:n känns mer naturlig och äkta. Inte heller här upplever jag sänkningen till 24 Hz som ett större problem. Det märks dock mer än i Hitman: Absolution, fast det verkar fullt spelbart det lilla som jag spelade, genom att smyga, hoppa, klättra och stjäla.

Det vore såklart kul om Sweclockers kunde benchmarka spel i s3d någon gång. Här har de ju en palett av spel från Nixxes med inbyggda benchmarks. inkluderat Deus Ex: Mankind Divided.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2001

Jag är tillbaks i 3D träsket nu med VR. Hade god behållning av 3D i CRT eran men sen kom lcd panelerna och de höll aldrig måttet. Till slut gav jag bara upp. När de skulle pumpa ljus förstärktes bara deras backlight bleed och responstiden var så långsam du fick massiv ghostning då panelerna inte han slå om. Varje tv apparat jag kollat på i affärer har haft samma ghostning i betydligt högre grad än plasma modellerna och CRTn jag hade hemma.

Skönt att äntligen ha 3D bättre än för 10 år sen lägre pixeltäthet till trots. Men 3D blir ju mer effektiv ju mer man blåser upp bilden också.

Idag rymdvandrade jag ut mot Derelict skeppet från Alien i Alien Isolation med oculus riften. Så mäktigt när man får skalan. Kändes så realistiskt man börja nästan lipa trots att det är fusk3D med diverse fel och VR stödet är skarvat på och inte så perfekt som i de dedikerade VR liren.

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
Palit Jetstream X 1080 ti

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

Spelar just nu Witcher 3 med 3D Vision (3D Vision-projektor), man vill ju aldrig gå tillbaka till att se spelet i 2D efteråt haha. Provade att gå tillbaka till 2D ett litet tag för att se vad jag tyckte, det ser så satans platt och trist ut alltså, det är ju ingen "värld" som det blir i 3D. i 3D Vision brukar jag ofta tänka "wow, det där berget är rätt långt borta, ungefär borta vid badplatsen utanför stan här!" osv. Man tänker ju inte ens så när man ser spelen i 2D, mest för att man aldrig blir övertygad att det man ser är någonting verkligt som faktiskt existerar.

Det är ju ganska konstigt att det inte blivit mycket större än vad det är.. Det finns ju trots allt ingen grafisk effekt (HDR, Anti-aliasing, skuggor - ja vad det än är) som blir så påtaglig som stereoskopisk 3D. Kanske är problemet lite att de flesta testat det på små skärmar, och inte sett det i 100"+? Kan ju inte vara jätteimponerande på en mindre skärm.

Alien Isolation är också smått fantastiskt. Egentligen föredrar jag nog första persons vy, fast då vill jag nog egentligen även ha det i ren VR. 3:e persons vy gör sig kanske lite bättre med 3D Vision eftersom du ser utanför kroppen, så man förväntar sig inte direkt att bilden ska vridas om ditt huvud vrider sig.

Ett annat spel som jag varmt rekommenderar - för den som inte är jättehöjdrädd, är Grow Home (och nya Grow Up - ej testat men bygger på samma idé).. Otroligt bra och unikt spel och det spel som fick mig att börja leta på 3D Vision osv, för jag tänkte direkt "det här MÅSTE jag spela i 3D, om det på något sätt är möjligt!" Känslan av att hoppa och flyga runt flera kilometer uppe i luften är smått fantastisk.. http://store.steampowered.com/app/323320/?l=swedish
Grafiken är faktiskt riktigt cool och stör inte upplevelsen på något sätt.

Tycker verkligen att man ska ge 3D Vision en chans, speciellt nu när communityn är ganska aktiv (ett fåtal eldsjälar som fixar till shaders osv).. Hittade själv projje och glasögon för en struntsumma begagnat, vägg målade jag själv (efter ganska mycket research), är nog mer nöjd än om jag köpt en Oculus för runt 3x mer pengar, verkar inte finnas lika utbrett stöd (vilket imo är det viktigaste, givetvis vill jag kunna spela de flesta spel..)

Edit: ja just det.. hårdvara finns i min signatur (uppdaterade den nu).. Fungerar oftast i 60FPS, projektorn har 120Hz, inga eftersläpningar, ingen ghosting. Det enda är ju att glasögonen gör bilden något mörkare vilket jag inte tycker stör. Sen gör dig mig inget att spela i 720p (upplever den upplösningen som helt okej på DLP, på skärm däremot ser sådana upplösningar ut som skit.) Får jag välja mellan 1440p ultra wide på min 34" (men inte 3D), eller 720P och 3D - givetvis väljer jag 3D, om det inte är strategispel..

i5 8600K / Asrock Fatal1ty Z370 Gaming K6 / G.Skill Ripjaws V / GTX 1080 ti / 34" samsung LS34E790CN / LG OLED 55" B7V / Oculus Rift

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av Bemushroomed:

Det är ju ganska konstigt att det inte blivit mycket större än vad det är.. Det finns ju trots allt ingen grafisk effekt (HDR, Anti-aliasing, skuggor - ja vad det än är) som blir så påtaglig som stereoskopisk 3D. Kanske är problemet lite att de flesta testat det på små skärmar, och inte sett det i 100"+? Kan ju inte vara jätteimponerande på en mindre skärm.

Jag tror att de flesta helt enkelt inte har testat stereoskopisk 3d för att de tror att det måste vara komplicerat, avancerat eller dyrt. Men det behöver det inte vara. Har de redan en pc med ett hyfsat snabbt modernt grafikkort, en 3d-tv med tillhörande glasögon och en HDMI-kabel är det låg eller ingen kostnad alls, och dessutom väldigt enkelt att testa.

För Nvidia behöver de inte köpa 3D Vision med särskilda skärmar och glasögon, det räcker med att köpa 3DTV Play separat för några hundralappar för att få tillgång till stöd över HDMI. Motsvarande för de som har AMD, vissa spel, som de jag testat ovan, funkar direkt utan någon annan programvara. För fler spel till AMD kan man skaffa Tridef 3D, som ju även funkar till Nvidia. Både 3DTV Play och Tridef 3D går dessutom att testa gratis i 14 dagar (Tridef 3D fick förresten en ny uppdatering i slutet av september).

För både Nvidia och AMD gäller sedan att koppla datorn till tv:n med HDMI-kabeln, köra igång ett spel som har 3d-stöd för det system man äger, på med glasögonen, klart! Om de vill uppleva känslan av 100" får de flytta tv:n lite närmare soffan (eller tvärtom) så skärmen fyller mer av synfältet.

Förlåt den pedagogiska tonen, men den är riktad till de som inte testat men är intresserade. Ta steget att verkligen testa! Det är inte svårt. Som lämpligt spel kan jag föreslå Tomb Raider (2013), som går att få tag på för en hundralapp. Eller varför inte Trine 3? Rea på Steam just nu.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kryptan/Lund
Registrerad
Nov 2004

@bopp: Tack ska du ha för dina långa, roliga och informativa svar i den här tråden

Det är så synd att 3D i spel inte tog fart.
Det går att få det så vackert.
Om det tagit fart skulle det kommit specialutgåvor av spel, det är jag säker på.

CPU: I7 2600k @ 4.4ghz med Noctua NH-D14 GPU: GTX 1070 med Accelero Xtreme III @2 120mm cf-v12hp hydro dynamic @skitsnabbt. MODERKORT: Gigabyte GA-Z77X-UD3H. RAM: 16GB DDR3 PC19200/2400MHz@2133MHz. HÅRDDISK: Samsung 850 EVO 250GB SSD, Intel SSD 320 Series 160GB , 4 Mekaniska. MONITOR:1 Samsung S27A950D 3D" MONITOR:2 Samsung 2693HM 25,5" MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av SCORPIUS:

@bopp: Tack ska du ha för dina långa, roliga och informativa svar i den här tråden

Det är så synd att 3D i spel inte tog fart.
Det går att få det så vackert.
Om det tagit fart skulle det kommit specialutgåvor av spel, det är jag säker på.

Tackar, vi som är intresserade får göra vad vi kan för att hjälpa till att sprida 3d-evangeliet. Och det är ju långt ifrån dött. I själva verket tror jag att det kommer att leva vidare, nu när spelmotorerna helst måste kunna rendera allt i "sann 3d" för att vara vr-kompatibla. Vilket innebär att det är lättare att få ut s3d-kompatibla spel. Fattigmans-vr.

Och apropå fart i 3d, så kan jag tipsa om att Dirt 3 Complete Edition är gratis just nu (och ett dygn till) på Humble Bundle. Det har inbyggt stöd för HD3D, så för de som vill testa stereoskopi (med AMD) är det ett gyllene tillfälle! Just bilspel är väl dessutom exempel på den typ av spel som man blir mindre åksjuk av i s3d än i vr...
Dirt 3 Compete Edition gratis hos HB

Får återkomma när jag själv provat spelet. Ikväll är det istället provning av drinkar på schemat. Annan typ av dubbelseende och ghosting väntar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kryptan/Lund
Registrerad
Nov 2004

Tackar tackar. Fixade Dirt 3 Complete Edition tack vare dig
Det funkade inte med 3D i det. Av någon anledning blev höger öga svart. Inget i spelets inställningar hjälpte. Får försöka lista ut vad det kan vara.

"sann 3d" för att vara vr-kompatibla. Vilket innebär att det är lättare att få ut s3d-kompatibla spel."

Jag har med tänkt på detta. Är det verkligen så? För det vore fantastiskt.

CPU: I7 2600k @ 4.4ghz med Noctua NH-D14 GPU: GTX 1070 med Accelero Xtreme III @2 120mm cf-v12hp hydro dynamic @skitsnabbt. MODERKORT: Gigabyte GA-Z77X-UD3H. RAM: 16GB DDR3 PC19200/2400MHz@2133MHz. HÅRDDISK: Samsung 850 EVO 250GB SSD, Intel SSD 320 Series 160GB , 4 Mekaniska. MONITOR:1 Samsung S27A950D 3D" MONITOR:2 Samsung 2693HM 25,5" MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2009

@SCORPIUS:
Lyckades du hitta felet? Jag testade också Dirt 3 innan jul, och fick inte heller igång 3d:n först.

Det kan ha berott på att jag inte hade ändrat uppdateringsfrekvensen. Tror det var så att jag hade valt 1280x720, men när jag slog på 3d i menyn fick tv:n ingen 3d-signal. Det verkar som att spelet inte automatiskt ställde om till de rätta inställningarna vad gäller upplösning och frekvens. Det stod dock att 3d var på i spelet, vilket det alltså inte var. Sen ändrade jag iaf till 1920x1080 och kollade att det var 24 Hz, och startade om. Då funkade 3d:n, iom att det kom en 3d-signal.

Provkörde lite rally i s3d på banorna i Finland, Norge (snö), Michigan (regn), Monte Carlo och Kenya, och det flöt på väldigt bra, och såg väldigt snyggt ut! Inga problem att köra rally i 24 Hz, jag var rädd att det skulle lagga. Mina resultat är dock inte helt jämförbara med tidigare, eftersom jag i december uppgraderade till FX-8350 och RX 480 8GB. Kul att 3d vandrar vidare till nyaste generationen av grafikkort.

Värt att nämna är att Dirt 3 hade samma "fel" som BF 3, dvs vänster bild var i höger öga och tvärtom, men eftersom jag bara ville testa var det enklast att vända glasögonen uppochner. Det går ju annars att växla om i menyn på tv:n (vissa spel har haft möjligheten att växla i spelmenyn).

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2016
Skrivet av Bemushroomed:

Spelar just nu Witcher 3 med 3D Vision (3D Vision-projektor), man vill ju aldrig gå tillbaka till att se spelet i 2D efteråt haha. Provade att gå tillbaka till 2D ett litet tag för att se vad jag tyckte, det ser så satans platt och trist ut alltså, det är ju ingen "värld" som det blir i 3D. i 3D Vision brukar jag ofta tänka "wow, det där berget är rätt långt borta, ungefär borta vid badplatsen utanför stan här!" osv. Man tänker ju inte ens så när man ser spelen i 2D, mest för att man aldrig blir övertygad att det man ser är någonting verkligt som faktiskt existerar.

Det är ju ganska konstigt att det inte blivit mycket större än vad det är.. Det finns ju trots allt ingen grafisk effekt (HDR, Anti-aliasing, skuggor - ja vad det än är) som blir så påtaglig som stereoskopisk 3D. Kanske är problemet lite att de flesta testat det på små skärmar, och inte sett det i 100"+? Kan ju inte vara jätteimponerande på en mindre skärm.

Alien Isolation är också smått fantastiskt. Egentligen föredrar jag nog första persons vy, fast då vill jag nog egentligen även ha det i ren VR. 3:e persons vy gör sig kanske lite bättre med 3D Vision eftersom du ser utanför kroppen, så man förväntar sig inte direkt att bilden ska vridas om ditt huvud vrider sig.

Ett annat spel som jag varmt rekommenderar - för den som inte är jättehöjdrädd, är Grow Home (och nya Grow Up - ej testat men bygger på samma idé).. Otroligt bra och unikt spel och det spel som fick mig att börja leta på 3D Vision osv, för jag tänkte direkt "det här MÅSTE jag spela i 3D, om det på något sätt är möjligt!" Känslan av att hoppa och flyga runt flera kilometer uppe i luften är smått fantastisk.. http://store.steampowered.com/app/323320/?l=swedish
Grafiken är faktiskt riktigt cool och stör inte upplevelsen på något sätt.

Tycker verkligen att man ska ge 3D Vision en chans, speciellt nu när communityn är ganska aktiv (ett fåtal eldsjälar som fixar till shaders osv).. Hittade själv projje och glasögon för en struntsumma begagnat, vägg målade jag själv (efter ganska mycket research), är nog mer nöjd än om jag köpt en Oculus för runt 3x mer pengar, verkar inte finnas lika utbrett stöd (vilket imo är det viktigaste, givetvis vill jag kunna spela de flesta spel..)

Edit: ja just det.. hårdvara finns i min signatur (uppdaterade den nu).. Fungerar oftast i 60FPS, projektorn har 120Hz, inga eftersläpningar, ingen ghosting. Det enda är ju att glasögonen gör bilden något mörkare vilket jag inte tycker stör. Sen gör dig mig inget att spela i 720p (upplever den upplösningen som helt okej på DLP, på skärm däremot ser sådana upplösningar ut som skit.) Får jag välja mellan 1440p ultra wide på min 34" (men inte 3D), eller 720P och 3D - givetvis väljer jag 3D, om det inte är strategispel..

Såg i din signatur att du har en benq w700. Själv har jag en benq w710st (st=short throw ) där jag noterat att den har inställningar för 3D.

Skulle du kunna säga något om hur det är att ordna med setupen vad gäller dator och projektor för att få till det? Har ett gtx 1070 så räknar väl med att jag ska ha stöd för att få ut 3d-signal från datorn...

Vore väldigt snällt om du kunde förklara i korta ordalag

*edit* Har witcher 3 och rise of the tomb raider som jag kan testa 3d på.

i5 6600K @4,6 | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | 2133Mhz 4x4GB | ASUS GTX 1070 Rog Strix Gaming OC 8GB | 2x SSD 256+512GB | Seasonic 750W | Fractal Define R3 Chassi | BenQ 24' 1080p| CM Hyper 212X CPU Cooler | Oculus Rift

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
The Culture
Registrerad
Feb 2013

Testade lite när jag hade en Samsungskärm som genom lite hackande kunde stödja Nvidias 3D. Demogrejorna var ruggigt imponerande men när jag försökte spela Half Life 2 så försvann allt då siktet inte riktigt funkade och jag la ner hela grejen. Detta var 2011 och sedan dess har jag inte brytt mig alls. Min senaste skärm lär väl knappast stödja 3D heller.

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av TotalF:

Såg i din signatur att du har en benq w700. Själv har jag en benq w710st (st=short throw ) där jag noterat att den har inställningar för 3D.

Skulle du kunna säga något om hur det är att ordna med setupen vad gäller dator och projektor för att få till det? Har ett gtx 1070 så räknar väl med att jag ska ha stöd för att få ut 3d-signal från datorn...

Vore väldigt snällt om du kunde förklara i korta ordalag

*edit* Har witcher 3 och rise of the tomb raider som jag kan testa 3d på.

Väldigt kort: Du behöver 3D Vision från Nvidia (glasögon + sändare). När det är inkopplat är det bara att gå in i nvidia kontrollpanelen och ställa in 3D Vision.

Man ska väl även kunna spela utan 3D Vision på en vanlig 3D projektor eller TV i SBS (side-by-side) 3D, men det är inget jag provat, eller vet hur det fungerar exakt, tror inte stödet för spel är så bra där kanske, vet inte om det blir lika bra 3D heller.

http://helixmod.blogspot.se/ är sidan att ha koll på för 3D Vision där moddare uppdaterar både nya och gamla spel och ger dom 3D Vision-stöd, och ofta gör det mycket bättre än originalstödet (om det ens funnits för spelet).

Det är lite pillande och vissa spel kan vara mer avancerade än andra att modda för 3D Vision, Witcher hör väl till de lite krångligare, men det tog mig inte mer än kanske 40-50 min (inkl läsning). Men alla som jag visat Witcher 3 i stereoskopisk 3D har blivit väldigt imponerade, dessutom ser 720p rikigt fint ut på just DLP (blir extremt mycket bättre än på te.x LCD).

i5 8600K / Asrock Fatal1ty Z370 Gaming K6 / G.Skill Ripjaws V / GTX 1080 ti / 34" samsung LS34E790CN / LG OLED 55" B7V / Oculus Rift

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

Har numera köpt Oculus Rift, men 3D Vision har fortfarande en plats, kanske mer än vad Oculus Rift har egentligen med tanke på vilket otroligt bra stöd 3D Vision har för "AAA"-spel. På Oculus kan jag spela... Doom 3 (kanonbra mod för VR)! ja okej, möjligen en handfull andra stora spel, annars är det små demos och enklare indie-titlar man får hålla sig till..

3D Vision = hundratals spel, inte VR men suverän 3D och ingen otymplig VR-hjälm

i5 8600K / Asrock Fatal1ty Z370 Gaming K6 / G.Skill Ripjaws V / GTX 1080 ti / 34" samsung LS34E790CN / LG OLED 55" B7V / Oculus Rift

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Dec 2011

Har hårdvaran för det men har aldrig prövat. Motivationen till att göra det har inte riktigt varit där.

CPU: Intel Core i7-7700K 4.9 ghz 1.35 vcore deliddad.
GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti GAMING X TRIO.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2016
Skrivet av Bemushroomed:

Väldigt kort: Du behöver 3D Vision från Nvidia (glasögon + sändare). När det är inkopplat är det bara att gå in i nvidia kontrollpanelen och ställa in 3D Vision.

Man ska väl även kunna spela utan 3D Vision på en vanlig 3D projektor eller TV i SBS (side-by-side) 3D, men det är inget jag provat, eller vet hur det fungerar exakt, tror inte stödet för spel är så bra där kanske, vet inte om det blir lika bra 3D heller.

http://helixmod.blogspot.se/ är sidan att ha koll på för 3D Vision där moddare uppdaterar både nya och gamla spel och ger dom 3D Vision-stöd, och ofta gör det mycket bättre än originalstödet (om det ens funnits för spelet).

Det är lite pillande och vissa spel kan vara mer avancerade än andra att modda för 3D Vision, Witcher hör väl till de lite krångligare, men det tog mig inte mer än kanske 40-50 min (inkl läsning). Men alla som jag visat Witcher 3 i stereoskopisk 3D har blivit väldigt imponerade, dessutom ser 720p rikigt fint ut på just DLP (blir extremt mycket bättre än på te.x LCD).

Stort tack før svaret. Har precis fått upp en 108"-skærm till projektorn och fått till surroundet som jag vill ha det och efter att ha læst på lite om 3D Vision kænns det væl vært att prøva

Verkar dock vara rætt "svår" att få tag på. Kanske får prøva att lægga ut en køpes-annons hær på forumet...

i5 6600K @4,6 | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | 2133Mhz 4x4GB | ASUS GTX 1070 Rog Strix Gaming OC 8GB | 2x SSD 256+512GB | Seasonic 750W | Fractal Define R3 Chassi | BenQ 24' 1080p| CM Hyper 212X CPU Cooler | Oculus Rift

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av TotalF:

Stort tack før svaret. Har precis fått upp en 108"-skærm till projektorn och fått till surroundet som jag vill ha det och efter att ha læst på lite om 3D Vision kænns det væl vært att prøva

Verkar dock vara rætt "svår" att få tag på. Kanske får prøva att lægga ut en køpes-annons hær på forumet...

Ja, ha koll här och på te.x tradera.. Jag köpte både projektor + 3D vision här för en liten struntsumma.

i5 8600K / Asrock Fatal1ty Z370 Gaming K6 / G.Skill Ripjaws V / GTX 1080 ti / 34" samsung LS34E790CN / LG OLED 55" B7V / Oculus Rift

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2016
Skrivet av Bemushroomed:

Ja, ha koll här och på te.x tradera.. Jag köpte både projektor + 3D vision här för en liten struntsumma.

Hittat och köpt ett set 3d vision via blocket - bör vara postat till mig idag så nu går man i väntans tider här hemma

Till att börja med har jag witcher 3 och rise of the tombraider att pröva det på.

Hur är det med filmer? Har ett par 3d-filmer på ssdn som jag kan kolla på i 3d i min samsung gear vr. Tror vi att de kommer att funka tillsammans med 3d vision och t.ex stereoscopic player?

i5 6600K @4,6 | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | 2133Mhz 4x4GB | ASUS GTX 1070 Rog Strix Gaming OC 8GB | 2x SSD 256+512GB | Seasonic 750W | Fractal Define R3 Chassi | BenQ 24' 1080p| CM Hyper 212X CPU Cooler | Oculus Rift

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av TotalF:

Hittat och köpt ett set 3d vision via blocket - bör vara postat till mig idag så nu går man i väntans tider här hemma

Till att börja med har jag witcher 3 och rise of the tombraider att pröva det på.

Hur är det med filmer? Har ett par 3d-filmer på ssdn som jag kan kolla på i 3d i min samsung gear vr. Tror vi att de kommer att funka tillsammans med 3d vision och t.ex stereoscopic player?

japp, det ska funka för 3D-film.

i5 8600K / Asrock Fatal1ty Z370 Gaming K6 / G.Skill Ripjaws V / GTX 1080 ti / 34" samsung LS34E790CN / LG OLED 55" B7V / Oculus Rift