Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Lego Master

Jag kommer köpa nya DLCn oavsett, mest för att stöda utvecklarna. Men jag har knappt spelat After Dark (jag blev arg när jag inte förutsåg att mitt feta solkraftverk skulle sluta leverera ström på natten, doh!), så jag tror inte att jag kommer spela Snowfall speciellt mycket heller. Men klart som fan dom ska ha pengar.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Har spelat en 12 timmar senaste veckan med After Dark. Byggt mycket vägtunnlar och meckat, ser fram mot nästa DLC med glädje!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk

Spännande

Permalänk
Snusfri

Knåpat ihop en ny karta om någon känner för att testa
Finnbar Plains

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Knåpat ihop en ny karta om någon känner för att testa
Finnbar Plains

http://b.1339.cf/nrpbmii.jpg

Se över din bild, nod32 blockerar bort den som skadlig......

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Litenskit:

Se över din bild, nod32 blockerar bort den som skadlig......

Inget fel alls med bilden, det är Nod32 som har problem med domänen som den är uppladdad på av någon anledning.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Inget fel alls med bilden, det är Nod32 som har problem med domänen som den är uppladdad på av någon anledning.

Att du laddar upp en bild du vet med dig är säker på en sida som är potentiellt osäker gör att det är säkert att titta på bilden som finns på den potentiellt osäkra hemsidan?
Det är väl ganska skitsamma om det är bilden i sig eller hur den laddas från en hemsida eller?

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Litenskit:

Att du laddar upp en bild du vet med dig är säker på en sida som är potentiellt osäker gör att det är säkert att titta på bilden som finns på den potentiellt osäkra hemsidan?
Det är väl ganska skitsamma om det är bilden i sig eller hur den laddas från en hemsida eller?

1339.cf som jag laddat upp bilden på är en "ta emot allt-sida" och det är därför Nod32 flaggar den, sidan är en clone av gamla pomf.se.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Började bygga på en ny stad med obegränsade pengar. Lägger ut vägnätet, järnvägsnätet m.m. och bestämmer mig till slut för att börja lägga ut zonerna. Sitter nu på 6000+ innevånare med efterfrågan på industrier är noll och ingenting och har varit det sedan jag startade staden. Någon som vet varför och om det finns någon lösning?

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Se över din bild, nod32 blockerar bort den som skadlig......

"False Positive"

https://www.virustotal.com/sv/url/6f7ece8bc499eba297d312c214d...

Permalänk
Hedersmedlem

@Casgar: Släng upp en skärmdump så blir det enklare att säga vad som är fel, men generellt så
1. högutbildade invånare vill inte jobba i industri
2. industri vill ha bra access till motorvägen.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Hedersmedlem

@Aphex:

Jag har zonat industrier i Lafayette District (utan framgång som sagt) och motorvägen ser du uppe i högra hörnet.

Första gången jag råkat ut för det här, och jag ser inte något som jag kan ha gjort annorlunda jämfört mot tidigare. Ska prova avaktivera mina senaste moddar imorgon och se om det gör någon skillnad, om inte någon kommer med något tips innan dess.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Hedersmedlem

Kan påpeka att efter att ha passerad 7000 innevånare så har industriefterfrågan precis börjat röra sig ifrån nollstrecket så den verkar inte vara helt död. Tog väldigt mycket längre tid än vad jag är van vid och vet fortfarande inte varför.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att stänga av sirenerna från utryckningsfordonen? Varje gång man zoomar in får man ett öronbedövande ljud. Inte särskilt kul.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Vart dålig på att spela det sista. DLCn ska lätt införskaffas så lär väl bli en ny stad då.

Tips på bra moddar? Är lite lost nu när jag inte spelat så mycket

EDIT:

Om ni inte sett gameplay från Snowfall så har Quill18 spelat det:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calzon:

Vart dålig på att spela det sista. DLCn ska lätt införskaffas så lär väl bli en ny stad då.

Tips på bra moddar? Är lite lost nu när jag inte spelat så mycket

Ser riktigt jävla bra ut. Blir lätt ett köp, kul med spårvagnar dessutom!

Hmm. Jag laddar ner mest unika byggnader för att förbättra det visuella. Men en smidig modd jag har haft länge är automatisk bulldozer, som river alla övergivna hus automatiskt

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Ser riktigt jävla bra ut. Blir lätt ett köp, kul med spårvagnar dessutom!

Hmm. Jag laddar ner mest unika byggnader för att förbättra det visuella. Men en smidig modd jag har haft länge är automatisk bulldozer, som river alla övergivna hus automatiskt

Ja spårvagnar ska bli roligt :). Gillar det med snöröjning också.

Automatic bulldozer har jag Samt extended traffic UI (?). Hade någon traffic manager mod innan med men tror den rök för ett tag sedan. Jag är ute efter en terrain mod med efter att ha tittat på Fluxtrance på YT. Han gör riktigt sjuka städer. Lite överpedantisk men det får man väl ta.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut! däremot så hade jag önskat mig årstider. Men man kan väl inte få allt?

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Kan meddela att samma youtuber lagt upp let's play på DLCn nu med. Quill18 på YT

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är snowfall gratis DLC? Hittar ingenstans att köpa det på steam... eller är det något annat man får köpa?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Är snowfall gratis DLC? Hittar ingenstans att köpa det på steam... eller är det något annat man får köpa?

Det har väl inte släppts ännu? Kan ha fel men har för mig att det är köpa som gäller.

Edit: Ser nu när jag skulle starta spelet att det laddar ner en uppdatering, får se vad som finns i den helt enkelt.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Är snowfall gratis DLC? Hittar ingenstans att köpa det på steam... eller är det något annat man får köpa?

12.99€ på STEAM http://store.steampowered.com/app/420610/

Jag hade fått för mig att det nämndes något om ett gratis-DLC för längre sedan, men tyvärr blev det ju inte så.

Skrivet av Zicsoen:

Det har väl inte släppts ännu? Kan ha fel men har för mig att det är köpa som gäller.

Edit: Ser nu när jag skulle starta spelet att det laddar ner en uppdatering, får se vad som finns i den helt enkelt.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads%2Fsnow...

1.3.0-f4

Paid content Snowfall Expansion

Winter theme added
3 winter maps
3 new winter parks
4 new landmark buildings
Snow (generated on buildings)
Snowfall
Northern lights
Chirper variations and new chirps
Winter citizens
Winter trees
Winter props
Cars slow down on snow
Some twinkle!
New sounds
New music
Winter versions for a few After Dark growables added
Tram added
Tram rails, electricity poles and models
Tram roads and bridges/tunnels
Tram stops
Tram depot
Thumbnails and tooltips
Added to the public transport Info view
Added to the economy panel
Snow plows, that remove the snow from roads, and snow dump
Heating
Pipes
Geothermal Heating Plant
Boiler Station
Road maintenance service
Road maintenance truck and depot
Road condition affects car speed
Sauna
Temperature affects electricity and heat consumption
8 new Steam achievements
4 new policies
New loading tips
New loading images

Free for all players:

Expanded public transportation UI
Line detail / visibility icons
Public transport lines panel (sorting of lines by name, vehicle count, passenger count or number of stops, color and renaming and day/night/daynight lines settings) available from the public transport info view
Theme editor
Added information on which custom map theme is used for a map to New game, Load game, New map and Load map panels, including the theme author name
Warning added when trying to use a map or save that has a missing custom map theme
New map panel allows custom themes when starting a new map
Weather
Rain
Fog
Chirper variations
5 new Steam achievements
Thermometer shows current temperature either in Celsius or Fahrenheit
Trams/taxi in info view now scalable size
Tunnel entrances have lights
WORKSHOP PANEL NOW DO ... INSTEAD OF CUTTING TEXT !!!!!
Background menu image fading based on what DLCs are owned
Main menu DLC badges
Building collision height includes props/trees
Small fixes for numerous buildings
Terrain cliffs and sand have now higher texel density.
Terrain cliff and sand textures have been improved and more uniformly tiled relative to different themes.
Fixed: Expansion 1: "2x2 Pub" gets built in Tourism districts and not Leisure districts
Fixed: Expansion 1: Design: 1x1_Souvenir Shops are built in Leisure Specilization districts.
Fixed: Expansion 1: Three assets are in the wrong category in the Asset Editor
Fixed: Expansion 1: "2x2 Beauty Salon" has wrong sort of names
Fixed: Expansion 1: Polish text for "User Interface Volume" goes out of bounds
Fixed: Russian option text in Display Mode scroll list goes out of bounds
Fixed: SPA/RUS: Options: The Aspect Ratio drop-down menu has cut-off text
Fixed: Magicka Theme Park is unevenly lit at night
Fixed: There is no "Normal" style for European maps
Fixed: Animated parks and unique buildings have flashing people and animals when viewed from the Electricity info view
Fixed: Elevated roads cannot be upgraded
Fixed: Some parks can be built under an elevated road, causing collision issues
Fixed: Solar Power plants description doesn't match the functionality
Fixed: It's possible to access locked construction menu tabs if loading into a smaller city save game from a large city save game
Fixed: Some citizens remain in parks indefinitely and sometimes retain their child bodies
Fixed: Graphics: Most props on the Magicka Theme Park are losing textures while zoomed out
Fixed: Tourism drops significantly in cities which have reached an attractiveness limit
Fixed: If too many 1x1 buildings are built close to each other, they, along with nearby buildings, will disappear if the user zooms out the
view.
Fixed: An error message appears when attempting to continue a power line by selecting the top-most part of a pylon.
Fixed: AI: After loading a saved game, multiple vehicles return to their depot.

Permalänk
Medlem

Men jag tycker det är märkligt. Jag har inte köpt After dark men har ändå kunnat spela det. Hur kommer det sig?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Skrivet av lolflakes:

Men jag tycker det är märkligt. Jag har inte köpt After dark men har ändå kunnat spela det. Hur kommer det sig?

Samma här. Kanske man som early adopter fick det gratis nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Men jag tycker det är märkligt. Jag har inte köpt After dark men har ändå kunnat spela det. Hur kommer det sig?

Skrivet av UgglanLoveAsians:

Samma här. Kanske man som early adopter fick det gratis nu?

Frågan är om ni har spelat After Dark eller om ni har spelat det vanliga med dygnscykel. Natt/Dag var gratis, däremot leisure och annat fick man med DLC't

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av UgglanLoveAsians:

Samma här. Kanske man som early adopter fick det gratis nu?

Mycket möjligt!

Har provat lite av uppdateringen nu. Har inte kört med snöväder men har provat spårvagnar på min redan existerande stad. Gillar det starkt

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Frågan är om ni har spelat After Dark eller om ni har spelat det vanliga med dygnscykel. Natt/Dag var gratis, däremot leisure och annat fick man med DLC't

Aha, men vad är speciellt med DLC:n? Man får tillgång till natt som man redan har?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Aha, men vad är speciellt med DLC:n? Man får tillgång till natt som man redan har?

http://www.skylineswiki.com/Patch_1.2.0#Free_for_all_players:

Där finns change log på vad man fick med After Dark

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Snusfri

Inhandlade nyss Snowfall för $11 vilket blir ~90:- istället för 120:- på Steam.

Fick koden direkt och den aktiverades utan problem i Steam med

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro