Permalänk
Medlem

Port forwarding på Compal CH7284e

Hejsan det är så att jag har lite problem med port forwarding den nya ComHem routern jag fick för nån vecka sedan.

Det ser ut så här

Har försökt forwarda som vanligt men det värkar inte funka..

Har hostat en Minecraft server för några år sedan och min gamla netgear router hade inte 4 st olika port rutor..

Permalänk
Medlem

Enkelt förklarat så är det portöversättning du kan göra.
Inkommande på brandväggens utsidas port skickas till datorn på en annan, ibland är det rak översättning så att säga... du kan göra lite mer avancerat.

Vad du vill göra är att fylla i samma siffror på både insidan (local) och utsidan (external).
Det brukar vara port 25565 för minecraft, men du kan ändra det i server-konfigurationen "server.properties" efter texten "server-port="

/G

Permalänk
Medlem

Inget värkar funka men tack ändå.

Permalänk

Jag har inte heller lyckats med att göra fungerande portar på samma router som jag har. Jag kan inte ens köra Microsofts egna remote-app för att kunna logga in på datorn via min iPad. Får ingen kontakt helt enkelt. Men dock fungerade det att både starta en Minecraftserver och att köra remote med förra routern, så jag misstänker att det är något knas med den router som comhem skickar med, det fungerar bara inte som det ska.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!