Google avtäcker jättetelefonen Nexus 6 och och surfplattan Nexus 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av mitrix:

Nexus 5 är ju fortfarande rätt attraktiv, men den verkar ha lite kort batteritid...

Den kommer antagligen få bättre batteritid med lollipop

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Operatören:

Nexus 9 låter spännande, lagom storlek på den! 10" är för stort, 7 är för litet

Håller helt med. Dock så blev den dyrare än vad jag hade avsatt pengar till den :/

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Vilka telefoner mer än Iphone 6 har 128GB? 32GB och 64GB räcker och blir över. För oss i Sverige iallafall, som har täckning på mobila nätet istort sätt över allt eller Wi-Fi i våra hem.

Men då kommer vi få sen 5.0 rulla på OnePlus One inom 2 månader.

Inom tre månader har de lovat, men finns ju inget som säger att de inte blir klara tidigare

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Inaktiv

Alla tjatar om en satans nedrans kortplats som är en bagatell mot dess riktiga akilles häl, ett för klent batteri. Nu är den också överdimensionerad och kostar dubbelt så mycket som en N5.

Riktigt besviken!

Permalänk
Inaktiv

Sen är väl 2560x1440 lite overkill?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon200117:

Sen är väl 2560x1440 lite overkill?

Här är en liten video om just det https://www.youtube.com/watch?v=yAyR_YHEZ_c

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Härligt att man ska till USA kommande två veckor! Hur många ska jag köpa med mig hem...?

Permalänk
Medlem

Jaså 4:3, kul med en nostalgitripp till 90-talet.

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg, men på tok för stor för min smak.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Nexus 6, som att gå runt med en vhs-kasett i fickan

Permalänk

Fyfan vad Nexus 6 är ful dock. Nexus 4 och 5 var bådå bra mycket snyggare.

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Medlem

Hmmm... Hade kanske hoppats på 4GB minne på plattan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Själv tycker jag den är lagom stor men ful, heh.

Permalänk
Medlem

aldrig varit någon micro sd por på nexus prylar va?

Permalänk
Medlem

Rejäla doningar! Får se om n6an kommer till Sverige innan årsskiftet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Skrivet av LPG:

Jaha om de inte släpper en mindre variant, vad upgraderar man till då då ifrån Nexus 5???

Måste du ha en ny telefon då?

Visa signatur

Datorn:
Chassi: NZXT H440WProcessor: Intel I5 3570K Grafikkort: Asus r9 280x Moderkort:ASUS p8z77 v-LK CPU-kylare:Corsair H60 Lagring1:2TB Lagring2: 256GB Kingston SSD RAM:Crucial BallistiX 8Gb 1333mhz Nätagg: XFX 80+ Bronze 550w
eger på runescape, så passa dig.

Permalänk
Medlem

Priset på Nexus 6 var ju igen höjdare. Däremot så var det riktigt bra priser på Nexus 9 och Nexus Player
http://arstechnica.com/gadgets/2014/10/google-announces-the-n...

Permalänk
Medlem

Missnöjd med designen på nex 6

Permalänk

Looking good!

Tveksamt om man vågar sig på en sådan stor bjässe dock. :/

Visst kan man klaga lite på priset, men vi är nog lite bortskämda när det gäller kostnaden på föregående Nexus. Jämför man den här med konkurrenterna så är den ju fortfarande nästan $200 billigare. Men det var oväntat.

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K

Permalänk
Medlem

Nexus 6 ser ju sjukt ful ut, plastig. Varför körde dom inte bara på en tunnare nexus 5 design? Mycket snyggare och skönare att hålla i. Om man nu MÅSTE köpa en ny telefon just nu är väl det bästa alternativet en OnePlus ONE

Permalänk
Medlem
Skrivet av WIRN:

Nexus 6, som att gå runt med en vhs-kasett i fickan

VHS-C. De där jävla småkassetterna som man hade i videokameran och stoppade i en större kassett för att kunna spela upp i VHS-spelaren

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller är designen lite daterad? Ser lite plastigt ut.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Skulle varit betydligt mer intressant från min sida om den var åtminstone 5,7" eller 5,5".
Nu blev det lite för mycket för min smak dessutom är jag inte attraherad av designen.

Permalänk
Medlem

Håller med många andra, Nexus 6 är ju sjukt ful.
Hade höga förväntningar efter hur Nexus 5 ser ut, den är verkligen perfekt (imho) om man bortser från batteriet och kameran

Hoppas nästa Nexus telefon är snyggare!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Personligen gillar jag designen både på plattan & mobilen. Mobilen något för stor, strax över 5 tum skulle passa mig bra. Plattan är perfekt & ett givet köp när den finns tillgänglig, kul det här!!

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk
Snusfri

Tror väldigt många som skriker "För stor", "Gigantisk" och liknande aldrig hållt i en 6" telefon eller ens använt en.
Har själv en Lumia 1520 och skulle inte kunna tänka mig något mindre numera.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd

Sweclockers att ni tog bort min kommentar ang att ni hade skrivit fel i artikeln!
Först redigerar ni artikeln utan att informera att artikeln har blivit uppdaterad(vanligt hos många online tidningar). Sen tar ni bort mina kommentarer, inget tack, bara sopa under mattan, och låtsas att ni är perfekta.
Hade högre tankar om er Sweclockers, besviken!

Visa signatur

snacks for snakes

Permalänk
Medlem

Ser schysst ut båda två sett till designen men när man nu har en iphone 5 så tycker jag nästan Sony Z3 compact känns stor. Hoppas denna trenden vänder lite och man får fler top mobiler under 5" iallafall. Och 720p räcker långt för mobiler tycker jag och speciellt om det syns på batteritiden.
Nexus 9 känns given istället för en Ipad om/när Heartstone besöker Android :).
Synd bara att det högst var 32gb och inte 64gb. Ser fram emot att se priset på Nexus 9:an.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Haufen:

Sweclockers att ni tog bort min kommentar ang att ni hade skrivit fel i artikeln!
Först redigerar ni artikeln utan att informera att artikeln har blivit uppdaterad(vanligt hos många online tidningar). Sen tar ni bort mina kommentarer, inget tack, bara sopa under mattan, och låtsas att ni är perfekta.
Hade högre tankar om er Sweclockers, besviken!

Det finns en "rätta artikel"-knapp längst ner på artikeln som är till för just det.
De är säkerligen tacksamma för rättningen. Men rättningsinlägg passar inte så bra i diskussionsforumet.

On topic:
Plattan ser högupplöst ut. Trevligt. Men varför i hela friden har den mindre mobilen ändå fått högre upplösning? Verkar som att marknadsföring har fått gå före funktionstänk.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled