Filöverföring till ny dator lägger sig i olika partitioner?

Permalänk
Avstängd

Filöverföring till ny dator lägger sig i olika partitioner?

Upptäckte att det lagt sig i 2 och blev stopp då ena är liten så allt skulle passa i stora C. Men gamla har 3 så vad ska man göra?

Permalänk
Medlem

Jag kanske är väldigt trög idag. Men jag läste 10 gånger och fattar fortfarande absolut ingenting.

Kan du vara tydligare med vad du försöker göra och vad problemet är? Ta det från början.

Permalänk
Skrivet av Internity:

Upptäckte att det lagt sig i 2 och blev stopp då ena är liten så allt skulle passa i stora C. Men gamla har 3 så vad ska man göra?

Menar du att den ena partitionen var för liten så den började skriva resten till C partitionen?

Det är så jag uppfattar det, jag säger iallafall som ovan.

Permalänk
Avstängd

Det är jag som håller på att somna, satt med nya datorn inatt då jag har W7 men den nya har 8.1 som är annorlunda.

Stationära med W7 har C, D och F fördelat på 3 Tb, C och F på en disk och D på en annan.
Nya laptopen har en stor part. på C och en liten på D så filöverföring tog stopp. Såg att det fördelats på C och tog stopp då D blev full.
Det gäller att ha koll på varjes storlek och vart tar F vägen?

Ska sätta mig att jämföra nu för jag vill ha över mer eller får ta över det viktigaste bara.

Permalänk
Avstängd

Kommer ihåg nu hur jag gjort förut, att överföra allt kan bli kaos med en massa skräp som tar plats. Man tankar ned alla program först man vill ha och fyller sedan på den med gamla kakor etc.

Det jag vill ha är kopiering av allt med all konfig klar, men det går inte ens med det som är gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Internity:

Det är jag som håller på att somna, satt med nya datorn inatt då jag har W7 men den nya har 8.1 som är annorlunda.

Stationära med W7 har C, D och F fördelat på 3 Tb, C och F på en disk och D på en annan.
Nya laptopen har en stor part. på C och en liten på D så filöverföring tog stopp. Såg att det fördelats på C och tog stopp då D blev full.
Det gäller att ha koll på varjes storlek och vart tar F vägen?

Ska sätta mig att jämföra nu för jag vill ha över mer eller får ta över det viktigaste bara.

Vad menar du med 'fördelats'? Var F tar vägen? Vilket tillvägagångssätt har du när du försöker kopiera över filerna?

Det här känns fruktansvärt förvirrat :(. Ger du mer information hjälper jag gärna!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ashzala:

Vad menar du med 'fördelats'? Var F tar vägen? Vilket tillvägagångssätt har du när du försöker kopiera över filerna?

Det här känns fruktansvärt förvirrat :(. Ger du mer information hjälper jag gärna!

Skickades från m.sweclockers.com

Nu tänker jag inte göra så för det blev rörigt i min W7 när jag gjorde det från XP förut och bättre som jag skrev nyss att jag provat med i en annan laptop, men jag ansluter en extern disk med USB och för över med Filöverföring, sedan kan jag importera till en ny med samma program.

Men det blev fullt snabbt i nya nu då en part. är extremt liten. Exportmaskinen har 3 part. Import har 2.