Error varje gång en mapp ska bytas namn på eller flyttas, blir tokig!

Permalänk
Medlem

Error varje gång en mapp ska bytas namn på eller flyttas, blir tokig!

Hej SweC

Har ett jätte irriterande problem som jag inte blir av med!

Varje gång jag byter namn på eller flyttar en mapp så får jag detta felmedelande:

Trycker jag på "Försök igen" så byter filen namn utan problem. Värre är det när jag ska byta plats på "Mina dokument" mapparna, då dessa inte frågar om du vill försöka igen då den misslyckas första gången.

Det gäller endast mappar, ej någon annan filtyp. Det mest förvirrande är att problemet kvarstår efter ominstallationer av operativsystem, RMA av moderkort (Det gav upp, fick en ny av samma modell fast rev 3.0 istället för 1.0) samt byte av SSD från en Intel till en Samsung.

Jag har använt samma avbild av Windows 7 för att installera det på andra datorer, och dessa har inte detta problem.

Jag är fullkommligt vilse efter vad felet kan vara. Hjälp!

Relevanta specs:

Gigabyte 990FX UD5 AM3+ moderkort
Windows 7 Ultimate x64 svenska
Samsung 840 EVO 256 GB SSD

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Det låter ju skumt, har du något program som påverkar mapparna på något sätt så testa utan det (Backup, kryptering osv)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Gissar på att det är nått skumt med den avbilden av windows som du använder.
Har du admin rättigheter på det kontot som du använder?

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Det låter ju skumt, har du något program som påverkar mapparna på något sätt så testa utan det (Backup, kryptering osv)

Har ju dock samma program på min laptop och så vidare. Sedan så kommer detta med en gång efter installation av Windows, vad jag märkt.

Skrivet av Bad boy rune:

Gissar på att det är nått skumt med den avbilden av windows som du använder.
Har du admin rättigheter på det kontot som du använder?

Skulle ju kunna tro det, men det är ju samma avbild jag använt på flertalet andra datorer (Har det på en liten USB sticka).

Japp, är den enda användaren på datorn.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841