DLNA problem från NAS till PS3 med RT-AC66U

Permalänk
Medlem

DLNA problem från NAS till PS3 med RT-AC66U

Hej,
Jag köpte nyss en Asus RT-AC66U och är generellt nöjd med den.
Dock har jag fått ett problem sedan jag bytte från min gamla netgear.
Jag streamar en hel del från en NAS till PS3 vi DLNA och efter bytet får jag ideligen upp meddelanden om DLNA error 2104.
Det går oftast starta filmerna men efter ca 5 min slängs man ut med samma eller liknande felmeddelande.
Jag har försökt hitta några inställningar i routern som kan påverka detta men inte hittat nått.
Har uppdaterat till senaste FW, inaktiverat routerns DLNA (har inget anslutet via usb) testat tilldela både NAS:en och PS3:an specifika IPadresser men no go.
Stoppar jag tillbaka min netgear WNDR3700 fungerar det felfritt igen vilket gör det osannolikt att problemet är någon annan stans än i routern.
NASen är ansluten med kabel, PS3:an ansluter trådlöst. PS3:ans signalstyrka är bra och har inga problem vid t.ex. nätspelande.
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, har försökt googla lite på problemet men inget fungerar, Inaktivera mediastreaming på ps3an, start om och aktivera leder till precis samma sak. ca 5 min sen plopp slutar den.
Any ideas?
Flickvännen hotar med fysiskt våld då hon går miste om sin kvällstv så måste lösa det här på något sätt

Permalänk
Medlem

Har inga svar till dig, men medger att DLNA är ett jämra otyg och krånglar jämt samt är inte kompatibelt med någonting och borde förbjudas i lag

Själv undviker jag använda DLNA som pesten....

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ulath666:

Jag köpte nyss en Asus RT-AC66U och är generellt nöjd med den.

Jag vet inte riktigt varför alla så hårt förespråkar ASUS nätverksprylar. De har sällan gett mig annat än huvudvärk.

Skrivet av ggustavsson:

Har inga svar till dig, men medger att DLNA är ett jämra otyg och krånglar jämt samt är inte kompatibelt med någonting och borde förbjudas i lag

Själv undviker jag använda DLNA som pesten....

Förstår inte vad du pratar om. Jag har aldrig haft några problem, så länge alla enheterna är DLNA certifierade. Fast så har jag ju bara blandat HP, ACER, NetGEAR, Nokia, LG, och ett par hembyggen.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ulath666:

Hej,
Jag köpte nyss en Asus RT-AC66U och är generellt nöjd med den.
Dock har jag fått ett problem sedan jag bytte från min gamla netgear.
Jag streamar en hel del från en NAS till PS3 vi DLNA och efter bytet får jag ideligen upp meddelanden om DLNA error 2104.
Det går oftast starta filmerna men efter ca 5 min slängs man ut med samma eller liknande felmeddelande.
Jag har försökt hitta några inställningar i routern som kan påverka detta men inte hittat nått.
Har uppdaterat till senaste FW, inaktiverat routerns DLNA (har inget anslutet via usb) testat tilldela både NAS:en och PS3:an specifika IPadresser men no go.
Stoppar jag tillbaka min netgear WNDR3700 fungerar det felfritt igen vilket gör det osannolikt att problemet är någon annan stans än i routern.
NASen är ansluten med kabel, PS3:an ansluter trådlöst. PS3:ans signalstyrka är bra och har inga problem vid t.ex. nätspelande.
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, har försökt googla lite på problemet men inget fungerar, Inaktivera mediastreaming på ps3an, start om och aktivera leder till precis samma sak. ca 5 min sen plopp slutar den.
Any ideas?
Flickvännen hotar med fysiskt våld då hon går miste om sin kvällstv så måste lösa det här på något sätt

Hej,

Har läst runt en del och det är många som skriver att Error 2104 är kopplat till att PS3:an är trådlöst ansluten till routern. Gör det någon skillnad för dig att trådansluta PS3:an till routern?
Kör du senaste firmware-versionen på routern? 3.0.0.4.376.3626 är den senaste.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har samma router själv och det trådlösa är minst sagt ostabilt blir rand om segt och tappar kontakten till och från gäller samtliga trådlösa enheter (ios,pc,android) dock aldrig trådbundna.
Min är 6månader gammal...
Testa att köra ps3 trådat mest för felsökning.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z390 CPU: i7 9700K H2O Kylning: Custom H2O Minne: Corsair Vengeance 3000Mhz 16Gb Grafik: EVGA GTX1080 FTW Diskar: Kingston A2000 M.2 NVMe 500Gb, Samsung 860 EVO 1Tb PSU: Cooler Master Silent Pro M2 1000w Chassie: NZXT 610 Phantom white Skärm: Acer Predator XB241YU 1440P