Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Videoredigeringsprogram gratis/billigt?

Permalänk
Medlem

Videoredigeringsprogram gratis/billigt?

Hej!
Jag redigerar lite videos ibland bla datorspel och Gopro filmer men tycker Gopros mjukvara är värdelös.
Det jag behöver göra är att lägga in videoklipp och musik.
Det som är viktigt är att musiken går att sänka vid vissa tidpunkter i filmen och att det ska vara enkelt att klippa i själva filmklippen. Typ bara att markera och klicka ta bort en viss del.
Får gärna vara enkelt utformat då jag inte sysslat jättemycket med det.
Använde Video vegas hemma hos en polare och tyckte det var suveränt men det är ju också dyrt. Behöver inte alla flashiga funktioner som finns i det men någon vet kanske något program som påminner om detta?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Testa Movie Maker xD

Visa signatur

1TB Western Digital Green | 120gb Intel 530 SSD | HyperX Fury 8gb 1600MHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | Gigabyte GTX 980 G1 Gaming | Fractal Design Define R4 | Fractal Design Integra M 550W | ASUS Z97-A | Intel Core i5 4690k | Windows 10

Permalänk
Medlem

Sony vegas movie studio är inte så dyrt.
Vet inte om det var pro versionen du testade men den är dyr som du säger.
Movie studio skulle jag tro kostar 350-400 om man laddar ner den. Men det var länge sen jag kollade

Permalänk
Medlem

Premiere Elements skulle jag rekommendera. Vill du gå steget till Pro senare så har du en uppenbar fördel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agonotheta:

Sony vegas movie studio är inte så dyrt.
Vet inte om det var pro versionen du testade men den är dyr som du säger.
Movie studio skulle jag tro kostar 350-400 om man laddar ner den. Men det var länge sen jag kollade

Japp det måste ha varit pro för på den sidan jag kollade där kostade det billigaste 3 tusen typ.

Skrivet av Tjodd:

Premiere Elements skulle jag rekommendera. Vill du gå steget till Pro senare så har du en uppenbar fördel.

Snyggt! Ska kolla in detta!

Tack för era svar

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Kolla in Davinci Resolve Lite (Grading studio). Den ska ha inbyggd redigerare också.

Programmet är gratis om du jobbar i HD och nedåt.

Det är eg. en professionell colorgrading-studio men har även NLE inbyggd.

// A

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajlie:

Hej!
Jag redigerar lite videos ibland bla datorspel och Gopro filmer men tycker Gopros mjukvara är värdelös.
Det jag behöver göra är att lägga in videoklipp och musik.
Det som är viktigt är att musiken går att sänka vid vissa tidpunkter i filmen och att det ska vara enkelt att klippa i själva filmklippen. Typ bara att markera och klicka ta bort en viss del.
Får gärna vara enkelt utformat då jag inte sysslat jättemycket med det.
Använde Video vegas hemma hos en polare och tyckte det var suveränt men det är ju också dyrt. Behöver inte alla flashiga funktioner som finns i det men någon vet kanske något program som påminner om detta?

Jag använder Camtasia Studio en del på jobbet och mkt nöjd med det. Finns en 30 dagars version utan begränsningar som du kan testa först. Hela prpgrammet kostar runt 2k har jag för mig.

Permalänk
Medlem

Tankade en trial av video vegas nu och ska testa det.
Men min fil funkade tydligen inte där. Det var en .fvl från xsplit. Någon som vet nån bra video converter. Vågar fan inte googla på det kommer upp 100 skumma sidor

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kajlie:

Hej!
Jag redigerar lite videos ibland bla datorspel och Gopro filmer men tycker Gopros mjukvara är värdelös.
Det jag behöver göra är att lägga in videoklipp och musik.
Det som är viktigt är att musiken går att sänka vid vissa tidpunkter i filmen och att det ska vara enkelt att klippa i själva filmklippen. Typ bara att markera och klicka ta bort en viss del.
Får gärna vara enkelt utformat då jag inte sysslat jättemycket med det.
Använde Video vegas hemma hos en polare och tyckte det var suveränt men det är ju också dyrt. Behöver inte alla flashiga funktioner som finns i det men någon vet kanske något program som påminner om detta?

http://www.lwks.com/ Finns i både gratis- och pro-version.