Scroll funkar ej i någon browser, i dokument och skype går bra.. win7

Permalänk

Scroll funkar ej i någon browser, i dokument och skype går bra.. win7

Köpte nyligen en ny mus p.g.a. detta.. Efter jag fått hem min nya mus var det samma sak, så jag testade båda mössen på min sambos laptop där det funkade felfritt utan att fixa några drivare manuellt.

Det som går att göra i alla browsers är att "Drag-scrolla" om jag klickar ner scrollen och drar, det funkar utan problem.

Testade att ladda ner drivare och softwaren till musen (CM Reaper aluminium) men det blev ingen som helst skillnad.

Går som sagt att scrolla bra i dokument med filer, och i skype.

Har testat att uppdatera java, ta bort drivare och installera om, har gått in i about:config och ändrat värden till true / 1 på scroll-setupen enligt en guide men det hjälpte inte.

Har testat Firefox / Chrome / IE utan resultat. Har windows 7 x64, build 7601 (Piratad verision)

Någon som har något tips till mig? Orkar verkligen inte installera om datorn... Även fast det kanske skulle behövas.

Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom dina problem dels kan bero på piratkopierad och osäker mjukvara samt dessutom bryter direkt mot forumets regler låses tråden. Det är inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

Citat:

§ 7 Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

*Tråd låst*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro