VW Passat problem med bakluckan.

Permalänk
Medlem

VW Passat problem med bakluckan.

Har under en månads tid nu haft problem med min baklucka.
I början låste den upp sig själv direkt efter man låst upp bilen. sen låser den upp sig under färd oxå.
Efter det så dog skyltbelysningen och bakrutetorkaren/spolningen.

Misstänker att det är ett kabelbrott och att jag bör byta kablarna i luckan. Kabel är inköpt nu och nu när jag ska öppna luckan för att börja skruva med allt så är luckan helt död.. och är fast i ett mellan-låsläge.

Finns det nåt sätt att öppna luckan utan kontakt med den..?

Passat TDI 2.0 2006

Visa signatur

< Sabertooth P67 B3 <|> Intel i7 2600K @ 4.4ghz <|> Noctua NH-U9B SE2 <|> 2*2GB + 2*8GB = 20GB <|> Asus GTX 760 >

Permalänk
Hedersmedlem

Är helt oerfaren men det brukar väl bli att krypa inifrån och plocka bort panelen för att pilla upp låset manuellt. Någon annan kanske kan bistå med mer detaljer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Är helt oerfaren men det brukar väl bli att krypa inifrån och plocka bort panelen för att pilla upp låset manuellt. Någon annan kanske kan bistå med mer detaljer.

På baksidan eller insidan luckan ska det finnas ett sätt att låsa upp manuellt, se din manual för bilen.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

sådär.. det gick pilla upp den genom ett litet hål bakom där varningstriangeln satt.
Tack för tipsen.. nu gäller det bara att få lös all panel så man kan byta kabeln...

/P

Visa signatur

< Sabertooth P67 B3 <|> Intel i7 2600K @ 4.4ghz <|> Noctua NH-U9B SE2 <|> 2*2GB + 2*8GB = 20GB <|> Asus GTX 760 >

Permalänk
Medlem
Skrivet av St_rider:

sådär.. det gick pilla upp den genom ett litet hål bakom där varningstriangeln satt.
Tack för tipsen.. nu gäller det bara att få lös all panel så man kan byta kabeln...

/P

Beroende på hur den är fäst, men är det plast "popnitar" så gör du det lättast genom att lirka in en stadig plastkniv(typ smörkniv), och sedan följer du runt tills alla har släppt. Har du tur så går inget sönder

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Förvarad utomhus? Kan vara så att det är redigt med fukt som letat sig in och spökar till det.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Hade liknande problem med en Audi A4 Avant. Felet låg i en microbrytare som finns vid låsmekanismen innanför plastskyddet på insidan av bakluckan. Lite kontaktspray på den och problemet väck

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Resorb:

Hade liknande problem med en Audi A4 Avant. Felet låg i en microbrytare som finns vid låsmekanismen innanför plastskyddet på insidan av bakluckan. Lite kontaktspray på den och problemet väck

Skickades från m.sweclockers.com

Ett tag sen jag kollade i denna tråden då jag väntat på leverans av kablar och så..
Jag har ännu inte lyckats hitta åt problemet.

Men som du säger att det är fel i brytaren, Jag har nämnligen provat ett nytt handtag med ny brytare från en återförsäljare här i stan utan framgång.
Vet inte vad jag ska leta fel nu.. jag har bytt Vänster sida - kabel som går genom bagageluckan.. om det inte är så att det är brott i nån kabel som går från vänster sida, in till datorn, tillbaks på höger sida där kontakten till själva låset kommer från..

Stendött...

Tacksam för svar!
/P

Visa signatur

< Sabertooth P67 B3 <|> Intel i7 2600K @ 4.4ghz <|> Noctua NH-U9B SE2 <|> 2*2GB + 2*8GB = 20GB <|> Asus GTX 760 >