Permalänk

Headsetet verkar fungera nu, men när jag connectar i ts så börjar musen hacka och lagga....... Varför ska det alltid krångla för?? Vad gör jag nu??

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnxietyDB:

Headsetet verkar fungera nu, men när jag connectar i ts så börjar musen hacka och lagga....... Varför ska det alltid krångla för?? Vad gör jag nu??

Fungerar musen när du inte anslutit? Min mus går bärsärkagång om något litet smuts eller hårstrå skulle fastna vid linsen.
Kontrollera hur din lins ser ut och gör rent den med bommuls-tops ifall den är smutsig.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AnxietyDB:

Headsetet verkar fungera nu, men när jag connectar i ts så börjar musen hacka och lagga....... Varför ska det alltid krångla för?? Vad gör jag nu??

Enda jag kan komma på då är att du behöver uppdatera bios eller moderkortets drivare (för usb). Moderkortet skickar ju uppenbarligen inte rätt strömstyrka till dina usb anslutna enheter. Funkar inte nyaste kan du väl prova lite äldre. Jag vet inte hur det är med drivrutiner för usb exakt, men om det är som med nätverkskort så kan du ju prova att gå in på tillverkarens hemsida (utav själva kontrollern) och se om de har någon senare uppdatering.
Längre än så kan inte jag felsöka utan att sitta och titta i eventloggen tyvärr..

Permalänk
Skrivet av anon186252:

Enda jag kan komma på då är att du behöver uppdatera bios eller moderkortets drivare (för usb). Moderkortet skickar ju uppenbarligen inte rätt strömstyrka till dina usb anslutna enheter. Funkar inte nyaste kan du väl prova lite äldre. Jag vet inte hur det är med drivrutiner för usb exakt, men om det är som med nätverkskort så kan du ju prova att gå in på tillverkarens hemsida (utav själva kontrollern) och se om de har någon senare uppdatering.
Längre än så kan inte jag felsöka utan att sitta och titta i eventloggen tyvärr..

Hur uppdaterar jag bios?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av AnxietyDB:

Hur uppdaterar jag bios?

Det finns biosfiler och programeringsprogrammet på moderkortets hemsida.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AnxietyDB:

Hur uppdaterar jag bios?

Här är en guide, men det finns flera. http://www.pcworld.com/article/187437/how_to_update_your_bios... Du ska helt enkelt vara väldigt noga med att läsa igenom hur det ska göras. Det är lite olika beroende på vilket moderkort. Det är väl i princip som att uppdatera drivrutiner, men lite knepigare / mer att tänka på.