Brus i telefonen med ADSL inkopplat, utan orsak!

Permalänk
Medlem

Brus i telefonen med ADSL inkopplat, utan orsak!

Ämnet beskriver mitt problem rätt bra, det brusar i telefonen när ADSL-modemet är inkopplat! Det är extremt störande, jag måste alltid dra ur kontakten mellan modemet och splittern om jag ska höra vad personen i andra änden säger. Det är inte datorn som stör, eftersom problemet kvarstår när TP-kabeln till datorn är urdragen.

Jag har inte gjort något fel med kopplingen i telejacket (det sitter först i kedjan) eftersom mitt Bostream ADSL har fungerat problemfritt i drygt ett år nu...

Kan det vara splittern som helst plötligt utan anledning slutat fungera? Jag har inte ens rört modemet på flera månader.

Observera att jag ringt till felanmälan utan att få något riktigt svar, jag tänkte att någon expert här kanske vet bättre?

Edit: Svårt det där med först och sist.

Visa signatur

...

Permalänk
Hedersmedlem

Ditt adslmodem ska sitta i första uttaget, testa att ändra.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

Jag hade samma fel då var det filtret som strulade..

Bytte modem med föräldrarna som fick mitt med filtret så tog jag deras då det tydligen skulle ta minst 3 veckor att få ett nytt av nåt företag i Gävle då inte Telia har nåt med modemen att göra längre..

Permalänk
Medlem

Olit, jag skrev fel...sorry. Det sitter först i kedjan!

Visa signatur

...

Permalänk
Hedersmedlem

Har du bytt eller kopplat in någon ny telefon i huset under senaste tiden?

Permalänk
Medlem

Det konstiga är att ingenting är ändrat, jag har inte ens rört sladdarna! Det troligaste är nog det som tjobonka säger, att det verkligen är fel på filtret, trots att Bostreams felanmälan hävdade att det inte var så...
Jag får väl stå på mig nästa gång!

Tack för hjälpen i alla fall.

Visa signatur

...