Varför strular vissa partioner med kryptering ibland?

Permalänk
Medlem

Varför strular vissa partioner med kryptering ibland?

Hade 2 externa inkopplade

Disk 1 3 partioner Disk 2 5 partioner

Gick att öppna alla utan Partion 5 disk 5

Stänger av alla partioner kopplar ur diskarna kopplar bara in Disk 2 och då får jag in alla 5 partioner?

Man blev lite orolig för den där sista inte gick igenom tidigare?

Permalänk
Medlem

Hej Ozeroun.

Skriv gärna ut vilka typer av operativsystem som är inblandade, vilka typer av krypteringar som är inblandade och även övrig relevant hårdvara om Du kör hårdvarukryptering.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Just nu kör jag Windows 7 men hänt på xp och 8.1 med kör med truecrypt

Inget allvarligare problem men ändå

Permalänk
Rekordmedlem

Win kan bara hantera 4 primära partitioner per disk, du skriver du har gjort 5 partitioner, då måste du använda utökade partitioner, det kanske ger strul när du ska kryptera ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

När jag kopplade ur båda diskarna kopplade tillbaks den med 5 partitioner då hittade den alla?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Ozeroun:

När jag kopplade ur båda diskarna kopplade tillbaks den med 5 partitioner då hittade den alla?

Exakt vad är det som inte hittar partitionerna, har det med krypteringen att göra eller hittas in partitionerna av datorn ?
Hur ser det ut i diskhanteraren ? (både när det strular och fungerar)

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.