GTX 780 dog, möjlig anledning?

Permalänk

GTX 780 dog, möjlig anledning?

Hej! För ca 1 månad sedan så stängde min dator av sig själv precis som att någon tryckt på strömknappen när jag spelade, när jag tog bort grafikkortet så gick datorn igång sedan när jag satte tillbaks kortet så funkade allt som vanligt.

För någon dag sedan så hände exakt samma sak igen och den här gången så verkar det som att mitt Zotac GTX 780 är helt dött, testade kortet i en väns dator och då blir det samma som för mig, inga fläktar eller något går igång när kortet sitter i och man trycker på power knappen.

Har ett Fractal Design Tesla R2 650W nätagg i min dator och min vän hade ett Tesla 550W i hans dator. Har varit i kontakt med komplett och ska skicka in kortet till dem så att de kan ta sig en koll och förhoppningsvis skicka ett nytt kort till mig. Men det som nu oroar mig är om det möjligen var nätaggregatet som dödade mitt grafikkort, just nu använder jag datorn som vanligt fast med ett äldre AMD 6850 grafikkort och har inte upplevt några problem.

Jag funderar om jag ska köpa ett nytt nätaggregat också, men vad tror ni? Är det troligt att mitt nätaggregat förstörde kortet eller var det bara kortet som var defekt?

Permalänk
Medlem

Vad får dig att misstänka nätagget?

Permalänk

Just det att datorn slog av på det sättet den gjorde precis som att någon slog på strömknappen och att datorn med grafikkortet fungerade hur bra som helst i över 1 månad efter att det hände första gången, det fanns inga tecken då på att kortet skulle vara defekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arockalypse15:

Just det att datorn slog av på det sättet den gjorde precis som att någon slog på strömknappen och att datorn med grafikkortet fungerade hur bra som helst i över 1 månad efter att det hände första gången, det fanns inga tecken då på att kortet skulle vara defekt.

Inget jätte bra agg, men bör inte orsakat problem.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar