Är bredband2 så dåligt som många säger? Någon som har något positivt att säga om dem?

Permalänk
Medlem

Är bredband2 så dåligt som många säger? Någon som har något positivt att säga om dem?

Det är äntligen dax att välja fiber leverantör, då vi fick in fiber i huset idag.
Jag är ansluten till Vellinge Stadsnät, här är priser, hastigheter och leverantörer http://vellingeportalen.se/tjanster/ vi kan välja. + Detta http://www.bredband2.com/hollviken
Bredband2 utklassar alla andra på pris och hastighet med särklass, jag har dock läst många som tycker att bredband 2 är dåligt. Fast alla operatörer har ju folk som är missnöjda. Jag känner någon som har fått igång sitt fiber (i samma nät) med bredband2 redan och det fungerar bra vad jag vet, men man vet ju aldrig.

Har ni några åsikter om detta företag? Det är mest hastigheten jag är intresserad av 500 mbit/s upp, vilket ingen annan har i nätet... Priset spelar inte lika stor roll, har ringt runt och några företag om de kunde ge 500 mb/s upp och det kunde de inte.

Mvh
Leyer

Permalänk
Medlem

Beställ och testa, du har ju 14dagars ångerrätt om du beställer online.

När jag bode I Luleå så beställde jag bredband2 och blev total besviken, riktigt dålig ping, och IP'na som jag fick kunde inte "lokaliseras" så skulle man spela på servrar som bara släppte in "svenska" IPn så gick det inte... Nu var ju detta säkert 4år sedan så mycket kan ju ha ändrats men jag hade dem i 3 dagar sedan ringed jag och sa upp skiten och beställde T3 som jag har haft sedan dess.

Men det jag egentligen vill ha sagt är bara beställ och testa, funkar det inge bra säg upp och beställ från annan leverantör, inge krångel alls allt aktiveras/avaktiveras direkt.

Permalänk
Medlem

Bredband2 har funkat bra för mig, tjänsten funkar kanon MEN deras kundtjänst har tidigare varit EXTREMT seg...

Så länge det funkar är det bra med andra ord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Beställ och testa, du har ju 14dagars ångerrätt om du beställer online.

När jag bode I Luleå så beställde jag bredband2 och blev total besviken, riktigt dålig ping, och IP'na som jag fick kunde inte "lokaliseras" så skulle man spela på servrar som bara släppte in "svenska" IPn så gick det inte... Nu var ju detta säkert 4år sedan så mycket kan ju ha ändrats men jag hade dem i 3 dagar sedan ringed jag och sa upp skiten och beställde T3 som jag har haft sedan dess.

Men det jag egentligen vill ha sagt är bara beställ och testa, funkar det inge bra säg upp och beställ från annan leverantör, inge krångel alls allt aktiveras/avaktiveras direkt.

Säker på att det gäller ett påbörjat abonnemang? Har du någon källa? Jag misstror inte dig, vill bara vara säker.

Skrivet av skurtbert:

Bredband2 har funkat bra för mig, tjänsten funkar kanon MEN deras kundtjänst har tidigare varit EXTREMT seg...

Så länge det funkar är det bra med andra ord

Okej, tack för din åsikt

Permalänk
Medlem

Sitter med 30/30-lina från Bredband2 och är nöjd med upp- och nedladdningshastigheterna. Ligger på mellan 28,75-30 mbit från dom och en svarstid på ca 8 ms. För dom pengarna som jag betalar, så är jag oerhört nöjd. Känner att jag inte behöver mer just nu. Kan även säga att det är inte ofta som linan har varit helt nere heller på de 5 åren som jag har haft dom som leverantör. Någon timme här och någon timme där. Kan räkna tillfällena på mina fingrar på vänster hand.

Permalänk
Medlem

Inga problem med BB2 för min del i Malmö, har även rekommenderat min bror att ta BB2 i samma nät som du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leyer32:

Säker på att det gäller ett påbörjat abonnemang? Har du någon källa? Jag misstror inte dig, vill bara vara säker.

Jo det gäller påbörjat abb också, är inte bra på att hitta "källor" men här kan du väl läsa lite:
http://telekomradgivarna.se/avsluta-avtal/angerratt/

Sen vet jag ju av egen erfarenhet också, men säg att du använder det i 5 dagar så har dem rätt att fakutrera dig för dessa 5 dagar.
Det har dock aldrig hänt för mig vid abb uppsägning dock har jag bara ångrat mig inom 5 dagar behövs oftast inte mer för mig åtminstone. Kanske är hårdare på det om man drar ut det till 14 dagar typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Jo det gäller påbörjat abb också, är inte bra på att hitta "källor" men här kan du väl läsa lite:
http://telekomradgivarna.se/avsluta-avtal/angerratt/

Sen vet jag ju av egen erfarenhet också, men säg att du använder det i 5 dagar så har dem rätt att fakutrera dig för dessa 5 dagar.
Det har dock aldrig hänt för mig vid abb uppsägning dock har jag bara ångrat mig inom 5 dagar behövs oftast inte mer för mig åtminstone. Kanske är hårdare på det om man drar ut det till 14 dagar typ.

Tack! Det låter rimligt.
Och tack till andra alla också Blir nog bredband2.

Permalänk
Medlem

Sålänge du inte behöver hjälp av kundtjänst funkar de bra, hade det ett par år och det var stabilt och fick den hastighet som utlovades men kundtjänsten är sådär.. om du är en enkel användare tror jag bredband2 funkar annars välj något annat, kör bahnhof idag eftersom priset var nästan samma i halmstad stadsnät

Permalänk
Medlem

Extremt lång kö till kundtjänst, samt haft kompisar som blivit bemötta riktigt uselt. Sen fakturerar 3 månader om du kör e-faktura, vilket gör att 1 månads uppsägningstid kanske inte gäller längre beroende på när du vill säga upp det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MystiX:

Extremt lång kö till kundtjänst, samt haft kompisar som blivit bemötta riktigt uselt. Sen fakturerar 3 månader om du kör e-faktura, vilket gör att 1 månads uppsägningstid kanske inte gäller längre beroende på när du vill säga upp det.

de går att be om att få det månadsvis jag har gjort det kundtjänst är dock under all kritik..

Permalänk
Medlem

Allt funkar bra men kundservice kan vara riktigt dåligt, underbemannade och bristande IT kunskaper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leyer32:

Det är äntligen dax att välja fiber leverantör, då vi fick in fiber i huset idag.
Jag är ansluten till Vellinge Stadsnät, här är priser, hastigheter och leverantörer http://vellingeportalen.se/tjanster/ vi kan välja. + Detta http://www.bredband2.com/hollviken
Bredband2 utklassar alla andra på pris och hastighet med särklass, jag har dock läst många som tycker att bredband 2 är dåligt. Fast alla operatörer har ju folk som är missnöjda. Jag känner någon som har fått igång sitt fiber (i samma nät) med bredband2 redan och det fungerar bra vad jag vet, men man vet ju aldrig.

Har ni några åsikter om detta företag? Det är mest hastigheten jag är intresserad av 500 mbit/s upp, vilket ingen annan har i nätet... Priset spelar inte lika stor roll, har ringt runt och några företag om de kunde ge 500 mb/s upp och det kunde de inte.

Mvh
Leyer

Jag har Bredband2 i Malmö och anslutningen funkar prima, får ibland mer speed än jag betalar för så har inget att klaga på. Däremot så är supporten rätt seg, men de behövs inte speciellt ofta

Permalänk
Medlem

Har Bredband2, fiber 100Mbit.
Fungerar bra och kundtjänst är inga problem enligt mig.
Vet inte vad alla klagar på kundtjänst, den är kunskapsmässigt varken bättre eller sämre än någon annan kundtjänst.
Har heller aldrig blivit dåligt bemött av kundtjänst, tror mer att det är attityden på den som ringer in det gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grazzt:

Har Bredband2, fiber 100Mbit.
Fungerar bra och kundtjänst är inga problem enligt mig.
Vet inte vad alla klagar på kundtjänst, den är kunskapsmässigt varken bättre eller sämre än någon annan kundtjänst.
Har heller aldrig blivit dåligt bemött av kundtjänst, tror mer att det är attityden på den som ringer in det gäller.

Förmodligen för att det tar minst 30minuter att komma fram till någon alls. Jag mailade en fråga till dom och fick svar ca 3 veckor senare. Haft också problem att fakturor slutade skickas och fast man ringde dom att de saknades så krävdes det också månader och flera uppringningar innan det åtegärdades. De lyckades även stänga av mitt bredband på en torsdag och när man ringe dom på en fredag och 40minuters väntetid så fick man svar att återkomma på måndag och då vara utan nät tills dess. Måndag bekräftade faktura avdelningen att allt var rätt så man fick ringa till teknisk support som sade att inget var fel men endå var nätet avstängt fram tills tors samma vecka. Deras support har varit usel sen de stängde ner ett support kontor för något år sedan, då gick det att ringa med 4minuters kötid högst.

När det kommer till upptid och prestanda så håller de vad de lovar, ibland mer så på den punkten är jag glad. Dock har deras dåliga support fått mig att fundera över Bahnhof mer och mer.

Permalänk
Medlem

Beror på. Deras support verkar sämst och enligt ett möte (jag jobbar på annan ISP) med en av deras support"chefer" så verkar inte dem bättre alls.

Jag har dem genom stadsnät och gått prima i 5 år typ:P

Permalänk
Medlem

Jag har Bredband2 1000/1000. Jag får ut vettig hastighet och har aldrig haft några problem efter snart ett år, så tuta och kör bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! Det är beställt nu, kan återkomma hur det går om ni vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Beställ och testa, du har ju 14dagars ångerrätt om du beställer online.

När jag bode I Luleå så beställde jag bredband2 och blev total besviken, riktigt dålig ping, och IP'na som jag fick kunde inte "lokaliseras" så skulle man spela på servrar som bara släppte in "svenska" IPn så gick det inte... Nu var ju detta säkert 4år sedan så mycket kan ju ha ändrats men jag hade dem i 3 dagar sedan ringed jag och sa upp skiten och beställde T3 som jag har haft sedan dess.

Men det jag egentligen vill ha sagt är bara beställ och testa, funkar det inge bra säg upp och beställ från annan leverantör, inge krångel alls allt aktiveras/avaktiveras direkt.

bor själv i luleå och via Lulebo får man gratis 10/10 via bredband2, men man får ut 100/100.

kanske inte skulle välja det om jag var tvungen att betala, men det fungerar felfritt för mig iaf.

Permalänk
Medlem

bredband2 är helt OK så länge allt fungerar. När något strular så är det inte roligt. Dessutom måste du felsöka åt dem, annars så skyller de på dig eller någon annan.

Kolla på Bahnhof driftinformation om olika stadsnät. Ser du samma information hos bredband2, trots att de sitter i samma nät som Bahnhof?? Nope!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagbro:

Jag har Bredband2 1000/1000. Jag får ut vettig hastighet och har aldrig haft några problem efter snart ett år, så tuta och kör bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Tänkte välja b2 1000 1000 isådana fall oxå. Stabilt? Full kräm upp å ner?

Permalänk
Medlem

Sitter också på Breadband2 100/100. Det fungerar bra, alltid bra svarstider. Dock dippar jag i Nedladdningshastighet på morgonen osv, när det är många på nätet. Men det fungerar, och jag är nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kungen84:

Tänkte välja b2 1000 1000 isådana fall oxå. Stabilt? Full kräm upp å ner?

Jag köpte tillslut 500/500 från bredband2, har fungerat perfekt. Får ut typ 490 Mbit/s något.

Permalänk
Medlem

Sämre än vad många säger

Problem med bredbandet. Sitter i telefonkö i 25 minuter till supporten.
Det slutar med att jag måste ha datorn inkopplad direkt med kabel mellan 09 och 17 på vardagar.
Det kan ta några arbetsdagar, upp till en vecka!! trodde det var ett skämt, men tyvärr inte.

Permalänk
Medlem

Har haft bredband2 två gånger med Telia en vända mitt mellan på 3 månader. De höjde priset på det befintliga 10/10 bredbandet från ca 250 till 280 kr/månaden jag hade medan priset för att teckna nytt låg kvar på 250 båda gångerna.

Tycker själv att det är en väldigt ful affärsmodell.

Permalänk
Medlem

Jag har 1000/1000 också i Vellinge (Höllviken) som TS. Helt klart lider Bredband2 i Höllviken av överbelastning. Får så lågt som runt 500mbit om man testar på kvällar/helger. Men 7 på morgonen ligger jag på strax över 900 åt båda hållen.

Svarstiderna är alltid utmärkta dock så jag har inte orkat klaga. Läste någonstans att man måste ligga under hälften av den påstådda hastigheten innan man har rätt att klaga och det är väldigt sällan jag ser under 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChristerZ:

Jag har 1000/1000 också i Vellinge (Höllviken) som TS. Helt klart lider Bredband2 i Höllviken av överbelastning. Får så lågt som runt 500mbit om man testar på kvällar/helger. Men 7 på morgonen ligger jag på strax över 900 åt båda hållen.

Svarstiderna är alltid utmärkta dock så jag har inte orkat klaga. Läste någonstans att man måste ligga under hälften av den påstådda hastigheten innan man har rätt att klaga och det är väldigt sällan jag ser under 500.

Som privatperson har du inte dedikerad hastighet. Så länge du inte har paket loss så är allt bra.

Permalänk
Medlem

Jo, det är nog så. Fullständigt orimligt kan tyckas.

Permalänk
Medlem

Skippa Bredband 2

När jag valde underleverantör via Lunet, provade jag koppa upp mig via alla tillgängliga underleverantörer och kollade svarstider, routing, osv, BB2 ingår i min hyra, men pga deras support, samt sega uppkoppling blev det annat istället.

Blev T3 100/100 för min del och har haft det sedan 2007, betalar 138:-/mån och är klart det bästa alternativet för min del.
Bandbredden ligger i princip alltid på runt 96-98Mbit upp/ner, med bra svarstider, oavsett tid på dygnet och då mäter jag både mot lokal server och
andra.

Tror jag haft 1-2 korta avbrott under tiden fram tills nu varav ett berodde på Lunet.

Sedan är supporten jäkligt bra

Permalänk
Medlem

Jag har 250/250 här i Västerås och har aldrig haft några problem med svarstider, hastighet eller downtime. Enda gången det strulat så har det varit större fel på hela stadsnätet. Bandbredden ligger på 240-248Mbit upp/ner oavsett när jag mäter.