Youtube blir reklamfritt mot månadsavgift

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cocosoft:

Ingenting... hur skulle de kunna?

Sedan tycker jag att det är lite illa att kolla de som använder Adblock för tonåringar...

Menar du att bara tonåringar använder adblock? Hur tänkte du då? Med vilka underlag, menar jag.

Själv kör jag alltid adblock, på allt (ja, to.m Sweclockers!). Hatar reklam! Sätter det presenteras på, vad som annonseras och att det (oftast) tar upp onödig plats där annars vettig information kan finnas.

Än så länge har jag inte stött på en sida som inte kan presentera annonser på ett behagligt sätt - då svartlistas sidan omgående.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooster:

De här diskussionerna har en rolig förmåga att mynna ut i två sidor, de som anser att allt på internet ska vara fritt, och de som är emot. Vanligaste argumentet mot verkar vara samma argument som film och musikbranschen kört med i alla år; "hur ska kulturskaparna få betalt?!"
Jag begriper inte hur man tänker när man yttrar samma mantra om och om igen. Kom med något nytt, snälla. Hur kulturskaparna ska få betalt är inte mitt problem. Vi lever i en marknadsekonomi, och då gäller att kunderna visar sin vilja och ovilja genom sin konsumtion, och företagen får rätta sig efter dem eller dö. Inget företag har en rättighet i sig att överleva om marknaden vänder sig mot det. Det skulle i så fall vara en planekonomi, och det har vi inte. Detta inkluderar givetvis även youtubare. De är företagen i den här ekvationen. Jag tror det finns extremt få (någon?) youtubare som gör videor för att tjäna pengar. Snarare tjänar man pengar för att göra videor. De vill göra detta, de vill skapa kultur, för det är något som människan alltid gjort, och alltid kommer göra, pengar eller ej.

Sen har vi det klassiska argumentet "tänk om alla gjorde som du?!". Ja, tänk om alla gjorde som jag. Längre än så kommer man inte, för alla gör inte som jag, eftersom att människor är olika, trots alla våra likheter. Folk har olika moral, olika värderingar, olika åsikter och olika vilja att handla. Det är ett patetiskt argument som visar att man tror att man genom handlingar kan få folk att ändra alla sina värderingar och all sin moral, och anamma ens egen. Folk förändras inte om det inte är nödvändigt. Så sluta tro att ni är någon sorts gud med mer makt än ni egentligen har, vad ni gör påverkar inte vad grannen din gör.

Till sist var det någon som frågade vad som kommer hända med den yngre generationen när de växt upp och vaknar upp till verkligheten, där saker inte är gratis. Men på internet kan ju saker faktiskt vara gratis. Vi har, för första gången i Jordens historia, ett sätt att kopiera information, helt gratis. Det kostar ingenting att göra en kopia. Varför försöker ni applicera fysiska-världen-ekonomi på internet, när det bevisat inte är samma sak? Det är den här typen av människor som säkert är emot idén med 3D-printers i var mans hem, för hur ska då pryttel-företagen få betalt för sina pryttlar? Och den dagen människan uppfinner en riktig replikator, för fysiska föremål (om nånsin), då kommer ni stå där och säga "app app app, inte kopiera saker utan kostnad, dom där stora företagen som inte egentligen bryr sig om oss alls måste ju kunna få betalt för sina grejer på något vis". Nej, det måste de inte, de måste anpassa sig eller försvinna.

Sluta försöka stå ivägen för utvecklingen med era konservativa syner på ekonomi. Varför inte låta saker ha sin gång och se var vi hamnar istället? Det kan precis lika gärna bli bättre som sämre, ingen vet var vi hamnat om hundra år, men jag vore väldigt besviken på mänskligheten om internet blivit så regulerat att det lika gärna inte kunde finnas.

Blev kanske lite OT där, ber om ursäkt för det, men ni vet hur det blir, poänger föds ur andra poänger etc. Lite kort OnT:
Sålänge det finns reklam på youtube kör jag vidare med adblocker. De borde pröva någon form av opt-in (som twitch supscriptions) snarare än en opt-out, folk brukar gilla det bättre.

DU missar en sak, bara för att kunder inte vill betala så betyder det inte att saker BLIR gratis, kostnad för produktion/distrubition finns fortfarande där.

Dock har du en bra poäng i ditt resonemang. Internet är ett utmärkt medel för att sprida material till en extremt låg kostnad över hela jordklotet. Det ger möjlighet till att kunna få tillgång till saker till en extremt liten kostnad, där även skaparen får betalt. Det är sant att människor kommer skapa "kultur" även om de inte får betalt just för att de tycker det är roligt. Däremot hoppas jag du inser att kvalitet/kvantitet sjunker om de måste ha ett vanlig jobb för att försörja sig. De flesta "proffesionella" youtubekanalerna jag följer lägger 40+ timmar i veckan på sitt arbete, men resultatet blir min mening en produkt som kvalitetsmässigt konkurrerar ut de mesta som finns på TV idag.

Vi står inför ett paradimskifte, och jag hoppas folk har vett nog att betala för sig och visa att det är detta vi vill ha när lågkostnadstjänster dyker upp. Spotify/Bandcamp och även steams indiescen med bra produkter till ett egentligen löjligt låg pris visar på att sådant kan lyckas.

Gratis är svårt och i många fall en fantasi, men extremt billigt är möjligt bara konsumenter och kreatörer är villiga att mötas direkt utan onödigt parasiterande mellanhänder.

Angående 3D printers så kommer det nog inom en 10 år bli ett jävla liv. Men jag älskar det, att kunna laga slit och släng grejer/kunna enkelt göra saker själv är fantastiskt!

Permalänk
Medlem

Bra. Vill se fler alternativ. Jag kommer alltid blockera reklam fram tills det finns ett rimligt alternativ. Förmodligen kommer det att dröja, twitch t ex tar ju 5$ för att slippa reklam. Betydligt mer än de skulle tjäna på den reklam jag tittar på. Om man bara är intresserad av att betala för att slippa reklam på en handfull sidor så är 5$ ok, men om man vill slippa reklam överallt, och spenderar mkt tid på nätet, då är det för mycket. Dra ned det till en nivå där ALLA kan betala för sig utan att ägna priset en extra tanke, så har vi en deal.

Skrivet av NodCommander:

Det är väll ändå allmänt känt att Adblock tar betalt av reklam-distrubutörer för att släppa igenom deras reklam i alla fall.

Vart ser jag då denna reklam som de släpper igenom? Sitter med ABP och har ingen reklam i sikte.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Menar du att bara tonåringar använder adblock? Hur tänkte du då? Med vilka underlag, menar jag.

Själv kör jag alltid adblock, på allt (ja, to.m Sweclockers!). Hatar reklam! Sätter det presenteras på, vad som annonseras och att det (oftast) tar upp onödig plats där annars vettig information kan finnas.

Än så länge har jag inte stött på en sida som inte kan presentera annonser på ett behagligt sätt - då svartlistas sidan omgående.

Skickades från m.sweclockers.com

Av ren nyfikenhet, hur skulle acceptabel reklam se ut för dig?

För mig tillhör Swec en väldigt exklusiv skara sidor som slipper blockeras då jag ser den som aktuell och att den ofta smälter in snyggt i omgivningen. Förutom mobilsidan där den kan få mig att klicka fel lite väl ofta....

Permalänk
Medlem

Strategi

Undrar hur ded kommer besegra de 3 mest kända sätten att blockera relkam på youtube, för om de inte gör det så tar de ju bara betalt av de chumps som inte vet hur man gör nått av de nedstående.

1. blockerar google's reklamsubnät via HOSTS
2. använder adblock med ständigt uppdaterande filter
3. Använder strömblockerare så so magic actions.

Det enda sättet de kan på riktigt göra reklamen oblockbar är att lägga in reklamen i videoinnehållet självt så de inte laddas separat.
Men det skulle innebära fruktansvärt mycket arbete och göra det svårt att byta annonsör efter köpt reklamtid är slut och att de skulle vara tvugna att ha två olika videoarkiv, ett för de betalande och ett för gratisanvändarna..

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

Av ren nyfikenhet, hur skulle acceptabel reklam se ut för dig?

För mig tillhör Swec en väldigt exklusiv skara sidor som slipper blockeras då jag ser den som aktuell och att den ofta smälter in snyggt i omgivningen. Förutom mobilsidan där den kan få mig att klicka fel lite väl ofta....

Ett bra sätt att ha reklam vore ju att trycka ihop all reklam i slutet på sidan.
Vill man inte se reklamen så scrollar man bara inte till slutet.

Naturligtvis lär ju ingen vilja betala något för det, för då skulle knappt någon överhuvudtaget se reklamen.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Skulle kunna tänka mig att betala direkt till de youTube-kanaler som intresserar mig om de blir reklamfria. Då vet jag att pengarna går direkt till skaparen av videoklippen och inte till youTube (Google eller vilka det nu är som är ägare). Däremot är jag inte intresserad av någon generell avgift för hela YouTube.

Om jag själv skulle lagt ut något populärt på youTube skulle jag föredra alternativet att användarna kunde betala mig direkt för att slippa reklam och att jag då också slipper att de distraheras av reklamen och kan koncentrera sig på det jag lägger ut. Alternativt så kan de ha reklamen och klicka på den för att stödja mig. Sedan får man väl leva med att det alltid finns de som kringgår reklamen utan att betala men då är de väl heller inte så intresserade av att ge något stöd. Vissa kanske ändå väljer betala trots att de har adblock om de tycker de vill stödja lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Så de som producerar filmerna nu tittar på förtjänar alltså inte ett öre för besväret? Kommer bli intressant att se hur det blir i framtiden nu när vi har en generation som tror att allt är gratis. Antar att ni kommer lära er att verkligheten är annorlunda förr eller senare.

Det är nog inte så synd om de... http://socialblade.com/youtube/

PewDiePie, ESTIMATED YEARLY EARNINGS: $1.3M - $20.9M
LinusTechTips, ESTIMATED YEARLY EARNINGS: $57.3K - $916.1K

De som sysslar med Youtube för att försörja sig har det inte direkt dåligt ställt, Om vi tar PhilipDefranco också så har han ett företag med flera medarbetare, samma sak med RayWilliamJohnson.
Och tex captainsparklez som i stort sätt bara lirar MC, han lever ju som en kung.

Även jag själv laddade upp random videos i tidigare Youtube dagar och det betalade min skärm jag har idag.

Reklamen på många sidor idag är så överdriven då de vet att de kan tjäna mer pengar på varenda liten millimeter av vad som visas på sidan.
Därav använder folk adblock, men inte alla, därför funkar systemet fortfarande.
Om vi leker med tanken att hela värden skulle gå med på att vi inte längre ha adblock, företagen tar bort 50% av sin reklam så att inkomsterna fortfarande är lika, så är jag övertygad att de kommer vilja tänka om inom en månad då de ser alla andra reklam chanser som förlorade pengar.

Förstår helt dock hur du menar, men därför är det också intressant att se att Twitch funkar så bra och att folk donerar frivilligt. Om man kan få samma service för en normal peng så ser inte jag det som ett problem. Skulle personligen kunna lägga ner kanske 30 spänn/mån på Youtube om jag själv fick bestämma vem som skulle få ta del av pengarna.
Men då de antagligen väljer ett pris på typ 100 spänn på tjänster så tjänar de nog lika mycket pengar då de får in mer pengar men färre använder tjänsten.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Skulle kunna tänka mig att betala direkt till de youTube-kanaler som intresserar mig om de blir reklamfria. Då vet jag att pengarna går direkt till skaparen av videoklippen och inte till youTube (Google eller vilka det nu är som är ägare). Däremot är jag inte intresserad av någon generell avgift för hela YouTube.

Om jag själv skulle lagt ut något populärt på youTube skulle jag föredra alternativet att användarna kunde betala mig direkt för att slippa reklam och att jag då också slipper att de distraheras av reklamen och kan koncentrera sig på det jag lägger ut. Alternativt så kan de ha reklamen och klicka på den för att stödja mig. Sedan får man väl leva med att det alltid finns de som kringgår reklamen utan att betala men då är de väl heller inte så intresserade av att ge något stöd. Vissa kanske ändå väljer betala trots att de har adblock om de tycker de vill stödja lite.

Patreon är en underbar sak som gör det du pratar om!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Det märkligaste av allt är inte att detta är sant, utan att folk klagar på denna generationen, vilka var det som uppfostrade dom tro?

Hippie generationen och den var inte heller bra
Tacka vetja stenåldern då var det bra generationer, fick man en klubba i hövve om man inte höll käft

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cheben:

Av ren nyfikenhet, hur skulle acceptabel reklam se ut för dig?

För mig tillhör Swec en väldigt exklusiv skara sidor som slipper blockeras då jag ser den som aktuell och att den ofta smälter in snyggt i omgivningen. Förutom mobilsidan där den kan få mig att klicka fel lite väl ofta....

När reklam flätar in sig i text, då åker blockeringen fram. Likaså är det irriterande att se reklam mellan rubriker, precis som Sweclockers har.

Sidans innehåll precis som Sweclockers i sin mittspalt, sen kan reklam läggas helt och hållet på sidorna där man inte råkar klicka av misstag på skiten.

Fast, det känns som att sådana klick är vad sidorna hoppas på (vilket gör en blockering ännu mer "rättfärdigad".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Min fråga också. Jag är nog beredd att betala, men vad kommer de att göra åt alla tonåringar som med all sannolikhet kommer fortsätta med adblock?

Nyfiken på vad det kan komma för slags hårdhandskar mot adblock-addons.

Jag är knappast tonåring för att jag använder adblock. Jag skulle till och med kunna vara farsa till en tonåring utan problem (om jag hade barn dvs)

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

reklam som är störig är de enda som jag användar adbloker för. vilseja all form av video, ljud, blinkanda, flashand, elelr vilseladande. vilket nästan all reklam hamnar under så där av är adblocker på på nästan alla sider. reklam får inte "slösa på min tid å inte häller iritera mej, youtub har den före videon börja och även mit i ibland. fins inte en chans att jag går med på den. vill youtuvers ha mina pengar för de som de gör så har jag inget problem å donera men reklan är inte ok på de sätt den är idag.

men ska de få tillbaka alla pengar de förlorar på reklam blir de förmodligen dyrt

Visa signatur

Antec P180 | i5 3570K | Corsair 16GB @ 1600 | Asus P8Z77-V | Sparkle GeForce GTX580 GURU 1536MB | Corsair TX 750W V2 80+ Bronze | Cooler Master Hyper 212 EVO | Intel SSD 520 Series 120GB
Är dyslektiker och hoppas med översenede pga detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Så de som producerar filmerna nu tittar på förtjänar alltså inte ett öre för besväret? .

Verkligen inte. 99% av YouTube är skit, clickbait och värdelös produktion (gärna kompletterat med 2 minuter reklam för 20 sekunder video). Finns ingen sida som gör sig så förtjänt av AdBlock som YouTube.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna se ett alternativ där jag kan välja att betala för vissa kanaler men inte andra. Jag stödjer gärna de kanaler jag följer (och eftersom det är deras videos jag kollar mest på är det även där det är viktigast för mig att slippa reklam), men att betala en avgift för hela YouTube känns inte lika lockande. Är den väldigt liten går jag nog med på det, men är det mycket (och det inte bara går till de jag följer) så får det vara.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Tänker på de stackarna som tjänar på annonser.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Det är väll* ändå allmänt känt att Adblock tar betalt av reklam-distrubutörer för att släppa igenom deras reklam i alla fall.

Även om jag vore tankeläsare så hade det varit en nyhet för mig. Jag har valt att inaktivera alternativet Tillåt viss icke-störande reklam i ABP vilket så vitt jag kan se släcker all reklam...?

Men då förstår jag vad du syftar på.

*väl

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Mycket välkommet. Jag vet att annonsblockering finns och det använder jag på datorerna. Men jag har inte lyckats få till det med Android så jag kommer nog betala.

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zotamedu:

Fast det börjar bli rätt intressant för man ser mer och mer ungdomar på internet som tror att de har rätt att få allt serverat på ett silverfat. Frågan är hur långt det kommer sträcka sig och hur många som får ett brutalt uppvaknande när de kommer ut i verkligheten. Nu var det du som drog den löjliga parallellen till att tigga mat utanför ICA och inte jag. Vad säger det om dig?

Ja om man uppfostras att tycka att man har rätt att få mycket gratis och serverat, då kommer det bli svårt att kunna anpassa sig till dagens samhälle då nästan allting har en kostnad av något slag.

Skulle upskatta om folk inte började med påhopp bara för att man inte håller med deras argument, ber om ursäkt om det jag själv skrev upfattades som otrevligt, var inte min intention.

Skrivet av n_sandstrom:

Att tigga utanför ica för mat är ju faktiskt en "arbetsinsats" i sig, så det blir lite märkligt att jämföra med.

Allt man lägger ner tid på kan man ju räkna som en "arbetsinsats" dock. Vill man ha gratis mat så får man ju tigga för det lär ju inte vara någon som ger en mat för att man tycker att mat ska vara gratis (varför jag använde just den parallellen).

Permalänk
Medlem

Kommer det då betyda att eventuell användning av Ad-block blir olagligt då man inte betalar för den tjänsten Youtube tillhandahåller?

Hur som. Kommer ALDRIG betala för att kolla på amatör filmer på youtube. Absolut inte när kommentarsfältet alltid är så upplyftande heller!

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Även om jag vore tankeläsare så hade det varit en nyhet för mig. Jag har valt att inaktivera alternativet Tillåt viss icke-störande reklam i ABP vilket så vitt jag kan se släcker all reklam...?

Men då förstår jag vad du syftar på.

*väl

Ok, och det är relevant, hur?

Försöker du medvetet att vara dryg?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Verkligen inte. 99% av YouTube är skit, clickbait och värdelös produktion (gärna kompletterat med 2 minuter reklam för 20 sekunder video). Finns ingen sida som gör sig så förtjänt av AdBlock som YouTube.

Precis, då väljer jag hellre att betala för att titta på specifika kanaler, och det är väldigt få som man skulle vara beredd att betala för att titta på och dom få skulle man inte vilja betala så mycket heller. Som sagt är det mesta skit och "clickbaits", en intressant titel/thumbnail men videon i sig är tråkig och har inte med saken att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Finns det människor som producerar seriösa filmer och publicerar dem på youtube för att tjäna pengar? Trodde inte youtube var till för sånt, eller du pratar kanske om Netflix? Youtube är för amatörer. Någon borde kanske starta en sida där halvseriösa kan tjäna pengar annars blir blandningen för stor, någonstans får man dra gränsen.

Visst finns det folk som tjänar bra på youtube, Men håller med, skulle finnas två sidor, En där seriösa och bra videos läggs upp och gillar man videon kan man slänga en slant.

Tycker det låter som ett bra concept faktiskt.

Youtube skapades för videodelning, inte som kassako. Det har den blivit nu när det är så stort.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Så de som producerar filmerna nu tittar på förtjänar alltså inte ett öre för besväret? Kommer bli intressant att se hur det blir i framtiden nu när vi har en generation som tror att allt är gratis. Antar att ni kommer lära er att verkligheten är annorlunda förr eller senare.

Sen när började Google med producera filmer och visar dom i Youtube?
Skilj på,Youtube och filmer. Innan du gnäller på andra.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

Är mentaliteten att vi förtjänar alla livets nöjen gratis något specifikt för Sverige eller är hela världen drabbad? Att man laddade ner musik när alternativet var CD-skivor var en sak, detta är något annat.

För Youtube som tjänst tror jag att detta är bra. Folk använder adBlock och de som lever på att skapa videor vi gillar att titta på känner av det. De börjar lägga in reklam i själva videon i stället (Lynda, squarespace, osv), vilket helt förstör för Googles algoritmer som räknar ut precis hur mycket reklam du kan se utan att det gör att du börjar använda tjänsten mindre, och gör att ni med adblock på youtube (eller de som i framtiden betalar för sig) ändå behöver se reklam.

Permalänk
Skrivet av XPerion:

Sen när började Google med producera filmer och visar dom i Youtube?
Skilj på,Youtube och filmer. Innan du gnäller på andra.

Antagligen kommer intäkterna från detta fördelas mellan Google och de som sksapar filmerna på precis samma sätt som reklamintäkterna fördelas idag. Varken Google eller de flesta youtubarna håller på med vad de gör som välgörenhet.

Permalänk
Medlem

Min första tanke var att detta kan vara något bra och såg inte riktigt vad många blev upprörda över, valfrihet gillar vi ju?. De som vill titta gratis med reklam gör det, de som vill betala gör det och dom som varken vill betala eller få reklam gör det (iaf tills vidare) med adblocker.

Det som oroar mig är vad det blir för förändringar (om några) för dom som inte väljer att abonnera. Kommer dom bombarderas med ännu mer reklam än vad det är i dagsläget och ständigt påminnas om att dom fanimej ska uppgradera till abonnemang omgående för att slippa?

Själv använder jag youtube lite då och då, och då till allt möjligt. Jag kan tänka mig att betala en liten slant för att slippa reklamen samt stödja dom som uploadar, men då får det vara till ett skäligt pris, vad nu det kan bli

Visa signatur

| Asus Z97-A | Intel i7 4790k | CM Hyper 212 Evo | Asus GTX 970 Strix 4GB | Corsair Vengeance 16GB DDR3 1600MHz |

| ADATA SP900 256GB | WD Green 1TB | EVGA Supernova G2 750W | Fractal Design Define R4 |

| QPAD QH-85 | QPAD MK-80 | Corsair Raptor M40 |

Permalänk
Avstängd

Haha så fail. Betala för youtube. Ja google har ju för lite pengar.

Nej.

Tänk på de stackars scrollhjulen. Vertikalt utrymme borttaget.
Permalänk
Avstängd

Nej tack, från mitt håll.
Har inget med vare sig snålhet eller ideologiska skäl utan om jag betalar för något så förväntar jag mig en viss kvalitet - därför använder jag vare sig Netflix eller Spotify - och YouTube bygger ju på att vem som helst kan ladda upp vad som helst. Skulle det finnas en Premium version med exempelvis krav på minst 720p och proffsutrustning för röstinspelning så skulle jag kanske överväga att fundera på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Ok, och det är relevant, hur?

Försöker du medvetet att vara dryg?

Nu vet jag inte vad du hakar upp dig på men nej, jag har inte för avsikt att vara dryg.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net