Nexus 5 Problem, Snälla hjälp

Permalänk

Nexus 5 Problem, Snälla hjälp

Jag har en nexus 5 och jag har ett problem med den. Den av någon anledning stänger av sig helt random efter man startar den. I början så fixade jag det med att ladda telefonen hela tiden eftersom den inte dog/stängde av sig men efter 5.1 fungerade inte det tricket längre. Jag googlade jag det och trodde att det hade "memory leak" saken så jag nedgraderade till 4.4 men det hjälpte inte. Jag har inge mer idéer, hjälp snälla.

Visa signatur

Min låda: Processor: en sån där amd 8320. Grafik saken: en sån där gtx 660 sak. Baggen: 4 gb ddr3 1866mzh.
Skalet: snygga xPredator x3

Permalänk
Medlem

Det låter som att ditt batteri är dåligt. Hur gammal är telefonen?

Köp ett nytt batteri och byt, finns guider på Youtube.

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Skrivet av SYRE:

Det låter som att ditt batteri är dåligt. Hur gammal är telefonen?

Köp ett nytt batteri och byt, finns guider på Youtube.

Den är 1.5 år gammal, om det är batteriet borde den inte stänga av sig när del laddar eller?

Visa signatur

Min låda: Processor: en sån där amd 8320. Grafik saken: en sån där gtx 660 sak. Baggen: 4 gb ddr3 1866mzh.
Skalet: snygga xPredator x3

Permalänk
Medlem

Har du fått det efter att installerat lollipop? Kolla om det är när skärmen släcks. Hade det problemet på min förra N5. Fick göra en RMA. Konstiga är att det endast var på lollipop jag hade problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_pro_elit:

Jag har en nexus 5 och jag har ett problem med den. Den av någon anledning stänger av sig helt random efter man startar den. I början så fixade jag det med att ladda telefonen hela tiden eftersom den inte dog/stängde av sig men efter 5.1 fungerade inte det tricket längre. Jag googlade jag det och trodde att det hade "memory leak" saken så jag nedgraderade till 4.4 men det hjälpte inte. Jag har inge mer idéer, hjälp snälla.

Memory leak fixade de väl i den senaste uppdateringen?

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync