Cpu1-kabel från nätagg, sätta var?

Permalänk
Medlem

Cpu1-kabel från nätagg, sätta var?

Tja! Köpt nya datordelar och försöker sätta ihop den själv, men jag är rätt färsk och har inte riktigt fått ihop allt än.. Tror dock bara det är Cpu1-kabeln (som kommer från nätagget kvar att koppla in, men jag finner inget uttag?? Kollat igenom hela moderkortet men jag kan inte hitta det.. Sjukt tacksam för all hjälp!! Har ett Nex 750B supernova nätaggregat och ett Gigabyte Z97X-GAMING 3 moderkort.

Mvh

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gQLLe:

Tja! Köpt nya datordelar och försöker sätta ihop den själv, men jag är rätt färsk och har inte riktigt fått ihop allt än.. Tror dock bara det är Cpu1-kabeln (som kommer från nätagget kvar att koppla in, men jag finner inget uttag?? Kollat igenom hela moderkortet men jag kan inte hitta det.. Sjukt tacksam för all hjälp!! Har ett Nex 750B supernova nätaggregat och ett Gigabyte Z97X-GAMING 3 moderkort.

Mvh

Ett tag sedan jag byggde ihop min dator men tror det är mellan den övre kylflänsen och alla USB/Sound/LAN ports

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem

Du behöver sätta kabeln i kontakten i det övre vänstra hörnet på moderkortet.
Det är en 8-pinnarskontakt.

Atx_12v_2x4 heter den enligt den här bilden:
http://www.gigabyte.pl/products/upload/products/3976/a6c2_5.p...

Bild och namn på kontakt
Visa signatur

5900X, RTX 4090

Permalänk
Medlem

Läs sida 23 i manualen för att se var strömförsörjningen ska anslutas till moderkortet.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Haha, precis efter jag postade tråden kom jag på det själv.. Nu är den igång! Tack ändå, tråd kan låsas!

Skickades från m.sweclockers.com