Permalänk
Medlem

Hög ping CSGO

Hej!

Sen senaste uppdateringen har jag fått mycket högre ping på CSGO. Innan den låg jag stabilt på ca 30ms. Nu varierar jag mellan 30-400(oftast runt 130). Detta gör spelet ospelbart. Detta problem gäller bara CSGO, inte LoL eller något annat spel som är online.

Någon annan som har detta problem och vet hur man kan lösa det? Eller om jag får hoppas att nästa uppdatering löser det?

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så beror pingen väldigt mycket på din internetanslutning och vart spelservern befinner sig. Skriv gärna vad du har för internetanslutning och pröva att göra en bredbandskoll och se vad du får för ping mot mätservern.

Om ditt internet är bra så kan du istället pröva att ändra max tillåtna ping i spelinställningarna. Tror den är förvald att ligga på 150 ping vilket betyder att du kan få spelservrar som ligger långt bort.

Efter att jag ändrade maxpingen till 50 så spelar jag enbart på svenska servrar och ligger mellan 10-25 ping. Om ni är flera som spelar med varandra se även till så att dina polare ändrar sin maxping till 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kapteno:

Vad jag vet så beror pingen väldigt mycket på din internetanslutning och vart spelservern befinner sig. Skriv gärna vad du har för internetanslutning och pröva att göra en bredbandskoll och se vad du får för ping mot mätservern.

Om ditt internet är bra så kan du istället pröva att ändra max tillåtna ping i spelinställningarna. Tror den är förvald att ligga på 150 ping vilket betyder att du kan få spelservrar som ligger långt bort.

Efter att jag ändrade maxpingen till 50 så spelar jag enbart på svenska servrar och ligger mellan 10-25 ping. Om ni är flera som spelar med varandra se även till så att dina polare ändrar sin maxping till 50.

Har 100/10 och får runt det som mätresultat.

Min maxping var inställd på runt 70. Så av någon anledning höjde jag den till max. Och nu har jag inte längre lagg av någon konstig anledning.