Permalänk
Medlem

Mjo, jag har grymma problem med spelberoende också
Skolan har halkat efter en del, måste jobba arschlet av mig i 5-6 dagar framöver.
Tur att man inte behöver vara online för att träna skills!

Permalänk
Medlem

Nu har du ju tid att komma ifatt skolan när dom uppdaterar till Full moon rising

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Medlem

red moon rising (RMR)

hetereju.. tack för det, slipper köpa en jävla ask för 300 kr till skillad från va Cash-cow mjökande blizzard gör.

Btw, spelet är extremt CPU krävande. Med samma prolle så presterar jag bara nån ynka FPS mer utanför en station med min 850xt mot min 9800pro.

Dom pratade på senaste fan-fest att dom ska skyffla om mer arbete till grafikkortet i framtiden, och optimera motorn mer. När spelet kom ut så va det lättare att få bra FPS med processorn än grafik, det är ju ett tag sen första betorna

Permalänk

CCP är väldigt snälla och måna om sina kunder. *liebe*

Permalänk
Medlem

Tja! Har jag fattat det här rätt: kostar det ~200kr/månad för att spela?

Permalänk

Här har du prislistan http://www.eve-online.com/pnp/pricing.asp
Det är ganska mycket mindre än 200kr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knasterband
Här har du prislistan http://www.eve-online.com/pnp/pricing.asp
Det är ganska mycket mindre än 200kr

Hmm... Jag kollade runt på sidan, då stod det 19.95 på ett ställe.
Det där var ju mycket bättre priser.

Tror jag ska testa en månad eller två efter jul. Körde en trial för några månader sen, men då hade jag inte pengar till att fortsätta.

Tack för infon Knasterband

Permalänk

€19.95 kostar det att starta ett account. Det ingår 30 dagar, så startpriset är egentligen bara €5 kan man säga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knasterband
€19.95 kostar det att starta ett account. Det ingår 30 dagar, så startpriset är egentligen bara €5 kan man säga.

Men om jag fortsätter på mitt Trial-account, måste jag då betala startpriset?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Men om jag fortsätter på mitt Trial-account, måste jag då betala startpriset?

Jupp men som sagt du har ju då 14 dagar gratis träning fixad då innan

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Någon som har några EVE länkar att dela med sig av förutom officiella och evegeek. Började spela för 4 dagar sedan så tänkte passa på att kolla runt lite nu när det e patch dax o allt.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid tjatat om att mmorpgs är som heroin och att det är lika bra att låta bli. Så väljer jag att köra lite gratis-eve och nu sitter jag här och är sur på riktigt för att servern inte är uppe ännu. Det är som att vara utan snus... Det enda som tröstar är att jag har en massa osedda seinfeldavsnitt hemma.
Varför blev det såhär?
En sak jag fått bevisad är att mmorpgs, likt heroin, kan ge en beroende efter bara en gång eller 2-3 gånger. Så jag har iallafall inte haft fel i mina uttalanden.

redRum: http://myeve.eve-online.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=138274
Nu ligger ju även forumservern nere. Och jag vet att den här tråden är på ett officiellt forum. Men den är skitbra då man känner sig noobig och sliter håret över hur man ska fitta skeppen (fitta.. höhö).

Permalänk
Medlem

Okay tackar fragtore. Nån annan heroinist som har några länkar att dela med sig av?

Permalänk
Medlem

Tja ... min favvo eve site var ju EVE-I men den e ju död o begraven *RIP*
men porra lite på http://evefiles.com tex .. dra hem lite slumpmässigt därifrån.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

oh nice...tackar

Permalänk

Här har du en jävla massa länkar: http://www.z8.se/viewtopic.php?id=52
Varning för omoget forum

Permalänk
Medlem

Utvecklarna har valt att välsigna oss med ett fullkomligt uselt typsnitt. Det är oläsbart och ger huvudvärk. Jag kommer lägga ner Eve tills typsnittet är ändrat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Utvecklarna har valt att välsigna oss med ett fullkomligt uselt typsnitt. Det är oläsbart och ger huvudvärk. Jag kommer lägga ner Eve tills typsnittet är ändrat

Va? Det är ju helt underbart

Visa signatur

[ -AMD Athlon64 3200+ (Winchester), NF4 Ultra-D, 2x TWINMOS 512MB PC3500 BH-5! 2-2-2-7 , Gainward 7800GTX GS- ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fejT
Va? Det är ju helt underbart

Har du sett det som kom med i RMR?!

Det enda sättet, för mig och många andra, att få det läsbart är att maxa storleken och "bredden". Detta gör att man får plats med u n g e f ä r s å h ä r m y c k e t e x t på en skärm.

Beror på lite vad man har för skärm, dotpitchen på 2 av mina skärmar är olika och det gör att texten är mer eller mindre jobbig att läsa på. På min TFT skärm i 1280 så är det bättre, men fortfarande oänligt mer jobbigt att läsa än med Exodus fonten.

Det suger biiiig time.. hoppas dom ändrar. Feta diskutioner på forumen, men ingen dev har sagt sitt så vi ser väl vad som händer.

www.evenews.com är en ny sida som likt eve-i har senaste nytt, Latta från eve-i är med i "nyhetsgruppen". chribbas (en svensk!!) har www.eve-files.com och www.eve-search.com som du kan använda (eve-search.com är till för att söka på officiella forumet då denna saknar egen sök funktion).

Permalänk
Medlem

Jag har problem med att skicka in fråga till supporten, så jag skriver här istället.
Efter att jag loggat in och tryck på min char så börjar ju spelet loada char, sen "entering station" (om man alltså befann sig i en station sist.)

Såhär ser det ut:

Men ingenting händer... Jag har provat flera gånger och väntar 10-15 minuter en gång för säkerhets skull. Någon som vet vad det kan bero på?

Permalänk
Medlem

Verkar vara problem med server nu, inget du kan göra åt det. Så här är det alltid efter en patch dag.

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Medlem

Skönt ändå att det inte bara är jag Men hoppas det löser sig Jag har planerat hela kvällen med lite alkohol, lite läsk, god mat, fåtöljen vid datorn och ostbågar eftersom jag tänkte spela. Det har vart mycket tentaplugg i veckan och jag behöver koppla av med en lugn kväll, för imorgon är det julfest och fylla.

Permalänk
Medlem

Radera cachen (även settings, fungerade inte för mig när jag lämnade den foldern) så kommer du in på stationen.

Permalänk
Medlem

Det här kanske kommer som en överraskning. Men jag är sjukt dålig på datorer... Var fixar jag att radera cachen? Har firefox om det nu spelar någon roll

Permalänk
Medlem

Gå till din EVE folder \EVE\CACHE\ o sen tar du bort filer där .. men spara prefs.ini samt foldrarna \EVE\CACHE\SETTINGS och \EVE\CACHE\BROWSER

dessa är bra o ha kvar , kanske det e nån mer sak man ska spara men minns inte.
Det är inte hela världen o deleta allt men du förlorar massor med inställningar du gjort om prefs.ini filen försvinner som kan va tidsödande att få tillbaka.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Äsh, jag har inte gjort någon inställning över huvud taget. Men det funkade inte att inte ta bort allt. Så jag jävlart plockar bort allt så ser vi.

Permalänk
Medlem

För mig fungerar det fint att connecta nu, har du fortfarande problem?

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Medlem

Thx allihopa, nu är jag igång igen :)Håller på att träna skills så jag kan komma igång med en Punisher. Medan jag väntar på skillsen gör jag missions så jag får lite slantar att spendera.

Permalänk
Medlem

Håller precis på att skapa ett konto på siten. Hur lång tid brukar det ta innan man får mejlet med confirmation link så man kan fortsätta med registreringen? Vill spela nu

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Det tar inte lång tid om man fixar det från siten.
Shit alltså, jag har råd att fixa mitt första skepp snart. Vet inte ens vad jag vill hålla på med i spelet...