Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik.
Hoppa gärna in i CAOD forumet och ta titt. Goonsen visar verkligen sin rätta sida. Denna allians är det sämsta som hänt spelet.

Ja, jag såg. Stackars moderatorer alltså...

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Verkar intressant detta, krigiska grejer!

Har lärt mig första nivån av Minmatar cruiser nu och är påväg att uppgradera skillen till nivå 2. Jag har tittat på 2 olika cruisers.

http://www.eve-online.com/itemdatabase/EN/ships/cruisers/minm...

och

http://www.eve-online.com/itemdatabase/EN/ships/cruisers/minm...

Gillar dessa eftersom de verkar kunna hålla en del "drones". Vilken av dom är att föredra? Rupturen kräver ju att jag uppraderar min skill igen och kostar mer pengar. Är den värd det?

BTW. Vad heter ni i spelet?

Gillar du drones så ska du byta ras till gallente så snart som möjligt. Minmatar använder en blandning av missiler och projectile turrets vilket är bra till PvE och bara turrets för PvP är också bra. De är främst shieldtankare men kan även armortanka vilket leder till att de är sämre på båda =/

Lite kort om de olika raserna så är Amarr armortank + bara turrets och då bara lasers. Dom har ett par skepp som använder drones och är också mycket för NOS.

Caldari är shield tank och missiler med några få skepp som använder rail guns vilket ger bra range. Caldari är iom sina missiler bästa laget på PvE.

Gallente kör armortank och railguns och blasters. Blasters är det bästa PvP-vapnet om vi inte snackar stora sammandrabbningar. Gallente är också dronemästarna.

För övrigt är rupturen ett bättre skepp än bellicose till allt som innefattar skjuta. Läs alltid skeppens bonus så vet du vad de ska användas till och de som har bonus till electronic warfare och dyl. är bara bra tillsammans med andra skepp.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

Jag har börjat på ett trialkonto som Gallente, nick Denad. Är Blasters+Drones bra för PvP? Är det bäst att mina eller ta uppdrag i början?

Permalänk
Medlem

Går inte å säga vad som är bra o vad som är dåligt för pvp..

Dåligt för pvp - Stabs, miners, <- typ det.

PvP i eve sker på så många olika sätt, om man vill vara bra så tycker jag man ska träna upp det mesta. Men det finns klart några viktiga steg. I solo pvp "att jaga o fighta andra själv, eller med några st".

1. Så att kunna andvända sig av en microwarp drive "mwd" är väldigt viktigt. Varför? - Så du själv kan bestäma hur du vill fightas mot din motståndare. Tex flyger du en stabber/vagabond så vill du ju inte flyga in i gapet på en blasterskepp från gallente. Utan du vill ju hålla dig från hans web o vapen. Då är tex det smart med en mwd o vapen som träffar 15km +. Samma gälller så klart för en blaster skepp. Du vill snabbt komma nära din motståndare så du kan pew pew. O skicka din drones på han. Sen är en mwd viktigt om man kanske får många imot sig o måste smita, då kan en mwd rädda dig.

2. Vilken ras man än väljer, o vilken setup man än väljer på sitt skepp, så är det viktigtaste igentilgen att känna till sitt eget skepp, och motståndars. Då kan du snabbt hitta vilka fördelar o nackdelar olika situationer har, o se till att hamna i rätt situationer.

Så min åsikt till er som är nya, tänk inte så mycket på vad som är bra å dåligt. Allt har sin andvänding, var bara inriktigade på att träna upp era skills ordentligt. I början, så klart sakta men säkert få någolunda jämt på det ni andvänder er mycket av, gunnery/navigation/mechanic/ osv osv.

Skicka alltid ett mail om ni har någon fråga,, inte säkert att jag svara iof

Permalänk
Medlem

Stabs kan vara användbara i PvP men endast i speciella situationer. Ett exempel är battleships med smartbombs. De använder ofta förankrade antiwarpbubblor för att fånga fienden eftersom det tar så lång tid att låsa fienden. Smartbombs gör att de inte behöver targeta fienden. Väldigt effektiva mot små skepp om de används på rätt sätt.

En video som visar smartbomb battleships in action

Visa signatur

“It’s not that you can’t speak. It’s that other people can hear you. And they’re telling you what you’re saying is crazy.” -Elizabeth Gumport

Permalänk
Medlem

Jo, visst om man nu ska sb intys så sure dosman.. Ända riktigt uber duktiga på det var välll heikki.. O han va fan rikitigt duktig.

Men det är ju inte det vanligaste man kan göra precis .P

Permalänk
Avstängd

Har lite problem med Eve tillsammans med vista när jag startar spelet kommer det bara upp en svart ruta?

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem

hm.. nu krashade servern

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zugar
Har lite problem med Eve tillsammans med vista när jag startar spelet kommer det bara upp en svart ruta?

Hmm kanske du kan hitta/leta här:

https://support.eve-online.com/Pages/KB/Default.aspx

Och finna ett svar.

BTW, POS bowling är klassad som en "exploit" nu(sen 30 Maj)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zugar
Har lite problem med Eve tillsammans med vista när jag startar spelet kommer det bara upp en svart ruta?

Om du signat upp för EVE Voice-trialen, prova att lägga till "voiceenabled=0" i EVE\cache\prefs.ini.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Verkar vara problem med routingen för mig, kommer itne ens in på deras hemsida nu, någon annan som har probelm med att logga in i spelet och nå hemsidan?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Jupp, exakt samma problem för mig. vid inloggning så får jag upp "Status: Unknown" på server info. Samt att när jag försöker gå in på eve hemsidan så står står det att sidan typ inte finns. Detta började vid 11 tiden för mig imorse.

Permalänk
Medlem

Yapp samma tid för mig, någon som vet hur man gör för att fel anmäla detta? Enligt trace route så är det llnw.net som är unknown men hitta ingen kontakt info där...

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

min dator får ingen kontakt ihuvudtaget, pingade vägen men skiten dog vid nr1.

Permalänk
Inaktiv

Samma problem här. Lite irriterande!

Permalänk
Medlem

Jag vaknade 11 och har inte kommit in nåt alls idag. Är sånt här vanligt eller har man bara otur?

Jag vill ju ut och testa mitt nya miningskepp i nån low-sec zon och se hur länge jag överlever

Permalänk
Medlem

Första gången för mig med detta problem, vanligtvis så kommer man rakt tillbaks in i spelet.

Gissar att något router i rymden har kraschat och behöver service.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

ja.. själv blev jag disconnectad i mitten av ett uppdrag, ett skepp som jag abbsolut inte har råd att förlora. Ifall när jag loggar in har förlorat mitt skepp, kan jag kräva ccp på ett nytt samt allt det jag hade fittat på skeppet?

Permalänk
Medlem

Hur länge har ni spelat, och vilka skepp kör ni?

Hittade den här storleksjämförelsen: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/2/2b/Eve_chart.jpg

Permalänk
Medlem

ehm lo.. vilka skepp är det i mitten som är helt enorma?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
ja.. själv blev jag disconnectad i mitten av ett uppdrag, ett skepp som jag abbsolut inte har råd att förlora. Ifall när jag loggar in har förlorat mitt skepp, kan jag kräva ccp på ett nytt samt allt det jag hade fittat på skeppet?

Ja, öppna den petition för reimbursement och klistra in killmail och berätta lite kort vad som hänt. Då får du tillbaks skeppet och de moduler som förstördes när skeppet sprängdes, de som låg i wrecket av ditt skepp får man dock inte tillbaks vid petition.

Visa signatur

WTF?!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
ehm lo.. vilka skepp är det i mitten som är helt enorma?

Titans, förstås
Leviathan, Avatar, Ragnarok och Erebus, uppifrån.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

asså nu får de fan ta och skräpa sig, servern har ju inte fungerat på hela dagen.

!!!!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
asså nu får de fan ta och skräpa sig, servern har ju inte fungerat på hela dagen.

!!!!!!!!!!!!!!!!

Väldigt irriterande jag som hade en skill färdig idag

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem

jag har varit online hela dan idag, inte en crash lr ett problem faktiskt... BBB o skövde området..

Permalänk
Medlem

Samma sak här. Jag kan inte logga in eller besöka hemsidan.

Visa signatur

//Uben

Permalänk
Medlem

samma här

jag har samma problem

har ni telia ?

/krister

Permalänk
Avstängd

Re: samma här

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kitc
jag har samma problem

har ni telia ?

/krister

Jag har telia adsl och detta problemet½

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem

Re: Re: samma här

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zugar
Jag har telia adsl och detta problemet½

Samma här :((

Visa signatur

//Uben

Permalänk
Medlem

Jag har haft mail konversation med limenetworks, dom håller på att jobba med detta problem tillsammans med CCP.

Dom skulel återkomma till mig när dom hade mer info.

Mvh Dax

Visa signatur

En trött jäkel.