Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

Hemma funkar det inte, har Telia där.. Provade att logga in hos tjejen och här funkar det bra... (Tele2)

Visa signatur

[C2D E6850][OCZ Reaper 4gb 800MHz][GA-P35-DS4 rev 2.0][GW 8800GT 512][150gb Raptor + 1,2tb][HX 620W][Samsung 970p]
GWAR!!
http://www.stargateworlds.com/

Permalänk
Medlem

<-- Glocalnet, funkar inte.

Dax, vad har limenetworks med EVE att göra? Har de servern?

Permalänk
Medlem

Bra att man vet att någonting händer iallafall, och att de iallafall är medvetna om vad vi svenska spelare upplever just nu, då det endast verkar vara för oss som det är såhär.

Permalänk
Medlem

Det är en del av routen som telia går via och antagligen andra operatörer oxå.

Kör tracert.exe www.eve-online.com så ser du vilka hosts den passerar.

Mvh Dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

mm vet, min dog vid första

Permalänk
Medlem

min hoppade 16 gånger och frös vid tge7-2.fr3.lon.llnw.net [69.28.171.94]

Permalänk
Medlem

Kanske hela skiten som krashat? Och att de fixar en i taget ..

Permalänk
Inaktiv

Kan man lösa detta med en proxy någon? ^^

Permalänk
Medlem

Ehm.. har funkat hela dan för min del.
BBB Sthlm

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Kanske hela skiten som krashat? Och att de fixar en i taget ..

verkar nästan så

Permalänk
Medlem

Ocn nu är det morgon och ingenting fungerar fortfarande ..

Permalänk
Medlem

Jag har skickat ett nytt mail och frågat hur länge dom gissar att det tar, har inte fått svar ännu.

Jag antar att det kommer vara nere idag oxå. Men håller tummarna att det kommer igång igen under dagen.

Fick svar. Ingen tidpunkt och verkar som CCP inte gör mycket utan deras reply var att det löser sig med tiden, dom hade gjort någon DNS ändring och det verkar som det inte fugnerade som dom ville.

Kommer troligen lämna EVE om dom inte har bättre tekniker än så här.

Enligt llnw.net så är felet hos CCP och det ser så ut efter att kolla tracern eftersom tracern får svar från llnw.net men itne från CCP's servers.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Drygt. Borde det inte gå att ställa in ip manuellt? Eller gå via en proxy? (om det nu finns någon som tillåter sån här trafik)

Permalänk
Hedersmedlem

Är det inte ganska ologiskt att felet är CCPs (i London) när det funkar från en del av sveriges ISPs? Det känns som att BBB och Telia har kommit in på samma route innan London så att säga... Eller?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Det svar jag såg av en admin på CCP var att dom hade ändrat en route från l3 till någon annan och dom ville inte slå på l3 routen igen utan skulle vänta på dns genomslagningen på nätet, verkar som det inte fungerade.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Hur lång tid kan det ta då?

Permalänk
Medlem

Är det endast i Sverige som detta problem har uppstått?

Permalänk
Medlem

Nope läst om folk i UK etc som oxå har problem. Såg på eve-online.se att Telia trodde det skulel gå igång snart, Telia sa att EVE hade bytt IP och det hade itne slagit igeon riktigt på vissa DNS'er.

Verkar vara en soppa detta här så vad som verkligen hänt får nog läsas först senare. Men huvudsken är att det kommer tillbaks snarast.

Mvh Dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Jag måste verkligen se till att skaffa ett gammal hederligt modem för sådana här tillfällen :/

Visa signatur

//Uben

Permalänk
Medlem

Tranquility Status:OK 29990 players

woho!

Permalänk
Medlem

32.275 personer inne i spelet nu

Självklart spelar man detta helt underbara spel Fast ska spara till 21.900.000.00 ISK, då jag ska köpa en Covetor. Det tråkiga är ju att jag bara har 936.592.65 ISK just nu. Rätt drygt o behöva uppnå en sådan löjlig summa alltså.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

Skönt att servern äntligen kom upp. Miningen verkade inte vara så intressant när det var en massa battleships som redan varit och rensat upp allt av intresse. Nu kör jag lite springpojkeuppdrag igen.

Vad ska man göra som frigate newbie om ett uppdrag går ut på att banka sönder en rymdstation som tar år att förstöra med railguns? Är det bara att vänta och surfa i ett fönster brevid?

edgren, jag gissar att du ganska lätt kan mångdubbla din plånbok på nolltid?

Permalänk
Medlem

Njae, inte direkt. Fick över 31.000.00 ISK för några dagar sedan när jag minade Condensed Scordite. Dock får jag bara lite över 9.000.00 ISK nu :/ Är dock ute efter ett annat skepp nu istället. En Procurer som just nu kostar 1.541.001.00 ISK. Är uppe i 1.212.562.10 ISK, så det går sakta men säkert

Visa signatur

Permalänk
Medlem

1.5M ISK blev det idag på uppdrag och loot. Snart har jag råd med en crusier Det verkar som att jag får gå med i EVE: university, som ser ut att vara riktigt trevligt.

Permalänk
Medlem

EVE University? Är det en ny patch eller nått?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denad
1.5M ISK blev det idag på uppdrag och loot. Snart har jag råd med en crusier Det verkar som att jag får gå med i EVE: university, som ser ut att vara riktigt trevligt.

Vad kul! Vad heter du? Jag är nämligen med i EVE UNI redan. Riktigt trevligt corp faktiskt. Man får väldigt mycket hjälp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
EVE University? Är det en ny patch eller nått?

Det är ett corp som dedikerar till att hjälpa nya spelare.

Varmt rekommenderat.

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Vad kul! Vad heter du? Jag är nämligen med i EVE UNI redan. Riktigt trevligt corp faktiskt. Man får väldigt mycket hjälp!

Jag är Denad ingame, kommer nog inte hinna spela så mycket idag. Det verkar som att alla är positiva till EVE Uni, det är ju bra.

Permalänk
Medlem

Har precis börjat spela detta spel och har gjort klart tutorialen.

Tänkte göra Agent-missions på basen jag hamnade i slutet av tutorialen.
Men ska man köpa ett nytt skepp? Jag har väl 85000 ISK nu. Är det värt att köpa en Atron eller klarar jag mig ett tag på skeppet man får i början?

Permalänk
Medlem

De flesta jag sett rekomenderar att man byter upp sig till ett bättre skepp så fort som möjligt. Startskeppet är kasst på allt. På mina uppdrag fick jag ganska snart ett nytt. Se bara till att försäkra skeppet om du skulle åka på pisk