Microsoft rullar ut "hemliga" uppdateringar till Windows 10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nitroid:

Jag antar att du är en av dom som också tror att NASA har landat på månen, att 9/11 gjordes av Al-Qaida terrorister, att chemtrails inte finns, och bara fortsätter leva livet även fast lögnerna och ondskan bara växer, och det byggs en totalitär polisstat omkring dig utan att du ser det.

Personligen stannar jag kvar i XP.

Hahah om du nu inte är sarkastisk så vill jag ju säga att XP är ett jävla såll när det kommer till säkerhet. Är du paranoid ska du kunna din sak och köra Linux, punkt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon214934:

Hahah om du nu inte är sarkastisk så vill jag ju säga att XP är ett jävla såll när det kommer till säkerhet. Är du paranoid ska du kunna din sak och köra Linux, punkt.

Helt rätt. En duktig utvecklare som förstår källkoden för Linux full ut måste känna sig hyfsat säker på att inte bli avlyssnad. Alla som kör OS med stängd kod (ALLA versioner av Windows, inte bara 10:an) har ingen aning om någonting egentligen och inget OS är bättre än det andra.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Sant, men nu vet du väl inte vad du jämför med. Eftersom ingen vet vad den nya patchen innehöll.

Skrivet av strejf:

Helt rätt. En duktig utvecklare som förstår källkoden för Linux full ut måste känna sig hyfsat säker på att inte bli avlyssnad. Alla som kör OS med stängd kod (ALLA versioner av Windows, inte bara 10:an) har ingen aning om någonting egentligen och inget OS är bättre än det andra.

Linux har sina hål de också. Var så säker.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

Har ställt mig i kö för 10:an. Den har laddats ner men jag har velat vänta ett tag till.
Men igår körde jag windows update för min win7. Låg ett antal säkerhetsuppdateringar som inte var så värst specade.
Den laddade hem en del som vanligt och så kom en omstart som jag inte fick godkänna/initiera. Då startade uppdateringen till windows 10 på eget bevåg. Så det finns inte så många val om man vill ha den eller inte.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf:

Helt rätt. En duktig utvecklare som förstår källkoden för Linux full ut måste känna sig hyfsat säker på att inte bli avlyssnad. Alla som kör OS med stängd kod (ALLA versioner av Windows, inte bara 10:an) har ingen aning om någonting egentligen och inget OS är bättre än det andra.

Det är stor skillnad då win7 inte har "tjänster och funktioner" vars huvudsyfte är att spionera på användaren. Där är det betydligt enklare att märka att något är fel. Dessutom är det inte fel i win10 det är avsiktliga funktioner så man kan knappast hävda att de gömmer faktum att du blir spionerad på. Default för win10 är NSAs och alla STASI wannabes våta dröm och ingenting du säger kommer förändra detta.

Det som hjälper MS och massövervakningen är att de flesta har ingen aning om vad som händer och att väldigt många är dumma nog att falla för "om du inte har något att gömma" samtidigt som de glömmer att politiker och rika skyddar sitt privatliv jävligt hårt (för att inte tala om delen av livet som har med mut, jag menar lobbying att göra).

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Om varan kostar så är den produkten, men om varan är gratis så är du själv produkten.

Det kommer nog att ta ett tag tills jag uppgraderar till Windows 10.

För min del så, när jag installerade en bunt uppdateringar till 7:an så var en av dom win10. Så läs att beskrivningar innan du uppdaterar. Fördelen är att nu slipper jag en massa blåskärmar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av abki:

För min del så, när jag installerade en bunt uppdateringar till 7:an så var en av dom win10. Så läs att beskrivningar innan du uppdaterar. Fördelen är att nu slipper jag en massa blåskärmar.

För det här är ju ingen blåskärm

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Vad gör du när framtida regering, t.ex., beslutar att semester bilder där det förekommer nakna barn (händer rätt enkelt på en fullsmockad strand) är pedofili och spärrar in dig på 20 år för att det är sådana bilder du har? Eller när staten beslutar (som Sverige redan försökte få igenom) att all kritik av staten är terrorism? Eller när staten beslutar att just den sortens sång som du lyssnade för 20 år sedan är terrorism? Du vet aldrig vilka galna lagar kommer i framtiden. Vi vet redan från historien hur enkelt allt kan gå åt helvete på helt lagligt och demokratiskt vis. Ända skyddet är att befolkningen faktiskt vågar prata och tänka för sig själva utan att oroa sig om vad staten tycker om deras tankar varenda sekund. Självcensur är något jävligt farligt som du är förmodligen bara för ung eller obildad för att fatta!

De här lagarna är till för att kunna klämma åt någon som misshagar staten.
Det är därför vi har knivlagen också, den glömde du bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214934:

Hahah om du nu inte är sarkastisk så vill jag ju säga att XP är ett jävla såll när det kommer till säkerhet. Är du paranoid ska du kunna din sak och köra Linux, punkt.

Kommer ihåg när XP kom. Innan var det en omstart nära på varje dag och ominstallation av OS månadsvis. Nästan en ständigt installation av program som inte är kvar pga av någon krasch.
När XP kom så tog det drygt 1 år innan det behövde göras en ominstallation av OS (för min del p.g.a. McAfee som tog över datorn till 100%, nån slags risk för virus. Hellre utan antivirus än utan dator o antivirus gick inte att stoppa)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av abki:

De här lagarna är till för att kunna klämma åt någon som misshagar staten.
Det är därför vi har knivlagen också, den glömde du bort.

Det är väl klart. Det är egna befolkningen som är faran för de styrande och ingen annan.
Terrorister har oftast staten skapat genom att bomba folk i deras länder. Undrar hur alla här inne skulle reagera om någon bombade deras barn/familj. Tvivlar att det skulle vara med kärlek.

Permalänk

Ser ut som att tråden tagits över av landets begåvningsreserv.

Permalänk
Medlem

Fick en sån idag. Den skickade inget som det står och startade inte om heller.
Sen när jag botaniserade lite mer efter en manuell omstart så verkade klockslaget för senaste automatiska Windows update och den nya blåskärmen stämma ganska bra med varann.