Kopplat datorn till TV:n via HDMI - visar Ingen signal

Permalänk

Kopplat datorn till TV:n via HDMI - visar Ingen signal

Uppgraderade till Windows 10 och när jag kopplar datorn till TV:n via HDMI står det Ingen signal på TV:n och alla drivrutiner ska vara installerade. Har även tryck på windows knappen sen p och testat olika alternativ men funkar inte.

Permalänk

Jag testade nyss med VGA kabel då funkade det men varför funkar det inte med HDMI

Permalänk
Medlem

Vet att detta förslag låter dumt men testa att vända på HDMI kabeln, haft samma problem.

Permalänk
Skrivet av Vosax:

Vet att detta förslag låter dumt men testa att vända på HDMI kabeln, haft samma problem.

Hur tänkte du att jag ska vända? Går ju inte

Permalänk
Medlem

Den ändan på HDMI kabeln som sitter i datorn för tillfället, sätt den i TV:n istället och så vidare.

Jag hade problem med att en av mina kablar bara funkade åt ena hållet, väldigt skumt

Permalänk
Skrivet av Vosax:

Den ändan på HDMI kabeln som sitter i datorn för tillfället, sätt den i TV:n istället och så vidare.

Jag hade problem med att en av mina kablar bara funkade åt ena hållet, väldigt skumt

Funka ej. Det konstiga är att när HDMI kabeln är inne och VGA ute så står det 2. Bildskärm ansluten till: VGA i skärmupplösnings inställningarna som ligger i kontrollpanelen.

Permalänk
Medlem

Testat att leka med upplösningar och uppdateringsfrekvens kanske? Jag har själv haft problem med nvidias drivrutiner, verkade rätt installerade men hittade bara ett grafikkort till exempel.

Hoppas det kommer någon kunnigare som kan lösa det för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyrusRNetWork:

Jag testade nyss med VGA kabel då funkade det men varför funkar det inte med HDMI

Kör du med grafikkort eller inbyggd grafik från processorn?
Om du kör med processorns inbyggda grafik måste du uppdatera drivrutinerna för denna.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Skrivet av vinylens:

Kör du med grafikkort eller inbyggd grafik från processorn?
Om du kör med processorns inbyggda grafik måste du uppdatera drivrutinerna för denna.

Hur vet man vad man har? Jag har en Acer laptop med Intel HD Graphics

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyrusRNetWork:

Hur vet man vad man har? Jag har en Acer laptop med Intel HD Graphics

Då har du inbyggdgrafik från processorn och måste ta ner drivrutiner från intel
https://downloadcenter.intel.com/search?keyword=4th+Generatio...

Kan vara den som du behöver då jag inte vet vilken Intel processor du har annars får du söka på den sidan

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9