Varför funkar inte tangentbordet??

Permalänk
Medlem

Varför funkar inte tangentbordet??

Jag har ett väldigt konstigt problem med mitt tangentbordet, det vill inte fungera under installation av Windows 2000 finns ett ställe där man ska trycka på F8 för att acceptera villkoren men det fungerar inte på mitt Logitech Internet Navigator Special Edition. Är tvungen att byta till ett gammalt Keytronic för att kunna slutföra installationen
Tangentbordet fungerar bra förövrigt och det är inte fel på själv F8-knappen för den fungerar i andra program, bara under installation av Windows 2000 det inte fungerar.
Har provat ansluta den till både USB och PS2 utan skillnad, är inte heller datorn har testat med två olika moderkort så felet måste ju ligga i tangentbordet eller Windows 2000?

Permalänk
Medlem

Har du aktiverat F-lock då? Finns en knapp för det precis över Ecs-knappen.

Visa signatur

Soltek 75drv5, Athlon xp 1700+, Sapphire Radeon 9700@350/640, 256 mb Samsung pc2700, IBM 80 gig 120 gxp, ViewSonic P95f+, ~13000 3D marks 2001, ~5000 3dmarks 2003.

Permalänk
Medlem

ja det är samma för mig, men det funkade när jag tryckte in F-lock knappen..:)

Permalänk
Medlem

Måste kolla det när jag kommer hem, men det konstiga är ju att det funka i t.ex. DOS utan att jag aktiverat F-lock, har aldrig ens tänkt på att det finns en sådan knapp

Permalänk
Medlem

Utan F-Lock aktiverat använder sig tangentbordet av logitechs äckliga förinställda funktioner.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket, det fungerar nu och jag känner mig som en idiot som inte kom på det själv

Permalänk
Medlem

haha, alla gör vi fel.:)
Jag gjorde samma själv men kom på det till slut..:P

MvH Micke