Kan inte längre skriva @ tecknet

Permalänk

Kan inte längre skriva @ tecknet

i samband när jag uppdaterade till win 10 från win 8 så kunde jag inte längre hålla in alt gr och trycka på 2 för att få fram ett @ tecken. möjligt att katten har gått på tangentbordet o haxxat datorn åxå.
jag får typ gå in på min mail o kopiera ett @ tecken för att skriva @, otroligt irriterande!

nån som har en lösning på detta?

Permalänk
Avstängd

@Parasiterecords: det går ju att ändra mellan engelskt och svenskt t-bord, testa ändra det, gå på settings, sen time and language.

Permalänk

@JSvanberg:

nja, jag hade allt på svenska inställningar, men kan testa o ändra till engelsk o sen tillbaka för att se om det kan fungera

Permalänk

nje, det trixet fungerade ej

Permalänk
Medlem

Funkar Ctrl-Alt-2?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Har du möjligen installerat ASUS GPU Tweak 2 ??

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Har haft samma problem. Googlade och fann att det kunde bero på specifika program som av någon outgrundlig anledning blockerar skrivandet av @-tecknet. I mitt fall var och är det Asus GPU Tweak. Prova stänga av de program du har igång ett efter ett för att hitta den skyldige.

Permalänk

@hypermode:
ja, asus program är installerade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Parasiterecords:

@eurodance:
ja, asus program är installerade

Där har du problemet.

Visa signatur

╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition

Permalänk

@fermia:

avinstallerade allt asus jag kunde hitta o bootade om, men fortfarande samma sak. kan inte skriva det där snabel a

Permalänk

@hypermode:

japp!

avinstallerade microsoft mouse without borders nu kan jag skriva @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

jippie!

MEN, nu har jag ingen mus till datorn bredvid haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Parasiterecords:

@fermia:

avinstallerade allt asus jag kunde hitta o bootade om, men fortfarande samma sak. kan inte skriva det där snabel a

Ofan skumt kanske det blev kvar i windows registret finns ett knep att ställa hotkeys där det har jag gjort och det fungerar fint.

gör så här

1. Run "regedit"

2. Navigate to "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\ASUS\GPU_ T weak\SettingPage" or "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\ASUS\GPU_ T weakII\Setting"

3. Double-click on the settings that start with "Hot Key", and change them to what you want.

Visa signatur

Permalänk

Fixat

gick in i mouse without borders inställningar och ändrade switch between machines ctrl + alt + från 1,2,3,4 till disabled.

sn@beln ligger ju på 2an, så då trodde väl den att jag ville byta maskin men inte tryckte in ctrl. så för den som har samma problem....