program för att ändra cpu settings?

Permalänk
Medlem

program för att ändra cpu settings?

Hej!

har försökt leta fram program som gör det möjligt att undervolta/övervolta och ändra clocks osv.. men jag hittar inget... Försökte med RMclock och det funkade inte heller...

Är det någon som har någon aning om ett vettigt program? eller kanske något annat sätt att ändra inställningarna på?

det är en hp 8460p

mvh

Permalänk
Medlem

bios?

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobzombie:

har försökt men funkar tyvärr inte att ändra på något :S finns inte ens de alternativen..

glömde säga att det är en bärbar dator

Permalänk
Medlem

Är inte så kunnig på laptops men dem går väl inte att klocka alls tror jag, kan vara helt ute och cykla.

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobzombie:

Är inte så kunnig på laptops men dem går väl inte att klocka alls tror jag, kan vara helt ute och cykla.

betydligt svårare är det men jag tror faktiskt att de har börjat med att låta användaren trixa o hålla på... kan dock vara upp till märket som tillverkare och säljer dom att bestämma det..

förr har det gått att göra det med ett program som heter RMclock men funkar ej för mig