Realtek drivrutiner till Asus Maximus V Gene Windows 10

Permalänk
Medlem

Realtek drivrutiner till Asus Maximus V Gene Windows 10

Tänkte kolla om Asus har några planer att göra några drivers till Z77 serien för W10 alls.

Alla Audio drivers ifrån asus hemsida är korrupta, på dom flesta Z77 moderkorten gällande audio drivers.
Vet inte varför dom laddas upp som korrupta.

Finns en del trådar ang detta på ROG forumet också.

Eller är det bäst att köra direkt ifrån realtek, intel, asmedia osv för drivers och strunta i Asus support sida för drivers

Permalänk
Medlem

Jag sökte också efter svar på detta och hittade då att köra på drivrutinerna för w8 (eller om det tom var w7) och det har fungerat hittills, ca någon månad. Men hoppas ändå att de snart skickar någon riktig w10 drivis.

Visa signatur

E8400@4.0--4GB@890--4850x2@700/1055++4850@700/1043--EP45DS3R--Nesteq620--P182--Raptor74--Vantage X9869 =)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JimmieSan:

Tänkte kolla om Asus har några planer att göra några drivers till Z77 serien för W10 alls.

Alla Audio drivers ifrån asus hemsida är korrupta, på dom flesta Z77 moderkorten gällande audio drivers.
Vet inte varför dom laddas upp som korrupta.

Finns en del trådar ang detta på ROG forumet också.

Eller är det bäst att köra direkt ifrån realtek, intel, asmedia osv för drivers och strunta i Asus support sida för drivers

Skrivet av hoffa78:

Jag sökte också efter svar på detta och hittade då att köra på drivrutinerna för w8 (eller om det tom var w7) och det har fungerat hittills, ca någon månad. Men hoppas ändå att de snart skickar någon riktig w10 drivis.

Hej,

Win10-drivrutiner finns på hemsidan: https://www.asus.com/ROG-Republic-Of-Gamers/MAXIMUS_V_GENE/He...
Korrupta-filer-problemet ska vara löst nu. Ha annars för vana att packa upp filerna med WinRar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja dom finns där. Men är korrupta.
Kvittar vilken dator, eller ens mobilen man provar att ladda ner dom med.

Permalänk

Jepp filerna är korrupta för mig med. Har du provat ;
http://www.tweakbit.com/land/driver-updater/support?build=1ay...

Visa signatur

Mobo Asus Z97-A, Intel Core i5 4690K, Crucial BallistixSport 8gb, Samsung 850 PRO,EVGA GeForce GTX960 4GB SC Gaming, PSU Fractal Design 750W Integra M, Fractal Design Define R5 Blackout Edition, Noctua NH-C14S CPU Cooler

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JimmieSan:

Ja dom finns där. Men är korrupta.
Kvittar vilken dator, eller ens mobilen man provar att ladda ner dom med.

http://puu.sh/kYvWv/95b0eeee42.png

Hmm, skumt. När jag laddar ner den och packar upp med WinRar så är filen inte korrupt. Jag la upp zip-filen jag fick ner på Google Drive. Kan du hämta ner den och se om den är hel när du packar upp?
https://drive.google.com/file/d/0Bwzy7w6Uq1Ezb0Q0elVqaHRObDA/...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Testade att ladda hem på kul och filen fungerar fint för mig.
Kan iofs. inte installera drivrutinerna på mitt system, men winrar 64bit ver. 5.21ger inga fel.

Permalänk
Medlem

Testade också att tanka ner filen, packade upp den utan problem med 7zip.
Men kan inte installera den jag heller då jag ju har annat moderkort.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Avstängd

Testade jag med, extraherar utan problem för min del också.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS_Caroline:

Hmm, skumt. När jag laddar ner den och packar upp med WinRar så är filen inte korrupt. Jag la upp zip-filen jag fick ner på Google Drive. Kan du hämta ner den och se om den är hel när du packar upp?
https://drive.google.com/file/d/0Bwzy7w6Uq1Ezb0Q0elVqaHRObDA/...

Filen fungerade bra där, tackar.
Förstår verkligen inte vart problemet ligger, då dom flesta verkar kunna ladda ner den utan problem. Men sen är jag inte ensam om att få ner den korrupt heller.

Men nu har jag den iaf, så tackar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JimmieSan:

Filen fungerade bra där, tackar.
Förstår verkligen inte vart problemet ligger, då dom flesta verkar kunna ladda ner den utan problem. Men sen är jag inte ensam om att få ner den korrupt heller.

Men nu har jag den iaf, så tackar

Riktigt skumt att det blir korrupt för vissa men inte för andra. Men vi får undersöka det närmare. Om du behöver fler drivrutiner och de blir korrupta för dig så får du säga till så löser jag filerna åt dig på samma sätt.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

@Svensktiger @LINJEinc @SeF.Typh00n
Tack för att ni testade!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Japp. Realtek drivisen under "W10 64bit" alternativet verkar fungera. Dock finns där fortfarande ingen drivrutin för X-Fi kortet, antas det då att man skall använda gamla drivrutiner till W8??

Börjar ångrar att jag inte läste på bättre innan för då hade jag nog inte köpt ett moderkort med Creative-prylar på :/

För några veckor sedan gick det att installera och faktiskt starta "ljudkonsollen" men det gick inte att ändra något i equalizern som påverkade ljudet. Nu efter några windowsuppdateringar så kan jag inte ens starta konsollen utan att få reda på att den inte hittar någon hårdvara som stöds (eller nåt sånt).

Hoppas ASUS jobbar på detta så att man inte tvingas köpa något externt ljudkort. Gav upp Creative för många år sedan men nu var jag helt plötsligt tillbaka där

Visa signatur

E8400@4.0--4GB@890--4850x2@700/1055++4850@700/1043--EP45DS3R--Nesteq620--P182--Raptor74--Vantage X9869 =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS_Caroline:

Riktigt skumt att det blir korrupt för vissa men inte för andra. Men vi får undersöka det närmare. Om du behöver fler drivrutiner och de blir korrupta för dig så får du säga till så löser jag filerna åt dig på samma sätt.

Vanligaste problemet till man får korrupta nerladdade filer är att man har trasigt RAM minne
Så man bör köra minnestest tex memtest86+ i felsökning.

Om filerna verkligen från början var korrupta och man laddar ner dessa, samt att man sen laddar ner den hela filen, kan dessa ändå bli korrupta då datorn uppfattar att filen redan är tidigare nerladdad och läser den gamla (korrupta) temporära filen och kopierar den till nerladdningskatalogen.

Man bör rensa temp kataloger emellan för att undvika detta.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300